Bakalářská práce se zabývá hodnotou pro zákazníka z hlediska její všeobecné charakteristiky různými autory. Jsou zde popsány přístupy, které charakterizují hodnotu vnímanou zákazníkem jako multidimenzionální koncept. Dále jsou vymezeny také dimenze, v kterých zákazník vnímá hodnotu. Obdobně jsou popisovány modely hodnoty pro zákazníka. Dále jsou uvedeny atributy hodnoty pro zákazníka a je diskutován jejich význam při péči o trh. Praktická část práce shrnuje přípravu a výsledky primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na změny atributů hodnoty zákazníků u motorových olejů, kdy zákazníky jsou autoservisy a stanovují hodnoty jednotlivých nakoupených značek motorových olejů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the value for the customer in terms of its general characteristics by different authors. It describes the approaches that characterize the value perceived by customers as a multidimensional concept. Further, there is defined the dimension, in which the customer perceives the value. Similarly, models are described by the value for the customer. The attributes of value for customer are listed below and their importance in the care market discussed. The practical part summarizes the preparation and the results of primary qualitative research focused on changes in customer value attributes in motor oil, where the car repair shops are the customers and they determine the value of the purchased brands of motor oil.
Klíčová slova
hodnota, kvalita, cena, servisy,
Klíčová slova v angličtině
value, quality, price, service
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnotou pro zákazníka z hlediska její všeobecné charakteristiky různými autory. Jsou zde popsány přístupy, které charakterizují hodnotu vnímanou zákazníkem jako multidimenzionální koncept. Dále jsou vymezeny také dimenze, v kterých zákazník vnímá hodnotu. Obdobně jsou popisovány modely hodnoty pro zákazníka. Dále jsou uvedeny atributy hodnoty pro zákazníka a je diskutován jejich význam při péči o trh. Praktická část práce shrnuje přípravu a výsledky primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na změny atributů hodnoty zákazníků u motorových olejů, kdy zákazníky jsou autoservisy a stanovují hodnoty jednotlivých nakoupených značek motorových olejů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the value for the customer in terms of its general characteristics by different authors. It describes the approaches that characterize the value perceived by customers as a multidimensional concept. Further, there is defined the dimension, in which the customer perceives the value. Similarly, models are described by the value for the customer. The attributes of value for customer are listed below and their importance in the care market discussed. The practical part summarizes the preparation and the results of primary qualitative research focused on changes in customer value attributes in motor oil, where the car repair shops are the customers and they determine the value of the purchased brands of motor oil.
Klíčová slova
hodnota, kvalita, cena, servisy,
Klíčová slova v angličtině
value, quality, price, service
Zásady pro vypracování
1. Podstata hodnoty pro zákazníka.
2. Atributy hodnoty pro zákazníka.
3. Příprava a realizace výzkumu atributů hodnoty pro zákazníky u olejů pro osobní auta.
4. Zpracování a analýza výsledků výzkumu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Podstata hodnoty pro zákazníka.
2. Atributy hodnoty pro zákazníka.
3. Příprava a realizace výzkumu atributů hodnoty pro zákazníky u olejů pro osobní auta.
4. Zpracování a analýza výsledků výzkumu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. Khalifa, A.S.: Customer value: A review of recent literature and an integrative configuration. Management Decision 42 (5/6): 645-666, 2004.
2. Kotler, P., Keller, K. L. 2007. Marketing management. 12. vyd., Praha, Grada Publishing. 2009, 788 s., ISBN 978-80-247-1359-5.
3. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada Publishing, 2009. 268 s., ISBN 978-80-247-3155-1.
4. další literární prameny na základě vyhledávací cílené rešerše
Seznam doporučené literatury
1. Khalifa, A.S.: Customer value: A review of recent literature and an integrative configuration. Management Decision 42 (5/6): 645-666, 2004.
2. Kotler, P., Keller, K. L. 2007. Marketing management. 12. vyd., Praha, Grada Publishing. 2009, 788 s., ISBN 978-80-247-1359-5.
3. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada Publishing, 2009. 268 s., ISBN 978-80-247-3155-1.
4. další literární prameny na základě vyhledávací cílené rešerše
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
"Hodnota pro zákazníka je na prvním místě, který potřebují všichni v podniku chápat a na který se musí spoléhat!" /Kotler, 2007/ . Co se myslí tím "spoléhat"?
Jaké byly hlavní důvody toho, že Shell dopadl tak špatně ve vašem výzkumu?
Jak vy se díváte na pojem "Hodnota" z hlediska zákazníka? Je to subjektivní nebo objektivní kategorie?
Co si mám představit pod pojmem "emocioální atributy"?
Co je "relativní užitečnost"? Viz obr. Hlavní výsledky marketingového výzkumu - hodnotová mapa.
Řekněte mi, jaký je rozdíl mezi ziskem a ziskem na Kč tržeb? Jaký je tedy rozdíl mezi absolutním a relativním užitkem?
Na základě čeho jste vypracovala seznam literatury? Podle jakého hlediska jste řadila autory? Proč to nemáte jednotně a hlavně proč to nemáte podle normy?