Práce se zabývá problematikou 3D grafiky na mobilních zařízeních s operačním systémem Windows Mobile, obsahuje seznámení se základními principy programování v OpenGL|ES prostřednictvím jazyka C#, vytváření těles a interakcí pomocí gravitačního senzoru, aby bylo možné pouhým nakloněním přístroje scénu prohlížet z různých úhlů nebo pohybovat jednotlivými objekty. Jsou popsány všechny vlastní třídy, jejich metody a algoritmy. Součástí je i podrobný popis ukázkových aplikací a jejich možností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a topic of 3D graphics on the mobile devices running Windows Mobile operating system. Contains basic principles of OpenGL|ES programming using C# language, creating basic objects and interaction of scene depends on accelerometer. Own implemented classes, their methods and the algorithms are described there. Main goal is an ability to view scene from angle, that viewer want or moving objects, only by tilting the device. Descriptions of demo applications are also included.
Klíčová slova
C#, OpenGL, Windows Mobile, grafika, akcelerometr, GPS
Klíčová slova v angličtině
C#, OpenGL, Windows Mobile, graphics, accelerometer, GPS
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou 3D grafiky na mobilních zařízeních s operačním systémem Windows Mobile, obsahuje seznámení se základními principy programování v OpenGL|ES prostřednictvím jazyka C#, vytváření těles a interakcí pomocí gravitačního senzoru, aby bylo možné pouhým nakloněním přístroje scénu prohlížet z různých úhlů nebo pohybovat jednotlivými objekty. Jsou popsány všechny vlastní třídy, jejich metody a algoritmy. Součástí je i podrobný popis ukázkových aplikací a jejich možností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a topic of 3D graphics on the mobile devices running Windows Mobile operating system. Contains basic principles of OpenGL|ES programming using C# language, creating basic objects and interaction of scene depends on accelerometer. Own implemented classes, their methods and the algorithms are described there. Main goal is an ability to view scene from angle, that viewer want or moving objects, only by tilting the device. Descriptions of demo applications are also included.
Klíčová slova
C#, OpenGL, Windows Mobile, grafika, akcelerometr, GPS
Klíčová slova v angličtině
C#, OpenGL, Windows Mobile, graphics, accelerometer, GPS
Zásady pro vypracování
V teoretické části bude popsána problematika tvorby 3D grafických aplikací pro platformu Windows Mobile s využitím OpenGL.
Cílem praktické části je návrh a implementace algoritmů pro:
- jednoduché modelování základních těles,
- 3D zobrazovací metody a
- transformaci scény na základě informací z gravitačního senzoru (simulující holografický efekt).
Implementační část bude realizována pro platformu Windows Mobile pomocí programovacího jazyka C \sharp s využitím API OpenGL|ES.
Součástí praktické části bude ukázková aplikace, demonstrující možnosti a využití implementovaných algoritmů.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bude popsána problematika tvorby 3D grafických aplikací pro platformu Windows Mobile s využitím OpenGL.
Cílem praktické části je návrh a implementace algoritmů pro:
- jednoduché modelování základních těles,
- 3D zobrazovací metody a
- transformaci scény na základě informací z gravitačního senzoru (simulující holografický efekt).
Implementační část bude realizována pro platformu Windows Mobile pomocí programovacího jazyka C \sharp s využitím API OpenGL|ES.
Součástí praktické části bude ukázková aplikace, demonstrující možnosti a využití implementovaných algoritmů.
Seznam doporučené literatury
SHARP, John. Microsoft Visual C 2008 Krok za krokem. Brno : Computer Press, 2008. 592 s. ISBN 978-80-251-2027-9.
SHREINER, Dave, WOO, Mason, NEIDER, Jackie, DAVIS, Tom. OpenGL. Průvodce programátora. Brno : Computer Press, 2006. 696 s. ISBN 80-251-1275-6.
Seznam doporučené literatury
SHARP, John. Microsoft Visual C 2008 Krok za krokem. Brno : Computer Press, 2008. 592 s. ISBN 978-80-251-2027-9.
SHREINER, Dave, WOO, Mason, NEIDER, Jackie, DAVIS, Tom. OpenGL. Průvodce programátora. Brno : Computer Press, 2006. 696 s. ISBN 80-251-1275-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zhodnocení bakalářské práce vedoucím
Všechny cíle bakalářské práce, tak jak byly stanoveny v zadání, byly splněny.
Teoretická část práce stručně popisuje problematiku programování 3 D grafických aplikací se zaměřením na platformu Windows Mobile. Jednoduchým způsobem bylo popsáno základní použití grafické knihovny OpenGL.
Praktická část obsahuje navržení jednoduchého modelování základních těles ve 3 D prostoru (s ohledem na jednoduchost ovládání na dotykovém displeji) a především specifický způsob perspektivní projekce pro zobrazení scény na displeji mobilního zařízení. V navrženém způsobu zobrazování je využívána informace z gravitačního senzoru daného zařízení k vytvoření iluze 3 D obrazu. Textová část bakalářské práce je srozumitelná a přehledná. Po formální stránce je správně členěna.
Grafická úprava a zpracování je na výborné úrovni. Navržené algoritmy lze uplatnit při vývoji grafických 3 D aplikací pro mobilní zařízení.
Student pracoval samostatně, cílevědomě a prokázal o danou problematiku značný zájem.