Práce se zabývá problematikou harmonizace toku letového provozu. Přibližuje prostředí letových provozních služeb a stávající systém řízení toku a kapacity letového provozu včetně činnosti střediska CFMU. Na základě analýzy příčin zdržení toku letového provozu se zabývá možností dalšího rozvoje evropského systému ATFCM směřující k harmonizaci toku letového provozu, kterou je koncept A-CDM. Práce se rovněž zabývá analýzou nákladů a užitku konceptu A-CDM. Závěrečná část pak shrnuje přínosy, ale i nevýhody, spojené se zavedením projektu A-CDM na letištích.
Annotation in English
The thesis deals with air traffic flow harmonisation measures. Air traffic services environmet as well as the air traffic flow and capacity management are described with the emphasis on the role of the central flow managemnt unit. Air traffic flow disruptions and delay causes are analysed to find the measures of the future development of the European ATFCM according to delay causes. The emphasis is placed on the cost benefit analysis of the A-CDM concept. The final part summarizes the benefits and drawbacks associated with implementation of A-CDM project.
Keywords
tok letového provozu, ATFCM, CFMU, zdržení letového provozu, A-CDM
Keywords in English
air traffic flow, ATFCM, CFMU, air traffic delay, A-CDM
Length of the covering note
76 s., 4 s. obr. příl.
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá problematikou harmonizace toku letového provozu. Přibližuje prostředí letových provozních služeb a stávající systém řízení toku a kapacity letového provozu včetně činnosti střediska CFMU. Na základě analýzy příčin zdržení toku letového provozu se zabývá možností dalšího rozvoje evropského systému ATFCM směřující k harmonizaci toku letového provozu, kterou je koncept A-CDM. Práce se rovněž zabývá analýzou nákladů a užitku konceptu A-CDM. Závěrečná část pak shrnuje přínosy, ale i nevýhody, spojené se zavedením projektu A-CDM na letištích.
Annotation in English
The thesis deals with air traffic flow harmonisation measures. Air traffic services environmet as well as the air traffic flow and capacity management are described with the emphasis on the role of the central flow managemnt unit. Air traffic flow disruptions and delay causes are analysed to find the measures of the future development of the European ATFCM according to delay causes. The emphasis is placed on the cost benefit analysis of the A-CDM concept. The final part summarizes the benefits and drawbacks associated with implementation of A-CDM project.
Keywords
tok letového provozu, ATFCM, CFMU, zdržení letového provozu, A-CDM
Keywords in English
air traffic flow, ATFCM, CFMU, air traffic delay, A-CDM
Research Plan
Úvod
1. Systém řízení toku letového provozu a kapacity vzdušných prostorů (ATFCM)
2. Analýza jednotlivých příčin zdržení toku letového provozu
3. Možnosti harmonizace toku letového provozu
4. Posouzení efektivnosti možností harmonizace
Závěr
Research Plan
Úvod
1. Systém řízení toku letového provozu a kapacity vzdušných prostorů (ATFCM)
2. Analýza jednotlivých příčin zdržení toku letového provozu
3. Možnosti harmonizace toku letového provozu
4. Posouzení efektivnosti možností harmonizace
Závěr
Recommended resources
dle pokynů vedoucí práce
Recommended resources
dle pokynů vedoucí práce
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
maps, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Diplomant dokázal svou diplomovou práci vcelku dobrým způsobem objasnit. V problematice se orientoval s menší jistotou a pohotovostí. Na doplňující otázky odpověděl s určitými nepřesnostmi.