Hlavním cílem této práce je analýza dvou dobře známých děl autorů J. D. Salingera a Charlese Bukowského. Hlavní důraz je kladen na role teenagerů, které jsou dále analyzovány v dílech Kdo chytá v žitě a Šunkový nářez.
Pro nastínění rozboru děl obsahuje teoretická část stručný popis termínu young adults, young adult literature a vývoj tohoto žánru, zatímco další část práce se zabývá problematikou řešící genderové rozdíly v literatuře pro mládež a dále hlavní autory. Hlavním cílem praktické části je poskytnout detailní srovnávací analýzu rodinných problémů, vztahu s vrstevníky, užitého jazyka v dílech, sexuality, vzdělání a školy, násilí a osobní problémy, které propojují nebo naopak odlišují výše uvedené romány.
Annotation in English
The aim of the bachelor paper is to analyse novels of well-known authors J. D. Salinger and Charles Bukowski. Special emphasis is placed on teenage-hood and the two main novels The Catcher in the Rye and Ham on Rye.
In order to provide background for the analysis, the theoretical part includes a brief outline of the concept of young adults, young adult literature and its development while the next part of the paper deals with gender issues and the main authors mentioned above. The main practical part of the paper provides a detailed comparative analysis of family and peer relationships, specifics of the language, sexuality, education and school, violence and personal problems that connect or distinguish the above mentioned novels.
Keywords
Mladší dospělý, teenageři, adolescenti, problémy, vztahy, Šunkový nářez, Kdo chytá v žitě
Keywords in English
Young adults, teenagers, adolescence, problems, relationships, Ham on Rye, The Catcher in the Rye
Length of the covering note
47 s.
Language
AN
Annotation
Hlavním cílem této práce je analýza dvou dobře známých děl autorů J. D. Salingera a Charlese Bukowského. Hlavní důraz je kladen na role teenagerů, které jsou dále analyzovány v dílech Kdo chytá v žitě a Šunkový nářez.
Pro nastínění rozboru děl obsahuje teoretická část stručný popis termínu young adults, young adult literature a vývoj tohoto žánru, zatímco další část práce se zabývá problematikou řešící genderové rozdíly v literatuře pro mládež a dále hlavní autory. Hlavním cílem praktické části je poskytnout detailní srovnávací analýzu rodinných problémů, vztahu s vrstevníky, užitého jazyka v dílech, sexuality, vzdělání a školy, násilí a osobní problémy, které propojují nebo naopak odlišují výše uvedené romány.
Annotation in English
The aim of the bachelor paper is to analyse novels of well-known authors J. D. Salinger and Charles Bukowski. Special emphasis is placed on teenage-hood and the two main novels The Catcher in the Rye and Ham on Rye.
In order to provide background for the analysis, the theoretical part includes a brief outline of the concept of young adults, young adult literature and its development while the next part of the paper deals with gender issues and the main authors mentioned above. The main practical part of the paper provides a detailed comparative analysis of family and peer relationships, specifics of the language, sexuality, education and school, violence and personal problems that connect or distinguish the above mentioned novels.
Keywords
Mladší dospělý, teenageři, adolescenti, problémy, vztahy, Šunkový nářez, Kdo chytá v žitě
Keywords in English
Young adults, teenagers, adolescence, problems, relationships, Ham on Rye, The Catcher in the Rye
Research Plan
Studentka s použitím relevantní sekundární literatury nejprve stručně uvede do literárního kontextu teenage literature (young adult), vysvětlí tento pojem, vývoj tohoto žánru, hlavní autory a charakteristik jejich tvorby.
Jádrem práce bude analýza zvolených románů především z hlediska jejich žánrové příslušnosti, způsobu zobrazení světa dospívajících, zachycení témat jako jsou rodinné vztahy, škola, vztahy s vrstevníky, slang, apod. Studentka bude pracovat jak s kvalitními odbornými texty, tak s primární literaturou.
Závěrem práce studentka obě díla porovná a shrne, jaké jsou mezi nimi rozdíly a shody v pohledu na dospívající.
Research Plan
Studentka s použitím relevantní sekundární literatury nejprve stručně uvede do literárního kontextu teenage literature (young adult), vysvětlí tento pojem, vývoj tohoto žánru, hlavní autory a charakteristik jejich tvorby.
Jádrem práce bude analýza zvolených románů především z hlediska jejich žánrové příslušnosti, způsobu zobrazení světa dospívajících, zachycení témat jako jsou rodinné vztahy, škola, vztahy s vrstevníky, slang, apod. Studentka bude pracovat jak s kvalitními odbornými texty, tak s primární literaturou.
Závěrem práce studentka obě díla porovná a shrne, jaké jsou mezi nimi rozdíly a shody v pohledu na dospívající.
Recommended resources
SALINGER, J.D.. The Catcher in the Rye. New York: Bantam Books, 1964.
BUKOWSKI, Ch.. Ham on Rye. Edinburgh : Canongate. 2000. ISBN 1-84195-163-3
SILVEY, Anita. The Essential Guide to Children´s Books and their Creators.
HART, J. D. The Oxford Companion to Americal Literature. New York: Oxford University Press, 1995. ISBN 0195065484
HUNT, Peter. Introduction to Children´s literature. Oxford : Oxford University Press, 1994. ISBN 0192892436
HUNT, Peter. Children's literature : the development of criticism. London: Routledge, 1993
TRITES, Roberta Seelinger. Disturbing the Universe: Power and Repression in Adolescent Literature. Iowa City: University of Iowa Press, 2000.
Recommended resources
SALINGER, J.D.. The Catcher in the Rye. New York: Bantam Books, 1964.
BUKOWSKI, Ch.. Ham on Rye. Edinburgh : Canongate. 2000. ISBN 1-84195-163-3
SILVEY, Anita. The Essential Guide to Children´s Books and their Creators.
HART, J. D. The Oxford Companion to Americal Literature. New York: Oxford University Press, 1995. ISBN 0195065484
HUNT, Peter. Introduction to Children´s literature. Oxford : Oxford University Press, 1994. ISBN 0192892436
HUNT, Peter. Children's literature : the development of criticism. London: Routledge, 1993
TRITES, Roberta Seelinger. Disturbing the Universe: Power and Repression in Adolescent Literature. Iowa City: University of Iowa Press, 2000.