Diplomová práce se zabývá pozicí občana - voliče, který se nachází na poptávkové
straně ve volebním procesu. Analyzovány jsou jeho postoje v souvislosti s vlivem médií a odrazem v jeho voličských preferencích před volbami a po volbách. Stručně je v této souvislosti popsána úloha médií, politické scény a sociologického průzkumu. Práce obsahuje praktickou aplikaci průzkumu v podobě dvou dotazníkových šetření, jejichž výsledky se staly výchozím podkladem pro následné analýzy zpracované mj. za pomocí uplatnění statistických metod. V závěru práce jsou uvedena klíčová zjištění a navržena doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the position of a citizen - a voter who is found on the demand side of an election process. The voter's attitudes in connection with the influence of the media and the reflection of the voter's preferences before and after the election process are analyzed. The roles of media, political scene and sociological survey are briefly described. The thesis consists of the practical application of the survey in the form of two questionnaires. Its results happened to be the initial base for the subsequent analyses carried out i.a. by applying statistical methods. The conclusion of the thesis states the key findings and the proposed recommendations.
Media, public choice, political campaign, sociological surveys, citizen - voter
Rozsah průvodní práce
130 s., 37 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá pozicí občana - voliče, který se nachází na poptávkové
straně ve volebním procesu. Analyzovány jsou jeho postoje v souvislosti s vlivem médií a odrazem v jeho voličských preferencích před volbami a po volbách. Stručně je v této souvislosti popsána úloha médií, politické scény a sociologického průzkumu. Práce obsahuje praktickou aplikaci průzkumu v podobě dvou dotazníkových šetření, jejichž výsledky se staly výchozím podkladem pro následné analýzy zpracované mj. za pomocí uplatnění statistických metod. V závěru práce jsou uvedena klíčová zjištění a navržena doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the position of a citizen - a voter who is found on the demand side of an election process. The voter's attitudes in connection with the influence of the media and the reflection of the voter's preferences before and after the election process are analyzed. The roles of media, political scene and sociological survey are briefly described. The thesis consists of the practical application of the survey in the form of two questionnaires. Its results happened to be the initial base for the subsequent analyses carried out i.a. by applying statistical methods. The conclusion of the thesis states the key findings and the proposed recommendations.
Media, public choice, political campaign, sociological surveys, citizen - voter
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce
2. Definování klíčových pojmů
3. Vybrané soudobé politické otázky
4. Vybrané makroekonomické otázky
5. Dotazníkové šetření: popis, průběh, analýza, interpretace výsledků a vyvození některých závěrů
6. Aplikace metodologie data miningu na vybrané atributy výsledků dotazníkového šetření
7. Formulování závěrů a doporučení
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce
2. Definování klíčových pojmů
3. Vybrané soudobé politické otázky
4. Vybrané makroekonomické otázky
5. Dotazníkové šetření: popis, průběh, analýza, interpretace výsledků a vyvození některých závěrů
6. Aplikace metodologie data miningu na vybrané atributy výsledků dotazníkového šetření
7. Formulování závěrů a doporučení
Seznam doporučené literatury
ČERVENKA, Jan; KUNŠTÁT, Daniel. České veřejné mínění : výzkum a teoretické skutečnosti. 1. vydání. Praha : Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2006. 126 s. ISBN 80-7330-081-8.
DANICS, Štefan. Základy sociologie a politologie. 1. vydání. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. 346 s. 978-80-7380-225-7.
HAMERNÍKOVÁ, Bojka; MAATYOVÁ, Alena. Veřejné finance. 3. vydání. Praha : ASPI, 2007. 364 s. ISBN 978-80-7357-301-0.
GIDDENS, Anthony. Sociology. 6th edition. United Kingdom : Blackwell Publishers. 1094 s. ISBN 978-0-7456-4358-8.
MAŠKOVÁ, Miroslava; MUSIL, Jiří; POTŮČEK, Martin. Strategické volby pro českou společnost : teoretická východiska. 1. vydání. Praha : Sociologické nakladatelství, 2008. 375 s. ISBN 978-80-86429-86-1.
NEČAS, Vlastimil; ŠKODOVÁ, Markéta. Veřejná a mediální agenda : komparativní analýza tematizace veřejné sféry. 1. vydání. Praha : Professional Publishing, 2009. 148 s. ISBN 978-80-7431-009-6.
PECKA, Emanuel. Politická kultura v ČR. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2000. 221 s. ISBN 80-245-0017-5.
Seznam doporučené literatury
ČERVENKA, Jan; KUNŠTÁT, Daniel. České veřejné mínění : výzkum a teoretické skutečnosti. 1. vydání. Praha : Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2006. 126 s. ISBN 80-7330-081-8.
DANICS, Štefan. Základy sociologie a politologie. 1. vydání. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. 346 s. 978-80-7380-225-7.
HAMERNÍKOVÁ, Bojka; MAATYOVÁ, Alena. Veřejné finance. 3. vydání. Praha : ASPI, 2007. 364 s. ISBN 978-80-7357-301-0.
GIDDENS, Anthony. Sociology. 6th edition. United Kingdom : Blackwell Publishers. 1094 s. ISBN 978-0-7456-4358-8.
MAŠKOVÁ, Miroslava; MUSIL, Jiří; POTŮČEK, Martin. Strategické volby pro českou společnost : teoretická východiska. 1. vydání. Praha : Sociologické nakladatelství, 2008. 375 s. ISBN 978-80-86429-86-1.
NEČAS, Vlastimil; ŠKODOVÁ, Markéta. Veřejná a mediální agenda : komparativní analýza tematizace veřejné sféry. 1. vydání. Praha : Professional Publishing, 2009. 148 s. ISBN 978-80-7431-009-6.
PECKA, Emanuel. Politická kultura v ČR. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2000. 221 s. ISBN 80-245-0017-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s cíli práce. Tím bylo identifikovat nejvhodnější voličské skupiny z hlediska jejich možného ovlivnění médii a kampaněmi stran pro zajištění finanční efektivity vynaložené stranami na marketing.