Diplomová práce pojednává o návrhu a řešení deformačních zón automobilů. Práce je rozčleněna do čtyř částí:
První část popisuje význam a účel deformačních zón automobilů požadavky, které musí zajistit a umožnit.
Druhá část se zaobírá vlastním návrhem podvozkového rámu a tvorbou výpočtového modelu.
Třetí část popisuje základní optimalizaci a tvorbu ránu z hlediska tuhosti.
Čtvrtá část nám analyzuje dané výsledky
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with designing and solutions of crumple zone of vehicles. The work is divided into four parts.
The first part describes the meaning and the purpose of crumple zones of vehicles and shows requirements which must be ensured.
The second part is concentrated on particular design of bogie frame and on computational model.
The third part describes main optimalization and design of bogie frame in consideration of rigidity.
The last part analyzes the results.
Diplomová práce pojednává o návrhu a řešení deformačních zón automobilů. Práce je rozčleněna do čtyř částí:
První část popisuje význam a účel deformačních zón automobilů požadavky, které musí zajistit a umožnit.
Druhá část se zaobírá vlastním návrhem podvozkového rámu a tvorbou výpočtového modelu.
Třetí část popisuje základní optimalizaci a tvorbu ránu z hlediska tuhosti.
Čtvrtá část nám analyzuje dané výsledky
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with designing and solutions of crumple zone of vehicles. The work is divided into four parts.
The first part describes the meaning and the purpose of crumple zones of vehicles and shows requirements which must be ensured.
The second part is concentrated on particular design of bogie frame and on computational model.
The third part describes main optimalization and design of bogie frame in consideration of rigidity.
The last part analyzes the results.
1) Rozbor požadavků na rám
2) Vlastní návrh podvozkového rámu
3) Tvorba výpočtového modelu s využitím vhodného programu (Solidworks, ProE)
4) Základní optimalizace rámu z hlediska tuhosti
5) Analýza výsledků a závěr
Zásady pro vypracování
1) Rozbor požadavků na rám
2) Vlastní návrh podvozkového rámu
3) Tvorba výpočtového modelu s využitím vhodného programu (Solidworks, ProE)
4) Základní optimalizace rámu z hlediska tuhosti
5) Analýza výsledků a závěr
Seznam doporučené literatury
[1] VALA, M., TESAŘ, M.. Teorie a konstrukce silničních vozidel I. 1. Pardubice: UPce, 2003. 230 s. ISBN 80-7194-503-X.
[2] VLK, F.. Automobilová technická příručka. 1. Brno: Prof. Ing. František Vlk, DrSc., nakladatelství a vydavatelství 2003. 791 s. ISBN 80-238-9681-4.
[3] Pasivní bezpečnost. [online]. c1999, [cit. 2003-11-05].
Dostupné z: < http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=419 >
[4] Lithium baterie. [online]. c2007, [cit. 2007-01-01].
Dostupné z: < http://www.thunder-sky.com/pdf/200964145219.pdf >
Seznam doporučené literatury
[1] VALA, M., TESAŘ, M.. Teorie a konstrukce silničních vozidel I. 1. Pardubice: UPce, 2003. 230 s. ISBN 80-7194-503-X.
[2] VLK, F.. Automobilová technická příručka. 1. Brno: Prof. Ing. František Vlk, DrSc., nakladatelství a vydavatelství 2003. 791 s. ISBN 80-238-9681-4.
[3] Pasivní bezpečnost. [online]. c1999, [cit. 2003-11-05].
Dostupné z: < http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=419 >
[4] Lithium baterie. [online]. c2007, [cit. 2007-01-01].
Dostupné z: < http://www.thunder-sky.com/pdf/200964145219.pdf >
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Při obhajobě diplomové práce diplomant komisi seznámil s návrhem koncepce nosné plošiny pro elektromobil a její optimalizaci z hlediska bezpečnosti vozidla při bočním nárazu. Na otázky oponenta i členů komise odpovídal věcně správně.