Práce se zaměřuje na to, jak je u studentů a studentek KSV UPCE vnímána genderově stereotypní reklama a sexismus na příkladu 10 vybraných reklam. Pomocí 8 případových studií práce poukazuje na to, jak se vnímání mění podle sociodemografických a sociopolitických charakteristik - jako je pohlaví, věk, lokální a etnická příslušnost, příjmová kategorie a ideologie.
Anotace v angličtině
This thesis aim´s for how perceive students KSV UPCE gender-stereotypical advertisement and sexism for example of 10 choice advertisement. The thesis point out trought 8 case studies how changes the reception according to sex, age, local, ethnic and entry classification and ideology.
Klíčová slova
Reklama, genderové stereotypy, sexismus, vnímání, rozdíl podle charakteristik
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, gender´s stereotype, sexism -reception, difference between students
Rozsah průvodní práce
100 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na to, jak je u studentů a studentek KSV UPCE vnímána genderově stereotypní reklama a sexismus na příkladu 10 vybraných reklam. Pomocí 8 případových studií práce poukazuje na to, jak se vnímání mění podle sociodemografických a sociopolitických charakteristik - jako je pohlaví, věk, lokální a etnická příslušnost, příjmová kategorie a ideologie.
Anotace v angličtině
This thesis aim´s for how perceive students KSV UPCE gender-stereotypical advertisement and sexism for example of 10 choice advertisement. The thesis point out trought 8 case studies how changes the reception according to sex, age, local, ethnic and entry classification and ideology.
Klíčová slova
Reklama, genderové stereotypy, sexismus, vnímání, rozdíl podle charakteristik
Klíčová slova v angličtině
Advertisement, gender´s stereotype, sexism -reception, difference between students
Zásady pro vypracování
Práce bude zaměřena na to, jak vnímají studenti a studentky UPCE genderově stereotypní reklamu na billboardech v Pardubicích. Práce poukáže na rozdíl vnímání na základě genderu, věku, etnicity, lokální příslušnosti, sociální skupiny a příjmové kategorie.
Přes definici genderově stereotypní reklamy se práce bude zabývat vnímáním reklamy nejen jako celku, ale i jako složeniny obrazu a sloganu a jejich vnímání respondenty.
Výzkum k této práci bude prováděn pomocí vizuální techniky ( počítačová projekce), na kterou budou navazovat "dotazníky", kde bude dán největší prostor vlastní imaginaci( na reklamu jako celek, pouze slogan a pouze obraz), ale budou obsahovat i doplňující otázky.
Následovat bude analýza zjistěných dat a jejich rozčlenění podle kategorií( viz výše) a následné vyvození závěrů.
Zásady pro vypracování
Práce bude zaměřena na to, jak vnímají studenti a studentky UPCE genderově stereotypní reklamu na billboardech v Pardubicích. Práce poukáže na rozdíl vnímání na základě genderu, věku, etnicity, lokální příslušnosti, sociální skupiny a příjmové kategorie.
Přes definici genderově stereotypní reklamy se práce bude zabývat vnímáním reklamy nejen jako celku, ale i jako složeniny obrazu a sloganu a jejich vnímání respondenty.
Výzkum k této práci bude prováděn pomocí vizuální techniky ( počítačová projekce), na kterou budou navazovat "dotazníky", kde bude dán největší prostor vlastní imaginaci( na reklamu jako celek, pouze slogan a pouze obraz), ale budou obsahovat i doplňující otázky.
Následovat bude analýza zjistěných dat a jejich rozčlenění podle kategorií( viz výše) a následné vyvození závěrů.
Seznam doporučené literatury
ČÍHALOVÁ , Blanka. Liší se postavení ženy a muže v médiích? [online]. 2003 [cit. 2007-12-02]. Dostupný z WWW:
DU PLESSIS, E.: Jak zákazník vnímá reklamu. Computer Press Brno, 2007, 232 s., ISBN 978- 80- 251-1456-8
HEATH,CH.,HEATH,D.: Jak zaujmout hned napoprvé 1.vyd., IKAR, Praha, 2009, 280 s., ISBN 978-80-249-1316-2
MACHOVCOVÁ,K, LAZARUS,S.,ZAMAZALOVÁ,M:Ženské a mužské role v médiích . In:Jazyk a média.[online].2005 [cit. 2008-04-17]. Dostupné z WWW:.
OATES-INDRUCHOVÁ, L: Gender v médiích nástin šíře problematiky. In: VĚŠÍNOVÁ-KALIVODOVÁ, Eva, MAŘÍKOVÁ , Hana. Společnost žen a mužů z aspektu gender : sborník studií vzniklých na základě semináře Společnost, ženy a muži z aspektu gender, pořádaného Nadací Open Society Fund Praha. 1. vyd. Praha : Open Society Fund, 1999. 171 s
STEEL,J.: Reklama- průzkum, příprava, plánování, Computer Press, Brno, 2003, 264 s., ISBN 80-251-0065-0
VYSEKALOVÁ, J,:Obraz ženy v reklamě a jeho proměny, Strategie, 24.9,2007,roč.14,č.39.str.23
VYSEKALOVÁ,J. a kol: Psychologie reklamy, 3.vyd., Praha, GRADA, 2007, 296 s., ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ,J., MIKEŠ, J.: Reklama, Praha, GRADA 2007, 184 s., ISBN 80- 247-2001-9
Seznam doporučené literatury
ČÍHALOVÁ , Blanka. Liší se postavení ženy a muže v médiích? [online]. 2003 [cit. 2007-12-02]. Dostupný z WWW:
DU PLESSIS, E.: Jak zákazník vnímá reklamu. Computer Press Brno, 2007, 232 s., ISBN 978- 80- 251-1456-8
HEATH,CH.,HEATH,D.: Jak zaujmout hned napoprvé 1.vyd., IKAR, Praha, 2009, 280 s., ISBN 978-80-249-1316-2
MACHOVCOVÁ,K, LAZARUS,S.,ZAMAZALOVÁ,M:Ženské a mužské role v médiích . In:Jazyk a média.[online].2005 [cit. 2008-04-17]. Dostupné z WWW:.
OATES-INDRUCHOVÁ, L: Gender v médiích nástin šíře problematiky. In: VĚŠÍNOVÁ-KALIVODOVÁ, Eva, MAŘÍKOVÁ , Hana. Společnost žen a mužů z aspektu gender : sborník studií vzniklých na základě semináře Společnost, ženy a muži z aspektu gender, pořádaného Nadací Open Society Fund Praha. 1. vyd. Praha : Open Society Fund, 1999. 171 s
STEEL,J.: Reklama- průzkum, příprava, plánování, Computer Press, Brno, 2003, 264 s., ISBN 80-251-0065-0
VYSEKALOVÁ, J,:Obraz ženy v reklamě a jeho proměny, Strategie, 24.9,2007,roč.14,č.39.str.23
VYSEKALOVÁ,J. a kol: Psychologie reklamy, 3.vyd., Praha, GRADA, 2007, 296 s., ISBN 978-80-247-2196-5
VYSEKALOVÁ,J., MIKEŠ, J.: Reklama, Praha, GRADA 2007, 184 s., ISBN 80- 247-2001-9