Práce se zabývá hodnocením dvou různých učebnic, které se používají k výuce angličtiny v devátých třídách českých škol. Teoretická část popisuje učebnici jako materiální didaktický prostředek v procesu vyučování. Hlavními tématy teoretické části jsou historie, funkce, struktura a zpracování učebnice ve smyslu komunikativní kompetence. V závěru teoretické části jsou zmíněny kurikulární dokumenty, především Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP). Praktická část hodnotí a porovnává obě učebnice na základě komunikativní kompetence a RVP.
Annotation in English
The work deals with the evaluation of two different textbooks that are used for English language teaching in the ninth grade of Czech basic schools. The theoretical part describes the textbook as a didactic aid in the teaching-learning process. The main themes of the theoretical part are history, function, structure and the processing of the textbooks in sense of communicative competence. At the end ot the theoretical part curricular documents are mentioned, especially The Framework Education Programme for Basic Education (FEP). The practical part evaluates and compares both textbooks on the basis of the communicative competence and FEP.
Práce se zabývá hodnocením dvou různých učebnic, které se používají k výuce angličtiny v devátých třídách českých škol. Teoretická část popisuje učebnici jako materiální didaktický prostředek v procesu vyučování. Hlavními tématy teoretické části jsou historie, funkce, struktura a zpracování učebnice ve smyslu komunikativní kompetence. V závěru teoretické části jsou zmíněny kurikulární dokumenty, především Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP). Praktická část hodnotí a porovnává obě učebnice na základě komunikativní kompetence a RVP.
Annotation in English
The work deals with the evaluation of two different textbooks that are used for English language teaching in the ninth grade of Czech basic schools. The theoretical part describes the textbook as a didactic aid in the teaching-learning process. The main themes of the theoretical part are history, function, structure and the processing of the textbooks in sense of communicative competence. At the end ot the theoretical part curricular documents are mentioned, especially The Framework Education Programme for Basic Education (FEP). The practical part evaluates and compares both textbooks on the basis of the communicative competence and FEP.
Bakalářská práce se zabývá materiálními didaktickými prostředky ve výuce anglického jazyka, konkrétně učebnicí. V teoretické části studentka nejprve ve stručnosti popíše základní faktory vyučovacího procesu a nastíní jejich vzájemné vztahy. Dále podrobněji pojedná faktor materiálních didaktických prostředků a zaměří se na roli učebnice ve výuce anglického jazyka a na kritéria jejího výběru. Na základě zmíněných kritérií studentka zvolí adekvátní výzkumné metody pro realizaci empirického výzkumu na zvolené základní škole (zejména obsahovou analýzu zvoleného učebního materiálu a a navrhne případná opatření pro zvýšení efektivity používání učebnice v oblasti výuky anglického jazyka.
Research Plan
Bakalářská práce se zabývá materiálními didaktickými prostředky ve výuce anglického jazyka, konkrétně učebnicí. V teoretické části studentka nejprve ve stručnosti popíše základní faktory vyučovacího procesu a nastíní jejich vzájemné vztahy. Dále podrobněji pojedná faktor materiálních didaktických prostředků a zaměří se na roli učebnice ve výuce anglického jazyka a na kritéria jejího výběru. Na základě zmíněných kritérií studentka zvolí adekvátní výzkumné metody pro realizaci empirického výzkumu na zvolené základní škole (zejména obsahovou analýzu zvoleného učebního materiálu a a navrhne případná opatření pro zvýšení efektivity používání učebnice v oblasti výuky anglického jazyka.
Recommended resources
CHVOJKOVÁ, Drahomíra, ČERNÁ , Monika. Role of textbook in language teaching . Pardubice : Univerzita Pardubice , 2000.
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford : Heinemann, 1995.
MAŇÁK, Josef, KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007.
PRŮCHA, Jan. Hodnocení obtížnosti učebnic : struktury a parametry učiva. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1984.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno : Paido, 1998.
Recommended resources
CHVOJKOVÁ, Drahomíra, ČERNÁ , Monika. Role of textbook in language teaching . Pardubice : Univerzita Pardubice , 2000.
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford : Heinemann, 1995.
MAŇÁK, Josef, KNECHT, Petr. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007.
PRŮCHA, Jan. Hodnocení obtížnosti učebnic : struktury a parametry učiva. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1984.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média. Brno : Paido, 1998.