Diplomová práce se zabývá systémem kombinované přepravy RO-LA a systémem přepravy sedlových návěsů jako alternativním přepravním systémem silniční nákladní dopravy. Řeší přesun části přepravy zboží ze silniční dopravy na dopravu železniční, aby došlo ke snížení zatížení silniční infrastruktury a nedocházelo ke kongescím především na rychlostních komunikacích a dálniční síti ČR. Kapitoly diplomové práce hodnotí stávající stav kombinované přepravy v ČR, dále jsou předloženy návrhy nových linek kombinované přepravy v ČR včetně kalkulací nákladů a návrhů technologie, v závěru je provedeno celkové porovnání obou systémů s přímou silniční dopravou a vyvození závěrů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the RO-LA combined transport system and with the semi-trailer transport system as an alternative transport system of road haulage. The thesis deals with the topic of transferring a part of road haulage to railways so as to reduce road haulage load and to avoid congestions, especially on limited-access road and motorway network of the Czech Republic. The chapters of the diploma thesis evaluate the existing condition of the combined transport in the Czech Republic, and they further deal with the proposals for new lines of the combined transport in the Czech Republic, including cost calculations and proposed technologies, as well as with a general comparison of both systems with road haulage, and conclusions are drawn.
Klíčová slova
nákladní doprava, vlak, železniční doprava, silniční doprava, sedlový návěs, návěsová souprava, kombinovaná přeprava, terminál kombinované přepravy, železniční vůz, technologie, linky kombinované přepravy
Klíčová slova v angličtině
haulage, train, railway transport, road transport, semi-trailer, semi-trailer unit, combined transport, combined transport terminal, railway carriage, technologies, combined transport lines
Rozsah průvodní práce
92 s. (184 474 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá systémem kombinované přepravy RO-LA a systémem přepravy sedlových návěsů jako alternativním přepravním systémem silniční nákladní dopravy. Řeší přesun části přepravy zboží ze silniční dopravy na dopravu železniční, aby došlo ke snížení zatížení silniční infrastruktury a nedocházelo ke kongescím především na rychlostních komunikacích a dálniční síti ČR. Kapitoly diplomové práce hodnotí stávající stav kombinované přepravy v ČR, dále jsou předloženy návrhy nových linek kombinované přepravy v ČR včetně kalkulací nákladů a návrhů technologie, v závěru je provedeno celkové porovnání obou systémů s přímou silniční dopravou a vyvození závěrů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the RO-LA combined transport system and with the semi-trailer transport system as an alternative transport system of road haulage. The thesis deals with the topic of transferring a part of road haulage to railways so as to reduce road haulage load and to avoid congestions, especially on limited-access road and motorway network of the Czech Republic. The chapters of the diploma thesis evaluate the existing condition of the combined transport in the Czech Republic, and they further deal with the proposals for new lines of the combined transport in the Czech Republic, including cost calculations and proposed technologies, as well as with a general comparison of both systems with road haulage, and conclusions are drawn.
Klíčová slova
nákladní doprava, vlak, železniční doprava, silniční doprava, sedlový návěs, návěsová souprava, kombinovaná přeprava, terminál kombinované přepravy, železniční vůz, technologie, linky kombinované přepravy
Klíčová slova v angličtině
haulage, train, railway transport, road transport, semi-trailer, semi-trailer unit, combined transport, combined transport terminal, railway carriage, technologies, combined transport lines
Zásady pro vypracování
Úvod
1) Analýza současného stavu
2) Systém kombinované přepravy RO-LA
3) Systém kombinované přepravy sedlových návěsů
4) Porovnání obou systémů
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1) Analýza současného stavu
2) Systém kombinované přepravy RO-LA
3) Systém kombinované přepravy sedlových návěsů
4) Porovnání obou systémů
Závěr
Seznam doporučené literatury
(1) Evropská dopravní politika pro rok 2010 : Čas rozhodnout. Nakladatelství dopravy a turistiky, spol. s r.o. - Nadatur, 2001. 106 s. ISBN 80-7270-015-4
(2) CHALOUPKOVÁ, F. Hodnocení přepravy systémem RO-LA Lovosice - Drážďany v roce 2004. Praha: Centrum dopravního výzkumu, 2004
(3) NOVÁK, J. Kombinovaná přeprava. Institut Jana Pernera. Pardubice, 2006. 289s. ISBN 80-86530-32-9
(4) CEMPÍREK, V. - KAMPF, R. - ŠIROKÝ, J. Logistické a přepravní technologie. Institut Jana Pernera. Pardubice, 2009. 198 s. ISBN 978-80-86530-57-4
Seznam doporučené literatury
(1) Evropská dopravní politika pro rok 2010 : Čas rozhodnout. Nakladatelství dopravy a turistiky, spol. s r.o. - Nadatur, 2001. 106 s. ISBN 80-7270-015-4
(2) CHALOUPKOVÁ, F. Hodnocení přepravy systémem RO-LA Lovosice - Drážďany v roce 2004. Praha: Centrum dopravního výzkumu, 2004
(3) NOVÁK, J. Kombinovaná přeprava. Institut Jana Pernera. Pardubice, 2006. 289s. ISBN 80-86530-32-9
(4) CEMPÍREK, V. - KAMPF, R. - ŠIROKÝ, J. Logistické a přepravní technologie. Institut Jana Pernera. Pardubice, 2009. 198 s. ISBN 978-80-86530-57-4
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky dosažené v diplomové práci a reagoval na dotazy státní zkušební komise.