Tato práce se zabývá cyklem zákaznické objednávky v jeho procesním pojetí. Teoretická část je věnována rešerši zaměřené na cyklus zákaznické objednávky, jeho postavení v rámci supply chain managementu a teorii omezení. V praktické části je popsán a následně analyzován cyklus zákaznické objednávky v malém chemickém podniku s využitím základní podstaty teorie omezení.
Anotace v angličtině
This work deals with order cycle as a process. The theoretical part focuses on the order cycle study, cycle position in relation to supply chain management and theory of constraint. The practical part contains description and analysis of order cycle in a small chemical company, using the basic principle of the theory of constraint.
Klíčová slova
cyklus zákaznické objednávky, řízení dodavatelského řetězce, teorie omezení, podnik chemického průmyslu
Klíčová slova v angličtině
order cycle, supply chain management, theory of constraint, chemical industry company
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá cyklem zákaznické objednávky v jeho procesním pojetí. Teoretická část je věnována rešerši zaměřené na cyklus zákaznické objednávky, jeho postavení v rámci supply chain managementu a teorii omezení. V praktické části je popsán a následně analyzován cyklus zákaznické objednávky v malém chemickém podniku s využitím základní podstaty teorie omezení.
Anotace v angličtině
This work deals with order cycle as a process. The theoretical part focuses on the order cycle study, cycle position in relation to supply chain management and theory of constraint. The practical part contains description and analysis of order cycle in a small chemical company, using the basic principle of the theory of constraint.
Klíčová slova
cyklus zákaznické objednávky, řízení dodavatelského řetězce, teorie omezení, podnik chemického průmyslu
Klíčová slova v angličtině
order cycle, supply chain management, theory of constraint, chemical industry company
Zásady pro vypracování
1. Cyklus zákaznické objednávky v kontextu supply chain managementu.
2. Základní podstata TOC jako východiska pro analýzu cyklu zákaznické objednávky - literární rešerše.
3. Popis, analýza a zhodnocení cyklu zákaznické objednávky ve vybraném podniku.
4. Závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Cyklus zákaznické objednávky v kontextu supply chain managementu.
2. Základní podstata TOC jako východiska pro analýzu cyklu zákaznické objednávky - literární rešerše.
3. Popis, analýza a zhodnocení cyklu zákaznické objednávky ve vybraném podniku.
4. Závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
1. PERNICA, P. Logistika (supply chain management) pro 21. století. 1.díl, 1. vyd. Praha : Radix, 2005. 569 s. ISBN 80-86031-59-4.
2. LAMBERT, D.; STOCK. J; ELLRAM, L. Logistika. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN 80-7226-221-1.
3. CHRISTOPHER, M. Logistics and supply chain management : creating value-adding networks. 3. vyd. Harlow : Pearson Education, 2005. 305 s. ISBN 0-273-68176-1.
4. HARRISON, A., REMKO van HOEK: Logistics Management and Strategy.Harlow : Pearson Education, 2005. 308 s. ISBN 0-273-68542-2.
5. GROS, I. Logistika. 1. vyd. Praha : Vydavatelství VŠCHT, 1996. 230 s. ISBN 80-7080-262-6.
6. LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 272 s. ISBN 978-80-247-3155-1.
7. ŘEPA, V. Podnikové procesy - procesní řízení a modelování. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. 268 s. ISBN 80-247-1281-4.
8. BASL, J.; MAJER, P.; ŠMÍRA, M. Teorie omezení v podnikové praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 216 s. ISBN 80-247-0613-X.
Seznam doporučené literatury
1. PERNICA, P. Logistika (supply chain management) pro 21. století. 1.díl, 1. vyd. Praha : Radix, 2005. 569 s. ISBN 80-86031-59-4.
2. LAMBERT, D.; STOCK. J; ELLRAM, L. Logistika. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN 80-7226-221-1.
3. CHRISTOPHER, M. Logistics and supply chain management : creating value-adding networks. 3. vyd. Harlow : Pearson Education, 2005. 305 s. ISBN 0-273-68176-1.
4. HARRISON, A., REMKO van HOEK: Logistics Management and Strategy.Harlow : Pearson Education, 2005. 308 s. ISBN 0-273-68542-2.
5. GROS, I. Logistika. 1. vyd. Praha : Vydavatelství VŠCHT, 1996. 230 s. ISBN 80-7080-262-6.
6. LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky 1. vyd. Praha : Grada, 2009. 272 s. ISBN 978-80-247-3155-1.
7. ŘEPA, V. Podnikové procesy - procesní řízení a modelování. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. 268 s. ISBN 80-247-1281-4.
8. BASL, J.; MAJER, P.; ŠMÍRA, M. Teorie omezení v podnikové praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. 216 s. ISBN 80-247-0613-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaké jsou možnosti řešení z práce vyplývajicích omezení v cyklu zákaznické objednávky?
Zkoumala jste hodnotu zákazníků pro podnik?
Jak konkrétně vypadá cyklus objednávky?
Jaké jsou dodací lhůty pro různé chemikálie?
Jak probíhá výběr dodavatelů? Není to spíše výběr nabídek?
Pracuje se aktivně s dodavateli?
Je podstata TOC v rovnoměrnosti výrobního procesu? Co je cílem TOC?
Zohledňuje se hodnota zákazníka? Podle jakého kritéria se stanoví pořadí objednávek?
Jak je organizován marketing? Co obchodníci dělají?
Snažila jste se zjistit o kolik by se dal urychlit cyklus objednávky odstraněním omezujících faktorů?
Nejsou významnější faktory, které jste nesledovala, např. dodávka od dodavatelů?
Jak ovlivňuje konkurence vztah k zákazníkům?
Kdo je konkurence?
Proč je obchodní oddělení v Praze?
Jaký je podíl divize na tržbách?
Otázky byly zodpovězeny.