Práce obsahuje přípravu a realizaci dotazníkového šetření, na jehož základě jsou porovnávány obory Komunitní studia a Sociální antropologie. Cílem dotazníkového šetření je zjistit odpovědi na otázky, kdo a proč studuje uvedené obory. Na první výzkumnou otázku se díváme nejprve z hlediska sociálního postavení studentů (jejich kulturního a ekonomického kapitálu) a poté z hlediska jejich současné situace (spokojenost studijní a mimostudijní), v této otázce také zjišťujeme hodnotové orientace studentů. U otázky, proč studují nás zajímají hlavně důvody volby a budoucí profesní a životní plány studentů.
Anotace v angličtině
The work includes preparation and implementation questionnaire investigation on the basis are compared the fields of studies Community Studies and Social Anthropology. The object of questionnaire investigation is find answers on this questions, who and why studies this fields. The first research question is viewed terms social status students (their cultural and economic capital) and than terms their current situation (satisfaction study and extracurricular) in this question we also find value orientation of students. The question why they study we are interesting in main reasons for choosing and future career and life plans of the students.
Klíčová slova
terciární vzdělávání, dotazníkové šetření, kulturní kapitál, hodnoty, výzkum, sociální postavení
Klíčová slova v angličtině
tertiary education, questionnaire investigation, cultural capital, values, research, social status
Rozsah průvodní práce
59s. (81294 znaků), XI přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Práce obsahuje přípravu a realizaci dotazníkového šetření, na jehož základě jsou porovnávány obory Komunitní studia a Sociální antropologie. Cílem dotazníkového šetření je zjistit odpovědi na otázky, kdo a proč studuje uvedené obory. Na první výzkumnou otázku se díváme nejprve z hlediska sociálního postavení studentů (jejich kulturního a ekonomického kapitálu) a poté z hlediska jejich současné situace (spokojenost studijní a mimostudijní), v této otázce také zjišťujeme hodnotové orientace studentů. U otázky, proč studují nás zajímají hlavně důvody volby a budoucí profesní a životní plány studentů.
Anotace v angličtině
The work includes preparation and implementation questionnaire investigation on the basis are compared the fields of studies Community Studies and Social Anthropology. The object of questionnaire investigation is find answers on this questions, who and why studies this fields. The first research question is viewed terms social status students (their cultural and economic capital) and than terms their current situation (satisfaction study and extracurricular) in this question we also find value orientation of students. The question why they study we are interesting in main reasons for choosing and future career and life plans of the students.
Klíčová slova
terciární vzdělávání, dotazníkové šetření, kulturní kapitál, hodnoty, výzkum, sociální postavení
Klíčová slova v angličtině
tertiary education, questionnaire investigation, cultural capital, values, research, social status
Zásady pro vypracování
Práce bude obsahovat přípravu a realizaci dotazníkového šetření, na jehož základě budou porovnáváni studující oborů Komunitní studia a Sociální antropologie. Cílem dotazníkového šetření bude zjistit odpovědi na tyto otázky: Kdo studuje uvedené obory a proč? Jaké důvody a jaká očekávání přivádí studenty na tyto obory a nakolik jsou během studia jejich očekávání naplňována, jaké jsou jejich hodnotové orientace a jak se mění v průběhu studia, jak hodnotí kvalitu výuky a další okolnosti spojené se studiem, jaké je jejich výchozí sociální postavení a současné okolnosti, jaké jsou jejich profesní a životní plány po dokončení studia? Po zpracování výstupů z dotazníkové šetření bude následovat vyhodnocení a stanovení závěrů, které budou podkladem pro finální porovnání studentů obou oborů.
Zásady pro vypracování
Práce bude obsahovat přípravu a realizaci dotazníkového šetření, na jehož základě budou porovnáváni studující oborů Komunitní studia a Sociální antropologie. Cílem dotazníkového šetření bude zjistit odpovědi na tyto otázky: Kdo studuje uvedené obory a proč? Jaké důvody a jaká očekávání přivádí studenty na tyto obory a nakolik jsou během studia jejich očekávání naplňována, jaké jsou jejich hodnotové orientace a jak se mění v průběhu studia, jak hodnotí kvalitu výuky a další okolnosti spojené se studiem, jaké je jejich výchozí sociální postavení a současné okolnosti, jaké jsou jejich profesní a životní plány po dokončení studia? Po zpracování výstupů z dotazníkové šetření bude následovat vyhodnocení a stanovení závěrů, které budou podkladem pro finální porovnání studentů obou oborů.
Seznam doporučené literatury
Minksová Lenka (2010): Hodnotové orientace vysokoškoláků, Přehled hlavních sociologických výzkumů realizovaných v ČR, článek pro časopis "Data & Výzkum"
Gumport, Patricia J. (2007): Sociology of Higher Education : Contributions and Their Contexts, Baltimore
Libor Prudký, Petr Pabian, Karel Šima (2009): Vysoké školství v České republice: jen pro elitu, nebo pro všechny?, Grada
Seznam doporučené literatury
Minksová Lenka (2010): Hodnotové orientace vysokoškoláků, Přehled hlavních sociologických výzkumů realizovaných v ČR, článek pro časopis "Data & Výzkum"
Gumport, Patricia J. (2007): Sociology of Higher Education : Contributions and Their Contexts, Baltimore
Libor Prudký, Petr Pabian, Karel Šima (2009): Vysoké školství v České republice: jen pro elitu, nebo pro všechny?, Grada