Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se věnuje charakteristice autority, druhům autority, asertivnímu výchovnému působení, vztahu kázně s autoritou. Také se zabývá autoritou školy a autoritou učitele a charakteristice středoškolského studenta. Praktickou částí je výzkum pomocí dotazníkového šetření, který porovnává názory respondentů z řad studentů a učitelů osmiletého gymnázia, jejichž odpovědi jsou znázorněny v grafech.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with characteristics of authority, modes of authority, assertive educational influence, related discipline with authority. It also deals with the school authority and the authority of teachers and characteristics of secondary students. The practical part of the research through a questionnaire survey, which compares the views of respondents from both students and teachers of the secondary school, the answers are illustrated in the graphs.
Klíčová slova
autorita, styly vedení, autorita školy, autorita učitele, charakteristika středoškolského studenta
Klíčová slova v angličtině
authority, leadership styles, school authority, the authority of teachers, characteristics of secondary student
Rozsah průvodní práce
50 s. (67 835 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se věnuje charakteristice autority, druhům autority, asertivnímu výchovnému působení, vztahu kázně s autoritou. Také se zabývá autoritou školy a autoritou učitele a charakteristice středoškolského studenta. Praktickou částí je výzkum pomocí dotazníkového šetření, který porovnává názory respondentů z řad studentů a učitelů osmiletého gymnázia, jejichž odpovědi jsou znázorněny v grafech.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with characteristics of authority, modes of authority, assertive educational influence, related discipline with authority. It also deals with the school authority and the authority of teachers and characteristics of secondary students. The practical part of the research through a questionnaire survey, which compares the views of respondents from both students and teachers of the secondary school, the answers are illustrated in the graphs.
Klíčová slova
autorita, styly vedení, autorita školy, autorita učitele, charakteristika středoškolského studenta
Klíčová slova v angličtině
authority, leadership styles, school authority, the authority of teachers, characteristics of secondary student
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1. Co je to autorita?
2.2. Druhy autority a jejich charakteristika
2.3. Styly vedení
2.4. Asertivní výchovné působení
2.5. Kázeň a její vztah s autoritou
2.6. Autorita školy a učitele
3. Výzkumná část
3.1. Výzkum pomocí dotazníkové techniky
4. Vyhodnocení výsledků
5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Teoretická část
2.1. Co je to autorita?
2.2. Druhy autority a jejich charakteristika
2.3. Styly vedení
2.4. Asertivní výchovné působení
2.5. Kázeň a její vztah s autoritou
2.6. Autorita školy a učitele
3. Výzkumná část
3.1. Výzkum pomocí dotazníkové techniky
4. Vyhodnocení výsledků
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
VALIŠOVÁ, A.: Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN: 80-7184-624-4
VALIŠOVÁ, A.: Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN: 80-7184-857-3
VALIŠOVÁ, A.: Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2282-5
LUKAS, J., SMOLÍK, J.: Psychologie vůdcovství. Brno: Computer Press, 2008. ISBN: 978-80-251-2139-9
PAŘÍZEK, V.: Obecná pedagogika. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN: 80-7066-339-1
UHER, J.: Problém kázně. Praha: Dědictví Komenského, 1924.
Seznam doporučené literatury
VALIŠOVÁ, A.: Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN: 80-7184-624-4
VALIŠOVÁ, A.: Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN: 80-7184-857-3
VALIŠOVÁ, A.: Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-2282-5
LUKAS, J., SMOLÍK, J.: Psychologie vůdcovství. Brno: Computer Press, 2008. ISBN: 978-80-251-2139-9
PAŘÍZEK, V.: Obecná pedagogika. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN: 80-7066-339-1
UHER, J.: Problém kázně. Praha: Dědictví Komenského, 1924.