Tato práce se zabývá pohledem na historii pedagogiky a především na rozvoj školství v českých zemích v 19. století. V jednotlivých kapitolách je podrobně popsán nejen vývoj institucí, jejichž posláním bylo vzdělávat a připravit absolventy na budoucí povolání pedagoga, ale i ostatních druhů škol. Hlavním úkolem práce je zobrazit a podrobně zanalyzovat průběh maturitních zkoušek na učitelských ústavech, k čemuž bylo zapotřebí čerpat z archivních pramenů.
Anotace v angličtině
This thesis concerned with general view in history of pedagogy and first of all in the development of the education in Czech countries in 19. th century. In particular chapters is in detail described development of institutions whose mission was educate and prepare thein graduates for future profession of pedagogue and other types of schools. Main task of my work is to describe and analyze course of school-leaving exams, which required drawing information from archive sources.
Klíčová slova
pedagogika, učitelské ústavy, abiturienti, maturitní zkoušky, vývoj
Klíčová slova v angličtině
pedagogy, teaching institutions, high school graduate, school-leaving exams, progress
Rozsah průvodní práce
57 s. (74208 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá pohledem na historii pedagogiky a především na rozvoj školství v českých zemích v 19. století. V jednotlivých kapitolách je podrobně popsán nejen vývoj institucí, jejichž posláním bylo vzdělávat a připravit absolventy na budoucí povolání pedagoga, ale i ostatních druhů škol. Hlavním úkolem práce je zobrazit a podrobně zanalyzovat průběh maturitních zkoušek na učitelských ústavech, k čemuž bylo zapotřebí čerpat z archivních pramenů.
Anotace v angličtině
This thesis concerned with general view in history of pedagogy and first of all in the development of the education in Czech countries in 19. th century. In particular chapters is in detail described development of institutions whose mission was educate and prepare thein graduates for future profession of pedagogue and other types of schools. Main task of my work is to describe and analyze course of school-leaving exams, which required drawing information from archive sources.
Klíčová slova
pedagogika, učitelské ústavy, abiturienti, maturitní zkoušky, vývoj
Klíčová slova v angličtině
pedagogy, teaching institutions, high school graduate, school-leaving exams, progress
Zásady pro vypracování
- Metodologický úvod
- Vývoj středních škol obecně
- Vývoj učitelských ústavů
- Maturita na učitelských ústavech v porovnání s maturitami ostatních středních škol (komparace)
- Závěr
Zásady pro vypracování
- Metodologický úvod
- Vývoj středních škol obecně
- Vývoj učitelských ústavů
- Maturita na učitelských ústavech v porovnání s maturitami ostatních středních škol (komparace)
- Závěr
Seznam doporučené literatury
- Archivní fondy SOKA Hradec Králové
- Archivní fondy SOKA Jičín
- Čapek, E.: Nová střední škola. Praha 1930
- Kádner, O.: Vývoj a dnešní soustava školství, I., Praha 1929, II., 1931
- Morkes, F.: Historický přehled postavení maturitní zkoušky a analýza jejich funkcí. Praha 2003
- Šafránek, J.: Školy české. Díl II. Praha 1919
Seznam doporučené literatury
- Archivní fondy SOKA Hradec Králové
- Archivní fondy SOKA Jičín
- Čapek, E.: Nová střední škola. Praha 1930
- Kádner, O.: Vývoj a dnešní soustava školství, I., Praha 1929, II., 1931
- Morkes, F.: Historický přehled postavení maturitní zkoušky a analýza jejich funkcí. Praha 2003
- Šafránek, J.: Školy české. Díl II. Praha 1919