Práce je zaměřena na počítačovou grafiku, konkrétně na lineární transformaci ve 2D grafice a promítání v 3D grafice. Zahrnuje historii a současnost počítačové grafiky a metody uplatňující se při řešení požadavků. Součástí je i aplikace demonstrující popsané teoretické předpoklady.
Anotace v angličtině
Work is focused on computer graphics, namely on a linear transformation of 2D graphics and projection in 3D. Includes history and current computer graphics methods and applying the requirements of the solution. There is also an application demonstrating the theoretical assumptions described.
linear transformation, computer graphics, projection
Rozsah průvodní práce
35 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na počítačovou grafiku, konkrétně na lineární transformaci ve 2D grafice a promítání v 3D grafice. Zahrnuje historii a současnost počítačové grafiky a metody uplatňující se při řešení požadavků. Součástí je i aplikace demonstrující popsané teoretické předpoklady.
Anotace v angličtině
Work is focused on computer graphics, namely on a linear transformation of 2D graphics and projection in 3D. Includes history and current computer graphics methods and applying the requirements of the solution. There is also an application demonstrating the theoretical assumptions described.
linear transformation, computer graphics, projection
Zásady pro vypracování
V úvodní části práce je nutné provést přehled problematiky lineárních transformací 2D a 3D grafiky (včetně skládání transformací) a promítání 3D do 2D s použitím homogenních souřadnic a transformačních matic.
Dále je potřebné přehledově přiblížit problematiku vlivu parametrů transformačních matic na chování daných transformací a metod promítání.
Cílem bakalářské práce je dále návrh a vytvoření programové aplikace jako učební pomůcky využitelné v předmětech počítačové grafiky. Účelem aplikace je demonstrování vlivu parametrů na transformace a na výsledek příslušné promítací metody.
Aplikace musí umožňovat ovládání změn hodnot parametrů transformací a promítacích metod s okamžitou reakcí v zobrazení objektu v grafickém prostředí.
Zásady pro vypracování
V úvodní části práce je nutné provést přehled problematiky lineárních transformací 2D a 3D grafiky (včetně skládání transformací) a promítání 3D do 2D s použitím homogenních souřadnic a transformačních matic.
Dále je potřebné přehledově přiblížit problematiku vlivu parametrů transformačních matic na chování daných transformací a metod promítání.
Cílem bakalářské práce je dále návrh a vytvoření programové aplikace jako učební pomůcky využitelné v předmětech počítačové grafiky. Účelem aplikace je demonstrování vlivu parametrů na transformace a na výsledek příslušné promítací metody.
Aplikace musí umožňovat ovládání změn hodnot parametrů transformací a promítacích metod s okamžitou reakcí v zobrazení objektu v grafickém prostředí.
Seznam doporučené literatury
1. ŽÁRA, J. A KOL. Moderní počítačová grafika. Brno, Computer Press, 2004.
2. Ing. Veselý, P, Přednášky z předmětu Počítačová grafika
Seznam doporučené literatury
1. ŽÁRA, J. A KOL. Moderní počítačová grafika. Brno, Computer Press, 2004.
2. Ing. Veselý, P, Přednášky z předmětu Počítačová grafika
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zpracoval téma na základní úrovni.
V písemné části je stručným způsobem popsán základní matematický aparát pro metody použité ve vytvořené aplikaci a stručný výčet metod aplikace, kterou student vytvořil v jazyku Object Pacal v prostředí Delphi.
Výsledná aplikace může sloužit jako jednoduchá pomůcka při výuce předmětu Počítačová grafika. Demonstruje základní transformace v 2 D a 3 D.
Student pracoval samostatně.
Výsledné hodnocení státní závěrečné zkoušky - velmi dobře.