Tato práce se zabývá podnikovou kulturou, a to z pohledu její vazby na atraktivitu podniku jako zaměstnavatele. V první části, která je věnována podnikové kultuře samotné, jsou charakterizovány základní prvky, kterými je podniková kultura tvořena, zmíněny některé definice tohoto pojmu, dále jsou zde popsány struktury, typologie, změny, způsoby analýzy podnikové kultury a úloha podnikové kultury ve strategickém řízení podniku. Druhá část se věnuje problematice podnikové kultury a její vazby na atraktivitu podniku jako zaměstnavatele. Dále je zde popsáno několik dalších prvků, které mohou ?atraktivitu podniku jako zaměstnavatele? ovlivnit. Mezi ně patří např. mezinárodní normy ISO a jejich následná certifikace, hodnocení SQAS (Safety and Quality Assessment System), programy Responsible Care a jeho národní verze Odpovědné podnikání v chemii. Třetí část diplomové práce je věnována primárnímu výzkumu na téma ?podniková kultura a její vazba na atraktivitu podniku jako zaměstnavatele?.
Anotace v angličtině
The thesis focused on corporate culture and its relation to organizational attractiveness as employer. In the first part, corporate culture was examined generally, its chief aspects were characterized, several definitions of corporate culture were mentioned; structures, typologies, changes and analysis methods of corporate culture and its role in strategic management were described. In the second part, corporate culture and its relation to organizational attractiveness as employer was examined and some other features that can affect organizational attractiveness as employer were described, such as ISO standards, SQAS (Safety and Quality Assessment System) and the national version of the Responsible Care initiative. In the third part of the thesis a primary research of corporate culture and its relation to organizational attractiveness as employer was carried out.
Klíčová slova
Podniková kultura, základní prvky podnikové kultury, struktury podnikové kultury, typologie podnikové kultury, změna podnikové kultury, analýza podnikové kultury, strategické řízení, normy ISO, CACS, SQAS, Responsible Care, CSR
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, basic elements of corporate culture, corporate culture structures, corporate culture typology, changing corporate culture, corporate culture analysis, strategic management, ISO standards, CACS, Reponsible Care, CSR
Rozsah průvodní práce
72 s. (100088 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá podnikovou kulturou, a to z pohledu její vazby na atraktivitu podniku jako zaměstnavatele. V první části, která je věnována podnikové kultuře samotné, jsou charakterizovány základní prvky, kterými je podniková kultura tvořena, zmíněny některé definice tohoto pojmu, dále jsou zde popsány struktury, typologie, změny, způsoby analýzy podnikové kultury a úloha podnikové kultury ve strategickém řízení podniku. Druhá část se věnuje problematice podnikové kultury a její vazby na atraktivitu podniku jako zaměstnavatele. Dále je zde popsáno několik dalších prvků, které mohou ?atraktivitu podniku jako zaměstnavatele? ovlivnit. Mezi ně patří např. mezinárodní normy ISO a jejich následná certifikace, hodnocení SQAS (Safety and Quality Assessment System), programy Responsible Care a jeho národní verze Odpovědné podnikání v chemii. Třetí část diplomové práce je věnována primárnímu výzkumu na téma ?podniková kultura a její vazba na atraktivitu podniku jako zaměstnavatele?.
Anotace v angličtině
The thesis focused on corporate culture and its relation to organizational attractiveness as employer. In the first part, corporate culture was examined generally, its chief aspects were characterized, several definitions of corporate culture were mentioned; structures, typologies, changes and analysis methods of corporate culture and its role in strategic management were described. In the second part, corporate culture and its relation to organizational attractiveness as employer was examined and some other features that can affect organizational attractiveness as employer were described, such as ISO standards, SQAS (Safety and Quality Assessment System) and the national version of the Responsible Care initiative. In the third part of the thesis a primary research of corporate culture and its relation to organizational attractiveness as employer was carried out.
Klíčová slova
Podniková kultura, základní prvky podnikové kultury, struktury podnikové kultury, typologie podnikové kultury, změna podnikové kultury, analýza podnikové kultury, strategické řízení, normy ISO, CACS, SQAS, Responsible Care, CSR
Klíčová slova v angličtině
corporate culture, basic elements of corporate culture, corporate culture structures, corporate culture typology, changing corporate culture, corporate culture analysis, strategic management, ISO standards, CACS, Reponsible Care, CSR
Zásady pro vypracování
1. Podniková kultura - vymezení, definice, prvky, typologie, utváření a síla podnikové kultury.
2. Vazba podnikové kultury na podnikovou image a na atraktivitu podniku jako
zaměstnavatele.
3. Sestavení scénáře dotazování k primárnímu výzkumu vnímání obsahu podnikové
kultury podnikovou praxí a atraktivity podniku jako zaměstnavatele.
4. Provedení primárního výzkumu ve vybraných podnicích.
5. Vyhodnocení výzkumu, závěry.
Zásady pro vypracování
1. Podniková kultura - vymezení, definice, prvky, typologie, utváření a síla podnikové kultury.
2. Vazba podnikové kultury na podnikovou image a na atraktivitu podniku jako
zaměstnavatele.
3. Sestavení scénáře dotazování k primárnímu výzkumu vnímání obsahu podnikové
kultury podnikovou praxí a atraktivity podniku jako zaměstnavatele.
4. Provedení primárního výzkumu ve vybraných podnicích.
5. Vyhodnocení výzkumu, závěry.
Seznam doporučené literatury
1. Armstrong, M.: Řízení lidských zdrojů. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
2. Brooks, I.: Firemní kultura. Praha, Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9.
3. Šigut, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha, ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
4. Vlček, R.: Hodnota pro zákazníka. Praha, Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.
5. www stránky týkající se dané problematiky a kontaktovaných podniků.
Seznam doporučené literatury
1. Armstrong, M.: Řízení lidských zdrojů. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
2. Brooks, I.: Firemní kultura. Praha, Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9.
3. Šigut, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha, ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
4. Vlček, R.: Hodnota pro zákazníka. Praha, Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.
5. www stránky týkající se dané problematiky a kontaktovaných podniků.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak jste volila respondenty? Uvádíte, že dotazník byl předložen všem podnikům - je to skutečně reprezentativní šetření?
Šetření bylo provedeno mezi členy asociace čistících stanic - o jaké se jedná šetření?
Vysvětlete rozdíl mezi reprezentativním a nereprezentativním šetřením.
Co je vícestupňový výběr?
Jaké znáte metody výběru?
Jak vybíráte vzorek respondentů v obchodě?
Jaký je vztah mezi CSR a RC?
Nebylo vhodnější při malém souboru použít absolutní četnosti místo procent?
Můžete vysvětlit cíl práce?
Dají se přijmout závěry o podnikové kultuře pouze na základě oslovení top manažerů? Neměla jste oslovovat také zaměstnance?
Jsou všechny otázky relevantní k cíli výzkumu?
Jaký je rozdíl mezi týmovou a soutěživou atmosférou na pracovišti?
Jak by měl být dotazník koncipován?
Otázky byly zodpovězeny.