Bakalářská práce ?Výuka modelování a animování v programu Blender3D? se zaměřuje na práci se 3D scénovými objekty a animování v tomto programu. Výukový interaktivní kurz bude sloužit pro osvojení základních i pokročilejších znalostí v programu Blender.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis ?Teaching of modelling and animating in program Blender3D? focuses on working with 3D scene objects and animating in this program. Educational interactive course will be used to lezen basic and advanced skills in program Blender.
Blender, teaching, modeling, animation, web presentation, rendering, Python
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Výuka modelování a animování v programu Blender3D? se zaměřuje na práci se 3D scénovými objekty a animování v tomto programu. Výukový interaktivní kurz bude sloužit pro osvojení základních i pokročilejších znalostí v programu Blender.
Anotace v angličtině
Bachelor Thesis ?Teaching of modelling and animating in program Blender3D? focuses on working with 3D scene objects and animating in this program. Educational interactive course will be used to lezen basic and advanced skills in program Blender.
Blender, teaching, modeling, animation, web presentation, rendering, Python
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení s programem Blender3D. Úvodní část práce nás stručně seznámí s historií. Dále budeme seznámeni s prostředím tohoto produktu, nastavením, způsoby a možnostmi jeho ovládání, které budou shrnuty do přehledných tabulek. Další kapitoly budou zaměřeny na modelovací techniky a modifikace scénových objektů, práci s texturami a mapováním, práce s osvětlením a kamerou, vykreslování (rendering), vytváření jednoduchých a složitějších animací, práci s efekty a částicovými systémy, skriptování.
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyka XHTML, PHP a CSS stylů, ve smyslu interaktivního kurzu výuky v programu Blender 3D. Práce nás seznámí s ovládáním, nástroji, modelováním, animací a dalšími technikami v programu Blender 3D a bude obsahovat články z teoretické části bakalářské práce a praktické interaktivní návody v rozsahu cca 12 lekcí doplněné několika soubory s různým stupněm rozpracovanosti a doprovodnými soubory. Návody budou názorně ukazovat jednotlivé postupy, tak aby byly přehledné i pro začínající uživatele a doplněné multimediálními ukázkami.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bakalářské práce bude seznámení s programem Blender3D. Úvodní část práce nás stručně seznámí s historií. Dále budeme seznámeni s prostředím tohoto produktu, nastavením, způsoby a možnostmi jeho ovládání, které budou shrnuty do přehledných tabulek. Další kapitoly budou zaměřeny na modelovací techniky a modifikace scénových objektů, práci s texturami a mapováním, práce s osvětlením a kamerou, vykreslování (rendering), vytváření jednoduchých a složitějších animací, práci s efekty a částicovými systémy, skriptování.
V implementační části bude vytvořena webová prezentace práce za pomocí jazyka XHTML, PHP a CSS stylů, ve smyslu interaktivního kurzu výuky v programu Blender 3D. Práce nás seznámí s ovládáním, nástroji, modelováním, animací a dalšími technikami v programu Blender 3D a bude obsahovat články z teoretické části bakalářské práce a praktické interaktivní návody v rozsahu cca 12 lekcí doplněné několika soubory s různým stupněm rozpracovanosti a doprovodnými soubory. Návody budou názorně ukazovat jednotlivé postupy, tak aby byly přehledné i pro začínající uživatele a doplněné multimediálními ukázkami.
Seznam doporučené literatury
1. POKORNÝ, Pavel. Blender, naučte se 3D grafiku. 2. vydání. BEN - technická literatura, 2009. ISBN: 80-7300-244-2.
2. Blender.org, Home [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.blender.org/.
3. Blender3d.cz [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.blender3d.cz/drupal/index.php.
4. 3dscena.cz, 3D grafika jako na dlani [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.3dscena.cz/3dshowks.php?xuid=207.
5. GRAFIKA - Výpis seriálu Blender [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.grafika.cz/serial11.html.
Seznam doporučené literatury
1. POKORNÝ, Pavel. Blender, naučte se 3D grafiku. 2. vydání. BEN - technická literatura, 2009. ISBN: 80-7300-244-2.
2. Blender.org, Home [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.blender.org/.
3. Blender3d.cz [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.blender3d.cz/drupal/index.php.
4. 3dscena.cz, 3D grafika jako na dlani [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.3dscena.cz/3dshowks.php?xuid=207.
5. GRAFIKA - Výpis seriálu Blender [online]. [cit. 2010-10-29]. Dostupný z WWW: http://www.grafika.cz/serial11.html.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba proběhla úspěšně s demonstrativními ukázkami. Zkoušený úspěšně zodpověděl všechny dotazy a připomínky vedoucího práce i komise. Obhajoba bakalářské práce byla hodnocena klasifikačním stupněm výborně minus.