Tato práce se zabývá hodnocením konkurenceschopnosti podniku MAFRA, a. s. se zaměřením na vybrané produkty. Jsou zde vymezeny základní pojmy konkurenceschopnosti a metody pro její hodnocení. Dále je v práci charakterizována společnost MAFRA, a. s. Cílem práce je provést hodnocení konkurenceschopnosti produktů společnosti MAFRA, a.s. a na základě tohoto hodnocení doporučit návrhy na opatření. Hodnocení je provedeno metodou matice General Electric, benchmarking a dotazníkovým šetřením. Hodnoceny jsou deníky MF DNES a Lidové noviny.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the evaluating of competitiveness of company MAFRA, a. s. with specialization in selected products. There are defined basic concepts of competitiveness and methods for its evaluating. Further in this thesis is characterized company MAFRA, a. s. Goal of this thesis is to make evaluating the competitiveness of products of company MAFRA, a. s. and on the basis of this evaluation, recommend proposals for measure. Evaluating is performed using a matrix of General Electric, benchmarking and by questionnaire research. Evaluated are newspapers MF DNES and Lidové noviny.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, hodnocení konkurenceschopnosti, matice General Electric, benchmarking, dotazníkový průzkum, MAFRA, a. s., MF DNES, Lidové noviny.
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, competitive advantage, competitive evaluating, matrix of General Electric, benchmarking, questionnaire research, MAFRA, a. s., MF DNES, Lidové noviny.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá hodnocením konkurenceschopnosti podniku MAFRA, a. s. se zaměřením na vybrané produkty. Jsou zde vymezeny základní pojmy konkurenceschopnosti a metody pro její hodnocení. Dále je v práci charakterizována společnost MAFRA, a. s. Cílem práce je provést hodnocení konkurenceschopnosti produktů společnosti MAFRA, a.s. a na základě tohoto hodnocení doporučit návrhy na opatření. Hodnocení je provedeno metodou matice General Electric, benchmarking a dotazníkovým šetřením. Hodnoceny jsou deníky MF DNES a Lidové noviny.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the evaluating of competitiveness of company MAFRA, a. s. with specialization in selected products. There are defined basic concepts of competitiveness and methods for its evaluating. Further in this thesis is characterized company MAFRA, a. s. Goal of this thesis is to make evaluating the competitiveness of products of company MAFRA, a. s. and on the basis of this evaluation, recommend proposals for measure. Evaluating is performed using a matrix of General Electric, benchmarking and by questionnaire research. Evaluated are newspapers MF DNES and Lidové noviny.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, hodnocení konkurenceschopnosti, matice General Electric, benchmarking, dotazníkový průzkum, MAFRA, a. s., MF DNES, Lidové noviny.
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, competitive advantage, competitive evaluating, matrix of General Electric, benchmarking, questionnaire research, MAFRA, a. s., MF DNES, Lidové noviny.
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
1) Základní pojmy konkurenceschopnosti a metody hodnocení
2) Charakteristika podniku MAFRA, a. s. a vybraných produktů
3) Hodnocení konkurenceschopnosti a výzkum
4) Zhodnocení, návrhy
Formulování závěrů
Použitá literatura
Přílohy
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
1) Základní pojmy konkurenceschopnosti a metody hodnocení
2) Charakteristika podniku MAFRA, a. s. a vybraných produktů
3) Hodnocení konkurenceschopnosti a výzkum
4) Zhodnocení, návrhy
Formulování závěrů
Použitá literatura
Přílohy
Seznam doporučené literatury
KAPLAN, S. R, NORTON P. D.: Balanced Scorecard: strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press, 2007
KOTLER, P.: Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007
KOTLER, P., KELLER L. K.: Marketing management. Praha: Grada, 2007
MIKOLÁŠ Z.: Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku. Praha: Grada, 2005
PORTER, E. M.: Competitive strategy, New York: The Free Press, 1980
PORTER, E M.: Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1993
Seznam doporučené literatury
KAPLAN, S. R, NORTON P. D.: Balanced Scorecard: strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press, 2007
KOTLER, P.: Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007
KOTLER, P., KELLER L. K.: Marketing management. Praha: Grada, 2007
MIKOLÁŠ Z.: Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku. Praha: Grada, 2005
PORTER, E. M.: Competitive strategy, New York: The Free Press, 1980
PORTER, E M.: Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1993
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky k obhajobě:
1. Jak byste charakterizovala trh denního tisku z hlediska hlavních konkurentů?
2. Jak byste v praxi zrealizovala věrnostní program pro čtenáře kupující noviny na stánku - způsob a realizace sbírání bodů za zakoupený deník , aby to nebylo zneužitelné, a způsob posouzení vydavtelem - frekvence odměn.