Tato práce pojednává o tváření hliníkových slitin a jejich aplikací u silničních dopravních vozidel. Je zde poukázáno na lomové vlastnosti hliníkových slitin. Zabývám se specifikacemi experimentálního hodnocení, jako jsou parametry experimentu, typ umístění tenzometru, postup při měření a rozsah experimentu. V praktické části byl experimentálně ověřen vliv rychlosti na dynamické lomové chování hliníku, kde byla provedena analýza lomového chování materiálu. Závěrem byly formulovány další potřebné kroky pro návaznost experimentu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of aluminium alloys in transport engineering. Here are remit on break attributes of aluminium alloys are pointed which is specified in subchapters of break sturdiness and spreading of fatigue fissures. The next are adduces specifications of the experimental evaluation, which consists of experiment parameters, a tensiometer placement type, a measurement procedure and an experiment range. In practical part was experimentally prove influence speed at dynamic quaries properte of aluminium. The next I deal with to fraktography. The end I give the next steps to establishment of experiment.
Tato práce pojednává o tváření hliníkových slitin a jejich aplikací u silničních dopravních vozidel. Je zde poukázáno na lomové vlastnosti hliníkových slitin. Zabývám se specifikacemi experimentálního hodnocení, jako jsou parametry experimentu, typ umístění tenzometru, postup při měření a rozsah experimentu. V praktické části byl experimentálně ověřen vliv rychlosti na dynamické lomové chování hliníku, kde byla provedena analýza lomového chování materiálu. Závěrem byly formulovány další potřebné kroky pro návaznost experimentu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the use of aluminium alloys in transport engineering. Here are remit on break attributes of aluminium alloys are pointed which is specified in subchapters of break sturdiness and spreading of fatigue fissures. The next are adduces specifications of the experimental evaluation, which consists of experiment parameters, a tensiometer placement type, a measurement procedure and an experiment range. In practical part was experimentally prove influence speed at dynamic quaries properte of aluminium. The next I deal with to fraktography. The end I give the next steps to establishment of experiment.
1. Uplatnění hliníkových slitin v dopravní technice.
2. Představení hlavních parametrů vybrané hliníkové slitiny včetně tendence k módu lomu.
3. Rozbor lomových mechanizmů, základy fraktografie.
4. Současné možnosti testování odolnosti při vysokých rychlostech zatížení.
5. Experimentální ověření možností testování na modifikovaném Charpyho kladivu.
6. Fraktografické analýzy experimentálních lomových ploch.
7. Vyhodnocení experimentálních dat statické vs. dynamické pevnosti.
8. Souhrnné posouzení vlivu rychlosti zatížení v testovaném rozsahu na lomové chování analyzované hliníkové slitiny.
Zásady pro vypracování
1. Uplatnění hliníkových slitin v dopravní technice.
2. Představení hlavních parametrů vybrané hliníkové slitiny včetně tendence k módu lomu.
3. Rozbor lomových mechanizmů, základy fraktografie.
4. Současné možnosti testování odolnosti při vysokých rychlostech zatížení.
5. Experimentální ověření možností testování na modifikovaném Charpyho kladivu.
6. Fraktografické analýzy experimentálních lomových ploch.
7. Vyhodnocení experimentálních dat statické vs. dynamické pevnosti.
8. Souhrnné posouzení vlivu rychlosti zatížení v testovaném rozsahu na lomové chování analyzované hliníkové slitiny.
Seznam doporučené literatury
1. Štefan Michna, Ivan Lukáč, Petr Louda, Vladivoj Očenášek a kol.: Encyklopedie hliníku
Seznam doporučené literatury
1. Štefan Michna, Ivan Lukáč, Petr Louda, Vladivoj Očenášek a kol.: Encyklopedie hliníku
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Při obhajobě diplomové práce diplomant komisi seznámil s problematikou chování hliníkových při dynamickém namáhání,jejíž cílem bylo ověřit vliv rychlosti na dynamické lomové chování hliníkových slitin s aplikací na automobilový průmysl. Na otázky oponenta i komise odpovídal správně.