Bakalářská práce poukazuje na vývoj emisních norem a snižování emisí výfukových plynů u dopravních prostředků. Nutnost zdokonalovat a přizpůsobovat konstrukční řešení motoru i celého automobilu pro dosažení emisních norem. Snížení emisí výfukových plynů u nákladních vozidel IVECO od roku 1999 do současnosti.
Anotace v angličtině
Bachelor's study points to the development of emission standards and reduce exhaust emissions by vehicles. The need to improve and adapt the design of engine and entire car to achieve emission standards. Reduction of exhaust emissions for IVECO trucks from 1999 to the present.
Klíčová slova
Emisní normy, způsoby snižování emisí, konstrukční řešení motorů, kouření naftových motorů
Bakalářská práce poukazuje na vývoj emisních norem a snižování emisí výfukových plynů u dopravních prostředků. Nutnost zdokonalovat a přizpůsobovat konstrukční řešení motoru i celého automobilu pro dosažení emisních norem. Snížení emisí výfukových plynů u nákladních vozidel IVECO od roku 1999 do současnosti.
Anotace v angličtině
Bachelor's study points to the development of emission standards and reduce exhaust emissions by vehicles. The need to improve and adapt the design of engine and entire car to achieve emission standards. Reduction of exhaust emissions for IVECO trucks from 1999 to the present.
Klíčová slova
Emisní normy, způsoby snižování emisí, konstrukční řešení motorů, kouření naftových motorů
1. Vývoj emisních norem pro vozidla kategorie M2, M3, N2, N3.
2. Snižování emisí škodlivin u vznětového motoru opatřením uvnitř motoru.
3. Snižování emisí škodlivin u vznětového motoru opatřením vně motoru.
4. Konstrukční provedení motorů IVECO z hlediska plnění emisních předpisů EURO 1 až 5.
5. Původ kouření naftových motorů.
6. Kouřivost motorů IVECO měřená na SME.
Zásady pro vypracování
1. Vývoj emisních norem pro vozidla kategorie M2, M3, N2, N3.
2. Snižování emisí škodlivin u vznětového motoru opatřením uvnitř motoru.
3. Snižování emisí škodlivin u vznětového motoru opatřením vně motoru.
4. Konstrukční provedení motorů IVECO z hlediska plnění emisních předpisů EURO 1 až 5.
5. Původ kouření naftových motorů.
6. Kouřivost motorů IVECO měřená na SME.
Seznam doporučené literatury
[1] TAKÁTS, M.: Měření emisí spalovacích motorů. Skriptum ČVUT, Praha 1997, ISBN 80-01-01632-3.
[2] VÉMOLA, A.: Diagnostika automobilů II. Nakladatelství Littera 2006, ISBN 80-85763-32-X.
[3] GREGORA, S., MAŠEK, Z.: Elektronické a mechanické systémy v konstrukci silničních vozidel. Skriptum Univerzity Pardubice, Pardubice 2008, ISBN 978-80-7395-082-8.
[4] STRITZKO, V.: Zjišťování příčin kouření naftových motorů. Nakladatelství technické literatury, Praha 1968.
Seznam doporučené literatury
[1] TAKÁTS, M.: Měření emisí spalovacích motorů. Skriptum ČVUT, Praha 1997, ISBN 80-01-01632-3.
[2] VÉMOLA, A.: Diagnostika automobilů II. Nakladatelství Littera 2006, ISBN 80-85763-32-X.
[3] GREGORA, S., MAŠEK, Z.: Elektronické a mechanické systémy v konstrukci silničních vozidel. Skriptum Univerzity Pardubice, Pardubice 2008, ISBN 978-80-7395-082-8.
[4] STRITZKO, V.: Zjišťování příčin kouření naftových motorů. Nakladatelství technické literatury, Praha 1968.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Při obhajobě bakalářské práce student komisi seznámil s konstrukčním provedením motorů IVECO z hlediska plnění emisních předpisů EURO1 až EURO5. Hlavním cílem práce bylo provedení zpracování výsledků z protokolů, které byly vydány SME při pravidelném měření na lehkých a těžkých nákladních automobilech.
Na otázky členů komise odpovídal věcně správně.