Bakalářská práce se zabývá vlivem nerovnoměrnosti pr?běhu traťové rychlosti na jízdní doby a spotřebu trakční a brzdné energie. Tyto veličiny jsou porovnávány pro r?zné kategorie vlak? a r?zné lokomotivy na dané trati ve stavu před a po rekonstrukci. K porovnání lokomotiv mezi sebou a k posouzení změny rychlostního profilu trati po rekonstrukci je v práci vytvořen porovnávací koeficient. Část práce je věnována vlivu r?zných adhezních podmínek na jízdní doby a spotřebu energie.
Anotace v angličtině
The bachelor work is concerned with effect of unstable railway speed profile on running time and consumption of traction and braking energy. These magnitudes are compared for different categories of trains and different locomotives on given railway-track in states before reconstruction and after reconstruction. There is created comparative coefficient to compare locomotives with each other and to review changes in railway speed profile after reconstruction. A piece of this work is attended to effect of different adhesion conditions on running time and consumption of energy.
running time, consumption of traction energy, consumption of braking energy, adhesion conditions, comparative coefficient, railway speed profile, railway profile
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem nerovnoměrnosti pr?běhu traťové rychlosti na jízdní doby a spotřebu trakční a brzdné energie. Tyto veličiny jsou porovnávány pro r?zné kategorie vlak? a r?zné lokomotivy na dané trati ve stavu před a po rekonstrukci. K porovnání lokomotiv mezi sebou a k posouzení změny rychlostního profilu trati po rekonstrukci je v práci vytvořen porovnávací koeficient. Část práce je věnována vlivu r?zných adhezních podmínek na jízdní doby a spotřebu energie.
Anotace v angličtině
The bachelor work is concerned with effect of unstable railway speed profile on running time and consumption of traction and braking energy. These magnitudes are compared for different categories of trains and different locomotives on given railway-track in states before reconstruction and after reconstruction. There is created comparative coefficient to compare locomotives with each other and to review changes in railway speed profile after reconstruction. A piece of this work is attended to effect of different adhesion conditions on running time and consumption of energy.
running time, consumption of traction energy, consumption of braking energy, adhesion conditions, comparative coefficient, railway speed profile, railway profile
Zásady pro vypracování
Provést rozbor vlivů vstupujících do výpočtů jízdních dob a spotřeby energie. Sestavení vlaků různých kategorií a parametrů a zpracování vybraných traťových úseků pro výpočty. Vypočítat jízdní doby vybraných vlaků s variací důležitých vstupních parametrů. Vypracujte:
1. Porovnání hlavních parametrů vybraných zástupců lokomotivou tažených vlaků (osobní a nákladní) a jednotek.
2. Provedení výpočtů při různých provozních podmínkách (omezení rychlosti, adheze).
3. Zhodnocení cestovní rychlosti a energetické náročnosti jednotlivých kategorií vlaků.
Zásady pro vypracování
Provést rozbor vlivů vstupujících do výpočtů jízdních dob a spotřeby energie. Sestavení vlaků různých kategorií a parametrů a zpracování vybraných traťových úseků pro výpočty. Vypočítat jízdní doby vybraných vlaků s variací důležitých vstupních parametrů. Vypracujte:
1. Porovnání hlavních parametrů vybraných zástupců lokomotivou tažených vlaků (osobní a nákladní) a jednotek.
2. Provedení výpočtů při různých provozních podmínkách (omezení rychlosti, adheze).
3. Zhodnocení cestovní rychlosti a energetické náročnosti jednotlivých kategorií vlaků.