Tématem této bakalářské práce je ?Destinační management - cestovní ruch a destinace cestovního ruchu v turistickém regionu Krkonoše.? Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí. První, teoretická část, vymezuje základní pojmy jako cestovní ruch, destinace cestovního ruchu, destinační společnost a destinační management. Druhá část práce ? praktická, vychází z teoretické části a přibližuje význam cestovního ruchu v národní ekonomice, zobrazuje současný stav organizace cestovního ruchu v ČR a zabývá se destinačním managementem turistického regionu Krkonoše. Důležitou součástí práce je dotazníkové šetření, které je zaměřeno na vztah obyvatelstva Krkonoš k cestovnímu ruchu.
Anotace v angličtině
The main theme of this work is ?Destination management, travel movement and destination of travel movement in tourist region Giant Mountains.? This work is separate into two general parts. The first is theoretical and it is about basic concepts like travel movement, destination of travel movement and destination management. The second part is practical. This part is about sence of travel movement in national economy. It shows present status of tourist organization in ČR. And it is about destination management in tourist region Giant Mountains too. Important deal of this work is questionary, where we can see relation between inhabitans and travel movement.
Klíčová slova
Cestovní ruch, destinace cestovního ruchu, destinační management, organizace cestovního ruchu, destinační společnost
Klíčová slova v angličtině
Travel movement, destination of travel movement, destination management, tourist organization, destination management company
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je ?Destinační management - cestovní ruch a destinace cestovního ruchu v turistickém regionu Krkonoše.? Práce je rozdělena do dvou stěžejních částí. První, teoretická část, vymezuje základní pojmy jako cestovní ruch, destinace cestovního ruchu, destinační společnost a destinační management. Druhá část práce ? praktická, vychází z teoretické části a přibližuje význam cestovního ruchu v národní ekonomice, zobrazuje současný stav organizace cestovního ruchu v ČR a zabývá se destinačním managementem turistického regionu Krkonoše. Důležitou součástí práce je dotazníkové šetření, které je zaměřeno na vztah obyvatelstva Krkonoš k cestovnímu ruchu.
Anotace v angličtině
The main theme of this work is ?Destination management, travel movement and destination of travel movement in tourist region Giant Mountains.? This work is separate into two general parts. The first is theoretical and it is about basic concepts like travel movement, destination of travel movement and destination management. The second part is practical. This part is about sence of travel movement in national economy. It shows present status of tourist organization in ČR. And it is about destination management in tourist region Giant Mountains too. Important deal of this work is questionary, where we can see relation between inhabitans and travel movement.
Klíčová slova
Cestovní ruch, destinace cestovního ruchu, destinační management, organizace cestovního ruchu, destinační společnost
Klíčová slova v angličtině
Travel movement, destination of travel movement, destination management, tourist organization, destination management company
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem této práce bude popsat ekonomický a společenský vliv cestovního ruchu v regionu Krkonoše.
1. Teoretická východiska cestovního ruchu
2. Vymezení a charakteristika destinačního managementu
3. Profil a a charakteristika řešeného regionu
4. Praktické šetření
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem této práce bude popsat ekonomický a společenský vliv cestovního ruchu v regionu Krkonoše.
1. Teoretická východiska cestovního ruchu
2. Vymezení a charakteristika destinačního managementu
3. Profil a a charakteristika řešeného regionu
4. Praktické šetření
Seznam doporučené literatury
HRALA, Václav. Geografie cestovního ruchu. 2. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2006. 109 s. ISBN 80-245-0099-X.
KIRÁLOVÁ, Alžběta. Marketing destinace cestovního ruchu. [s.l.] : Odborné nakladatelství Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
KUČEROVÁ, Jana. Management podniku cestovního ruchu. 1. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 1998. 87 s. ISBN 80-8055-169-3.
NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X.
TŘICÁTNÍK, Jan. Geografie cestovního ruchu České republiky I.. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1996. 70 s. ISBN 80-7040196-6.
Seznam doporučené literatury
HRALA, Václav. Geografie cestovního ruchu. 2. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2006. 109 s. ISBN 80-245-0099-X.
KIRÁLOVÁ, Alžběta. Marketing destinace cestovního ruchu. [s.l.] : Odborné nakladatelství Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
KUČEROVÁ, Jana. Management podniku cestovního ruchu. 1. Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 1998. 87 s. ISBN 80-8055-169-3.
NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X.
TŘICÁTNÍK, Jan. Geografie cestovního ruchu České republiky I.. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1996. 70 s. ISBN 80-7040196-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila s obsahem bakalářské práce. Cílem práce je postihnout úroveň destinačního managementu na území České republiky a dále jeho vliv a fungování v regionu Krkonoše - Svazek měst a obcí. Studentka představila region a seznámila komisi s výsledky dotazníkového šetření a dále odpověděla na otázky položené vedoucím práce:
1. Jak hodnotíte na základě prostudované literatury:
a) úroveň destinačního managementu v České republice jako celku a ve srovnání se zahraničím, b) úroveň destinačního managementu regionu Krkonoše ve srovnání s jinými regiony ČR?
2. Co Vám osobně nejvíce přineslo praktické šetření?