Práce je zaměřena na MHD Prostějov, kde je provedena analýza současného stavu z pohledu linkového vedení a souvisejících provozně-technologických ukazatelů. Návrhy se týkají úpravy linkového vedení s cílem zpřehlednit linkové vedení pro cestující, využít možností spojených s aplikovaným přestupním tarifem a optimalizovat přiřazení vozidel jednotlivým linkám. Návrhy jsou ověřeny makroskopickým dopravním modelem v software OmniTRANS vytvořeným za účelem zpracování této práce.
Anotace v angličtině
This paper concentrates at the Prostějov urban mass transportation where an analysis of the current status from the route location and corresponding operational technological measures points of view was undertaken. The suggestions concern route location adjustments aiming to make the route location more transparent for the passengers, to use the possibilities connected with the applied transfer table of rates and to optimize the vehicle allocation to individual routes. The suggestions were verified by a macroscopic traffic model prepared for the sake of this paper in OmniTRANS software.
Klíčová slova
MHD, model, linka, OmniTRANS, Prostějov
Klíčová slova v angličtině
Urban mass transportation, model, line, OmniTRANS, Prostějov
Rozsah průvodní práce
48 s., 6 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na MHD Prostějov, kde je provedena analýza současného stavu z pohledu linkového vedení a souvisejících provozně-technologických ukazatelů. Návrhy se týkají úpravy linkového vedení s cílem zpřehlednit linkové vedení pro cestující, využít možností spojených s aplikovaným přestupním tarifem a optimalizovat přiřazení vozidel jednotlivým linkám. Návrhy jsou ověřeny makroskopickým dopravním modelem v software OmniTRANS vytvořeným za účelem zpracování této práce.
Anotace v angličtině
This paper concentrates at the Prostějov urban mass transportation where an analysis of the current status from the route location and corresponding operational technological measures points of view was undertaken. The suggestions concern route location adjustments aiming to make the route location more transparent for the passengers, to use the possibilities connected with the applied transfer table of rates and to optimize the vehicle allocation to individual routes. The suggestions were verified by a macroscopic traffic model prepared for the sake of this paper in OmniTRANS software.
Klíčová slova
MHD, model, linka, OmniTRANS, Prostějov
Klíčová slova v angličtině
Urban mass transportation, model, line, OmniTRANS, Prostějov
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Analýza současného stavu MHD Prostějov
2 Návrhy v oblasti linkotvorby
3 Vyhodnocení návrhů
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1 Analýza současného stavu MHD Prostějov
2 Návrhy v oblasti linkotvorby
3 Vyhodnocení návrhů
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. Interní materiály města Prostějov a dopravce.
2. VONKA, J., et al. Osobní doprava. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004, ISBN 80-7194-630-3.
3. MOJŽÍŠ, V. - GRAJA, M. - VANČURA, P. Integrované dopravní systémy. Praha: Powerprint, 2008, ISBN 978-80-904011-0-5.
4. Kušnierová, J. - Hollarek, T.: Metódy modelovania a prognózovania prepravného a dopravného procesu. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline (EDIS), 2000, 166 s., ISBN 80-7100-673-4.
Seznam doporučené literatury
1. Interní materiály města Prostějov a dopravce.
2. VONKA, J., et al. Osobní doprava. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004, ISBN 80-7194-630-3.
3. MOJŽÍŠ, V. - GRAJA, M. - VANČURA, P. Integrované dopravní systémy. Praha: Powerprint, 2008, ISBN 978-80-904011-0-5.
4. Kušnierová, J. - Hollarek, T.: Metódy modelovania a prognózovania prepravného a dopravného procesu. Žilina: Žilinská univerzita v Žiline (EDIS), 2000, 166 s., ISBN 80-7100-673-4.
Přílohy volně vložené
1 mapa
Přílohy vázané v práci
mapy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil diplomovou práci a zodpověděl otázky členů státní zkušební komise.