Práce je věnována pevnostní analýze rámu železničního podvozku pomocí metody konečných prvků. Na konstrukci podvozku Y25 je předveden výpočet v programovém prostředí SOLIDWorks a jeho vyhodnocení. Vypočtená napětí jsou porovnána s napětími naměřenými v laboratorních podmínkách.
Anotace v angličtině
The work concerns on a railway bogie strength analysis using the finite element method. On the case of Y25 bogie frame is shown the analysis using SOLIDWorks software and it's evaluation. Computed strains are compared with strains measured in laboratory conditions.
Klíčová slova
Podvozek, rám podvozku, pevnostní zkoušky, pevnostní výpočet, metoda konečných prvků
Klíčová slova v angličtině
Structural strength analysis of a railway bogie frame
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována pevnostní analýze rámu železničního podvozku pomocí metody konečných prvků. Na konstrukci podvozku Y25 je předveden výpočet v programovém prostředí SOLIDWorks a jeho vyhodnocení. Vypočtená napětí jsou porovnána s napětími naměřenými v laboratorních podmínkách.
Anotace v angličtině
The work concerns on a railway bogie strength analysis using the finite element method. On the case of Y25 bogie frame is shown the analysis using SOLIDWorks software and it's evaluation. Computed strains are compared with strains measured in laboratory conditions.
Klíčová slova
Podvozek, rám podvozku, pevnostní zkoušky, pevnostní výpočet, metoda konečných prvků
Klíčová slova v angličtině
Structural strength analysis of a railway bogie frame
Zásady pro vypracování
Provést pevnostní analýzu rámu podvozku pomocí metody konečných prvků. Prostřednictvím porovnání s experimentálně zjištěnými hodnotami napětí se zaměřit na vliv jednotlivých parametrů výpočtového modelu a samotného výpočtu na shodu výpočtu s experimentem. Provést vyhodnocení pevnosti konstrukce rámu na základě vypočtených hodnot napětí. Vypracovat:
1. Přehled problematiky pevnostních analýz železničních podvozků.
2. Výpočtový model rámu podvozku podle výrobní dokumentace.
3. Soubor zatěžovacích stavů, pevnostní, únavovou a tuhostní analýzu rámu podvozku.
4. Vyhodnocení kritických míst konstrukce.
5. Porovnání a analýzu výsledků výpočtu s experimentálně zjištěnými daty.
Zásady pro vypracování
Provést pevnostní analýzu rámu podvozku pomocí metody konečných prvků. Prostřednictvím porovnání s experimentálně zjištěnými hodnotami napětí se zaměřit na vliv jednotlivých parametrů výpočtového modelu a samotného výpočtu na shodu výpočtu s experimentem. Provést vyhodnocení pevnosti konstrukce rámu na základě vypočtených hodnot napětí. Vypracovat:
1. Přehled problematiky pevnostních analýz železničních podvozků.
2. Výpočtový model rámu podvozku podle výrobní dokumentace.
3. Soubor zatěžovacích stavů, pevnostní, únavovou a tuhostní analýzu rámu podvozku.
4. Vyhodnocení kritických míst konstrukce.
5. Porovnání a analýzu výsledků výpočtu s experimentálně zjištěnými daty.
Seznam doporučené literatury
[1] UIC 510-3 Wagons - Strength testing of 2 and 3-axle bogies on test rig, Paris, 1997.
[2] EN 13 749 Railway applications. Methods of specifying structural requirements of bogie frames.
[3] TSI Kolejová ozidla - Nákladní vozy (2006/861/ES), Komise Evropských společenství, Brusel, 2006.
Seznam doporučené literatury
[1] UIC 510-3 Wagons - Strength testing of 2 and 3-axle bogies on test rig, Paris, 1997.
[2] EN 13 749 Railway applications. Methods of specifying structural requirements of bogie frames.
[3] TSI Kolejová ozidla - Nákladní vozy (2006/861/ES), Komise Evropských společenství, Brusel, 2006.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu diplmové práce a zodpověděl dotazy z posudků.