Práce se zaobírá tématikou regionální politiky v prostředí znalostní ekonomiky. Zaměřuje se na analýzu problematiky učících se regionů s akcentem na vypracování jejich hlavních znaků a charakteristik. Dále jsou v práci analyzována kvantitativní data pro identifikaci učících se regionů v České republice.
Anotace v angličtině
This bachelor work refers to regional policy in environment of knowledge- based economy. It focuses on analysis of learning regions with emphasis on developing their main features and characteristics. The thesis also analyzed the quantitative data for the identification of learning regions in the Czech Republic.
Klíčová slova
Znalostní ekonomika, učící se regiony, inovace, znalosti, znalostní sítě
Práce se zaobírá tématikou regionální politiky v prostředí znalostní ekonomiky. Zaměřuje se na analýzu problematiky učících se regionů s akcentem na vypracování jejich hlavních znaků a charakteristik. Dále jsou v práci analyzována kvantitativní data pro identifikaci učících se regionů v České republice.
Anotace v angličtině
This bachelor work refers to regional policy in environment of knowledge- based economy. It focuses on analysis of learning regions with emphasis on developing their main features and characteristics. The thesis also analyzed the quantitative data for the identification of learning regions in the Czech Republic.
Klíčová slova
Znalostní ekonomika, učící se regiony, inovace, znalosti, znalostní sítě
V první části student pojedná o regionech, regionálním rozvoji a regionální politice. Zaměří se přitom na tvorbu a podněcování znalostních sítí, učících se organizací a transfer znalostí. Dále provede hlubokou rešerši dostupné české a zahraniční literatury týkající se učících se regionů.
Cílem práce je mj. zpracovat soubor charakteristik a znaků, pomocí kterých je možné identifikovat učící se region a tento najít v České republice.
Zásady pro vypracování
V první části student pojedná o regionech, regionálním rozvoji a regionální politice. Zaměří se přitom na tvorbu a podněcování znalostních sítí, učících se organizací a transfer znalostí. Dále provede hlubokou rešerši dostupné české a zahraniční literatury týkající se učících se regionů.
Cílem práce je mj. zpracovat soubor charakteristik a znaků, pomocí kterých je možné identifikovat učící se region a tento najít v České republice.
Seznam doporučené literatury
LONGWORTH, Norman. Lifelong learning in action. New York : Routledge, 2006. 231 s.
RUTT, Roel, et al. Knowledge, Innovation and Economic Growth: The Theory and Practice of Learning Regions. Northampton: Edward Elgar Publishing, 2001. 266 s.
SCHEFF, Josef. Innovation Networks and Learning Regions?. Frankfurt am Main : Peter Lang Publishing, 2001. 236 s.
Seznam doporučené literatury
LONGWORTH, Norman. Lifelong learning in action. New York : Routledge, 2006. 231 s.
RUTT, Roel, et al. Knowledge, Innovation and Economic Growth: The Theory and Practice of Learning Regions. Northampton: Edward Elgar Publishing, 2001. 266 s.
SCHEFF, Josef. Innovation Networks and Learning Regions?. Frankfurt am Main : Peter Lang Publishing, 2001. 236 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka odpovídala na tyto otázky:
1) Zdůvodněte, na základě čeho jste definovala znaky učících se regionů - viz tabulka č. 2.1 na str. 32
2) V analýze jste abstrahovala od kvalitativního hodnocení jednotlivých znaků. Uveťe, jak byste postupovala, pokud byste chtěla znaky učícího se regionu hodnotit i kvalitativně.