Práce je zaměřena na provádění fyzikálního vyšetřování pacienta sestrou. Porovnává četnost, správnost, metody a druhy vyšetření prováděných v České Republice a ve Finsku se zaměřením na jednotky intenzivní péče a neurologická oddělení. Je zde popsán legislativní rozdíl a možnosti provádění jednotlivých fyzikálních vyšetření.
Anotace v angličtině
The work is focused on providing of physical assessment of patient by nurses. It is comparing frequency, accuracy, methods and kinds of assessment providing in Czech Republic and Finland with focused on Intensive care units and neurological wards. There are described legislative differences and possibilities of providing single physical assessments.
Klíčová slova
fyzikální vyšetření, správnost vyšetření, jednotky intenzivní péče, neurologická oddělení
Klíčová slova v angličtině
physical assessment, accuracy of assessment, Intensive care units, neurological wards
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na provádění fyzikálního vyšetřování pacienta sestrou. Porovnává četnost, správnost, metody a druhy vyšetření prováděných v České Republice a ve Finsku se zaměřením na jednotky intenzivní péče a neurologická oddělení. Je zde popsán legislativní rozdíl a možnosti provádění jednotlivých fyzikálních vyšetření.
Anotace v angličtině
The work is focused on providing of physical assessment of patient by nurses. It is comparing frequency, accuracy, methods and kinds of assessment providing in Czech Republic and Finland with focused on Intensive care units and neurological wards. There are described legislative differences and possibilities of providing single physical assessments.
Klíčová slova
fyzikální vyšetření, správnost vyšetření, jednotky intenzivní péče, neurologická oddělení
Klíčová slova v angličtině
physical assessment, accuracy of assessment, Intensive care units, neurological wards
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a vyhledání odborné literatury české i finské.
2. Stanovení cílů, hypotéz a metod.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu.
4. Zpracování teoretické části.
5. Výběr zdravotnických zařízení a oddělení pro pozorování ve Finsku.
6. Výběr zdravotnických zařízení a oddělení pro pozorování v České republice.
7. Zhodnocení cílů, hypotéz a celé bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a vyhledání odborné literatury české i finské.
2. Stanovení cílů, hypotéz a metod.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu.
4. Zpracování teoretické části.
5. Výběr zdravotnických zařízení a oddělení pro pozorování ve Finsku.
6. Výběr zdravotnických zařízení a oddělení pro pozorování v České republice.
7. Zhodnocení cílů, hypotéz a celé bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
1. BICKLEY, L. Bates Guide to Physical Examination and history taking. 9th edition Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2007. s. 902. ISBN 0-7817-6718-0.
2. NEJEDLÁ, M. Fyzikální vyšetření pro sestry. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1150-8.
3. NEVŠÍMALOVÁ, S. et al. Neurologie. 1. vyd. Praha : Galén, 2002. s. 368. ISBN 80-7262-160-2.
4. ŠEVČÍK, P. Intenzivní medicína. 2. vyd. Praha : Galén, 2003. s. 422. ISBN 80-7262-203-X.
Seznam doporučené literatury
1. BICKLEY, L. Bates Guide to Physical Examination and history taking. 9th edition Philadelphia : Lippincott Williams & Wilkins, 2007. s. 902. ISBN 0-7817-6718-0.
2. NEJEDLÁ, M. Fyzikální vyšetření pro sestry. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1150-8.
3. NEVŠÍMALOVÁ, S. et al. Neurologie. 1. vyd. Praha : Galén, 2002. s. 368. ISBN 80-7262-160-2.
4. ŠEVČÍK, P. Intenzivní medicína. 2. vyd. Praha : Galén, 2003. s. 422. ISBN 80-7262-203-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně mínus
Hodnocení oponenta: výborně mínus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak ovlivňuje šíře, kvalita přiložení a rychlost plnění manžety hodnotu krevního tlaku? Dovedl byste zhodnotit, jaké nejčastější chyby sestry při měření krevního tlaku dělají?
2. V hodnocení stavu výživy se zmiňujete o BMI a o vužití orientačního vzorce dle Bronce. Jaké další metody a ukazatele může sestra k posouzení stavu výživy pacientů použít?
3. Objasněte podrobněji metodiku výzkumu. Podle jakých kritérií byly postupy sester sledovány a hodnoceny? Měl jste předem připravenou dokumentaci na záznam pozorování a rozhovoru?
4. Proč jste v některých případech při interpretaci výsledků použil k analýze počet sester a v některých případech počet měření?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná.