Informace o kvalifikační práci Marketingový mix a jeho využití v lázeňském cestovním ruchu na příkladu vybrané lázeňské destinace (event. vybraných lázeňských destinací)
Bakalářská práce je věnována stručné historii českého lázeňství a jeho významu pro cestovní ruch v České republice a rozebírá marketingový mix, jeho složení a možnosti jeho využití v lázeňském cestovním ruchu. Poslední část je věnována marketingovému výzkumu v lázních Luhačovice a zjišťuje názory návštěvníků a jejich spokojenost s marketingovým mixem užívaným v této lázeňské destinaci.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is devoted to a brief history of the Czech spa industry and its importance to tourism in the Czech Republic and examines the marketing mix, its composition and its possible use in the spa tourism. The practical section is devoted to marketing research in the spa Luhačovice and seek the views of visitors and their satisfaction with the marketing mix used in this spa destination.
Klíčová slova
marketingový mix, marketingový výzkum, lázeňství, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, marketing research, spa, tourism
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována stručné historii českého lázeňství a jeho významu pro cestovní ruch v České republice a rozebírá marketingový mix, jeho složení a možnosti jeho využití v lázeňském cestovním ruchu. Poslední část je věnována marketingovému výzkumu v lázních Luhačovice a zjišťuje názory návštěvníků a jejich spokojenost s marketingovým mixem užívaným v této lázeňské destinaci.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is devoted to a brief history of the Czech spa industry and its importance to tourism in the Czech Republic and examines the marketing mix, its composition and its possible use in the spa tourism. The practical section is devoted to marketing research in the spa Luhačovice and seek the views of visitors and their satisfaction with the marketing mix used in this spa destination.
Klíčová slova
marketingový mix, marketingový výzkum, lázeňství, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
marketing mix, marketing research, spa, tourism
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat problematikou lázeňství, jeho vznikem a historií a jeho vztahem k cestovnímu ruchu v České republice. Dále se bude věnovat základním aspektům marketingového mixu a užitím marketingového mixu v odvětví lázeňského cestovního ruchu. Praktická část bude věnována konkrétnímu lázeňskému místu v České republice a rozboru především konkurence a zákazníků.
- Teoretické aspekty lázeňského cestovního ruchu
- Marketingový mix - jeho definice, rozbor, používání
- České lázně a lázeňství - historie a současnost lázeňského cestovního ruchu a jeho význam v České republice
- Marketingový mix v lázeňství a možnosti využití v tomto odvětví cestovního ruchu
- Marketingový výzkum ve vybrané lázeňské destinaci - získání informací o trhu, zákaznících, konkurenci
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat problematikou lázeňství, jeho vznikem a historií a jeho vztahem k cestovnímu ruchu v České republice. Dále se bude věnovat základním aspektům marketingového mixu a užitím marketingového mixu v odvětví lázeňského cestovního ruchu. Praktická část bude věnována konkrétnímu lázeňskému místu v České republice a rozboru především konkurence a zákazníků.
- Teoretické aspekty lázeňského cestovního ruchu
- Marketingový mix - jeho definice, rozbor, používání
- České lázně a lázeňství - historie a současnost lázeňského cestovního ruchu a jeho význam v České republice
- Marketingový mix v lázeňství a možnosti využití v tomto odvětví cestovního ruchu
- Marketingový výzkum ve vybrané lázeňské destinaci - získání informací o trhu, zákaznících, konkurenci
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1.vyd. Praha : Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
KAJLÍK, Vladimír, et al. České lázně a lázeňství. Praha : MMR ČR, 2007. 218 s. ISBN 978-80-239-9330-1.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Jana Langerová, Vladimír Nový. 4. evropské vyd. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, et al. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní akvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KUČEROVÁ, Irah. Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch. 1. vyd. Praha : Idea servis, 1997. 153 s. ISBN 80-85970-14-7.
KUNC, Josef. Lázeňský cestovní ruch v České republice - historie a současnost. In Česká geografie v evropském prostoru. 1. vydání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. ISBN 978-80-7040-986-2, s. 147-152. 2006, České Budějovice.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1.vyd. Praha : Grada, 2009. 288 s. ISBN 978-80-247-3247-3.
KAJLÍK, Vladimír, et al. České lázně a lázeňství. Praha : MMR ČR, 2007. 218 s. ISBN 978-80-239-9330-1.
KOTLER, Philip, et al. Moderní marketing. Jana Langerová, Vladimír Nový. 4. evropské vyd. Praha : Grada, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman, et al. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní akvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
KUČEROVÁ, Irah. Ekonomika se zaměřením na cestovní ruch. 1. vyd. Praha : Idea servis, 1997. 153 s. ISBN 80-85970-14-7.
KUNC, Josef. Lázeňský cestovní ruch v České republice - historie a současnost. In Česká geografie v evropském prostoru. 1. vydání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. ISBN 978-80-7040-986-2, s. 147-152. 2006, České Budějovice.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem a cílem své bakalářské práce. Cílem práce byl marketingový mix a jeho využití v lázeňském cestovním ruchu na příkladu vybrané lázeňské destinace. Studentka seznámila komisi se závěry práce a odpověděla na otázky položené vedoucím práce:
1. Jaké nové trendy nacházíme v oblasti marketingového mixu lázeňství ČR současnosti?
2. Lázeňství prožívalo v minulých letech velký vzestup, ale v poslední době se vlivem úsporných opatření ocitá řada zařízení ve složité situaci. Jak na ni, dle Vašeho názoru, reaguje marketingový mix v řešené lázeňské destinaci?