Diplomová práce se zaměřuje na popis a využití tradičních, ale především agilních postupů v projektovém řízení, přičemž se jedná pouze o oblast vývoje informačního systému. Největší důraz je kladen na agilní metodiku SCRUM, dle které byla vyvinuta aplikace SCRUM Board. Ta nahrazuje fyzickou tabuli, využívanou v této metodice, za její elektronickou verzi.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on description and the use of traditional but mainly agile methods in project management while it is only about the devolopment of an information system. The biggest attention is on SCRUM. In this way the aplication SCRUM Board was created. This aplication replaced a physical board which is used in this method in its software version.
Klíčová slova
tradiční metodiky, agilní metodiky, projektové řízení, SCRUM, SCRUM Board
Klíčová slova v angličtině
traditional methods, agile methods, project management, SCRUM, SCRUM Board
Rozsah průvodní práce
70 s. (+18 s. přílohy)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na popis a využití tradičních, ale především agilních postupů v projektovém řízení, přičemž se jedná pouze o oblast vývoje informačního systému. Největší důraz je kladen na agilní metodiku SCRUM, dle které byla vyvinuta aplikace SCRUM Board. Ta nahrazuje fyzickou tabuli, využívanou v této metodice, za její elektronickou verzi.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on description and the use of traditional but mainly agile methods in project management while it is only about the devolopment of an information system. The biggest attention is on SCRUM. In this way the aplication SCRUM Board was created. This aplication replaced a physical board which is used in this method in its software version.
Klíčová slova
tradiční metodiky, agilní metodiky, projektové řízení, SCRUM, SCRUM Board
Klíčová slova v angličtině
traditional methods, agile methods, project management, SCRUM, SCRUM Board
Zásady pro vypracování
V práci budou zpracována následující problematika:
1) Tradiční metodiky tvorby IS
2) Agilní metodiky tvorby IS
3) Popis vybraných agilních metodik
4) Agilní projektový management
5) SCRUM
6) Vývoj vlastní aplikace Scrum board.
Zásady pro vypracování
V práci budou zpracována následující problematika:
1) Tradiční metodiky tvorby IS
2) Agilní metodiky tvorby IS
3) Popis vybraných agilních metodik
4) Agilní projektový management
5) SCRUM
6) Vývoj vlastní aplikace Scrum board.
Seznam doporučené literatury
1. Agile Alliance [online]. 2010 [cit. 2010-06-14]. Dostupné z WWW: .
2. BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky vývoje a údržby informačních systémů . Praha : Grada, 2005. 163 s. ISBN 80-247-1075-7.
3. KADLEC, Václav. Agilní programování : Metodiky efektivního vývoje softwaru. Brno : Computer Press, 2004. 278 s. ISBN 80-251-0342-0.
4. Mountain goat software [online]. 1998-2010 [cit. 2010-06-14]. Dostupné z WWW: .
5. SCHWABER, Ken. Agile Project Management With Scrum. United States : Microsoft Press, 2004. 163 s. ISBN 978073561993.
Seznam doporučené literatury
1. Agile Alliance [online]. 2010 [cit. 2010-06-14]. Dostupné z WWW: .
2. BUCHALCEVOVÁ, Alena. Metodiky vývoje a údržby informačních systémů . Praha : Grada, 2005. 163 s. ISBN 80-247-1075-7.
3. KADLEC, Václav. Agilní programování : Metodiky efektivního vývoje softwaru. Brno : Computer Press, 2004. 278 s. ISBN 80-251-0342-0.
4. Mountain goat software [online]. 1998-2010 [cit. 2010-06-14]. Dostupné z WWW: .
5. SCHWABER, Ken. Agile Project Management With Scrum. United States : Microsoft Press, 2004. 163 s. ISBN 978073561993.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi svou diplomovou práci, zabývající se problematikou projektového managementu se zaměřením na oblasti tvz. agilních metod projektového řízení. Zabývala se agilním projektovým řízením a metodikou SCRUM. Studentka prezentovala tuto metodiku s vlastním postupem a představila samotný vývoj aplikace dle této metody. Dále přesně odpovídala na následující otázky.
Doplňující otázky:
Jakým směrem by se mohla aplikace dále vyvíjet?
Co definuje Product Owner?
Porovnání PHP a JavaImprestition. Který z nich je pro Vás těžší?
MySQL je zdarma?
Co vyjadřuje časové úsilí ve Vašem grafu č.1 v prezentaci?