Bakalářská práce se zabývá demencí a kognitivním tréninkem. Teoretická část je zaměřena na typy demencí, jejich charakteristické aspekty, komplikace, které mohou vzniknou při demenci a možnosti jejich řešení. Dále se zaobírá léčbou a to převážně nefarmakologickou. Jsou zde popsány jednotlivé kognitivní funkce.
Praktická část je zaměřena na popis vybraných metod kognitivního tréninku a jejich použití u vzorku klientů postižených demencí.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis is aimed at aphrenia and cognitive training. Theoretical part includes types and typical aspects of aphrenias, complications that might be associated with and opportunities for their management. Treatment, predominantly non-pharmacological is also outlined in this part. All individual cognitive functions are described herein.
Practical part is focused on a description of selective method of cognitive training and their use in sample patients selected, that suffer from aphrenia.
aphrenia , cognitive training , cognitive function , complication , non-pharmacological therapy
Rozsah průvodní práce
51 s. (56 183 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá demencí a kognitivním tréninkem. Teoretická část je zaměřena na typy demencí, jejich charakteristické aspekty, komplikace, které mohou vzniknou při demenci a možnosti jejich řešení. Dále se zaobírá léčbou a to převážně nefarmakologickou. Jsou zde popsány jednotlivé kognitivní funkce.
Praktická část je zaměřena na popis vybraných metod kognitivního tréninku a jejich použití u vzorku klientů postižených demencí.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis is aimed at aphrenia and cognitive training. Theoretical part includes types and typical aspects of aphrenias, complications that might be associated with and opportunities for their management. Treatment, predominantly non-pharmacological is also outlined in this part. All individual cognitive functions are described herein.
Practical part is focused on a description of selective method of cognitive training and their use in sample patients selected, that suffer from aphrenia.
aphrenia , cognitive training , cognitive function , complication , non-pharmacological therapy
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování dat, studium literatury
2. Určení podmínek, metod, cílů
3. Konzultování
4. Výběr respondentů
5. Realizace
6. Analýza a interpretace
7. Kritické zhodnocení
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování dat, studium literatury
2. Určení podmínek, metod, cílů
3. Konzultování
4. Výběr respondentů
5. Realizace
6. Analýza a interpretace
7. Kritické zhodnocení
Seznam doporučené literatury
1. PIDRMAN, V. Demence. 1 . vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1490-5.
2. ZGOLA, J. M. Úspěšná péče o člověka s demencí. 1 . vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0183-9.
3. KLEVETOVÁ, D.; DLABALOVÁ, I. Motivační prvky při práci se seniory. 1 . vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.
4. KLUCKÁ, J.; VOLFOVÁ, P. Kognitivní trénink v praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
5. JIRÁK, R. a kol. Demence a jiné poruchy paměti. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2454-6.
6. VENGLÁŘOVÁ, M. Problematické situace v péči o seniory. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2170-5.
Seznam doporučené literatury
1. PIDRMAN, V. Demence. 1 . vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1490-5.
2. ZGOLA, J. M. Úspěšná péče o člověka s demencí. 1 . vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0183-9.
3. KLEVETOVÁ, D.; DLABALOVÁ, I. Motivační prvky při práci se seniory. 1 . vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2169-9.
4. KLUCKÁ, J.; VOLFOVÁ, P. Kognitivní trénink v praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
5. JIRÁK, R. a kol. Demence a jiné poruchy paměti. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2454-6.
6. VENGLÁŘOVÁ, M. Problematické situace v péči o seniory. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2170-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně mínus
Hodnocení oponenta: velmi dobře mínus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. U všech kognitivních testů uvedených na str. 29-30 uveďte zdroj, ze kterého jste test převzala. Alespoň u jednoho z nich uveďte příklad výzkumné studie, ve které byl test použit (krátce tuto výzkumnou studii popište). Veškeré zdroje citujte dle normy ČSN ISO 690 / ČSN ISO 690-2.
2. Vysvětlete, jaké etické otázky byly spojené se zapojením klientů do tohoto výzkumu a jak jste je řešila.
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.