Bakalářská práce se zabývá využitím primární zdravotní prevence a používanými metodami primární zdravotní prevence na středních školách. Teoretická část je věnována primární prevenci, programu zdraví 21, preventivním programům prováděních na středních školách, výzkumům, které již na toto téma proběhly a úloze nelékařského zdravotnického pracovníka v péči o mládež. Praktická část obsahuje názory a poznatky metodiků prevence a výchovných poradců v preventivní výchově studentů a výsledky srovnává a prezentuje pomocí tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with usage of primary health prevention and used methods of primary health prevention at secondary schools. Theoretical part is about primary prevention, program health 21, prevention programmes practiced at secondary schools, researches, which already have been done and function of not medical health employee in care of youth. Practical part contains ideas and knowledge of prevention methodists and educational consultants in preventive education of students and results are compared and presented in tables and graphs.
Klíčová slova
Primární zdravotní prevence, střední škola, Zdraví 21, školní sestra, preventivní program
Klíčová slova v angličtině
Primary health prevention, secondary school, Health 21, school nurse, preventive programme
Rozsah průvodní práce
37 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá využitím primární zdravotní prevence a používanými metodami primární zdravotní prevence na středních školách. Teoretická část je věnována primární prevenci, programu zdraví 21, preventivním programům prováděních na středních školách, výzkumům, které již na toto téma proběhly a úloze nelékařského zdravotnického pracovníka v péči o mládež. Praktická část obsahuje názory a poznatky metodiků prevence a výchovných poradců v preventivní výchově studentů a výsledky srovnává a prezentuje pomocí tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with usage of primary health prevention and used methods of primary health prevention at secondary schools. Theoretical part is about primary prevention, program health 21, prevention programmes practiced at secondary schools, researches, which already have been done and function of not medical health employee in care of youth. Practical part contains ideas and knowledge of prevention methodists and educational consultants in preventive education of students and results are compared and presented in tables and graphs.
Klíčová slova
Primární zdravotní prevence, střední škola, Zdraví 21, školní sestra, preventivní program
Klíčová slova v angličtině
Primary health prevention, secondary school, Health 21, school nurse, preventive programme
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury na téma.
2. Stanovení cílů.
3. Stanovení výzkumných záměrů.
4. Výběr metody výzkumu.
5. Konzultace vybrané metody výzkumu a skupiny respondentů s vedoucím bakalářské práce.
6. Provedení výzkumu, sběr dat.
7. Analýza a interpretace získaných výsledků.
8. Zhodnocení práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury na téma.
2. Stanovení cílů.
3. Stanovení výzkumných záměrů.
4. Výběr metody výzkumu.
5. Konzultace vybrané metody výzkumu a skupiny respondentů s vedoucím bakalářské práce.
6. Provedení výzkumu, sběr dat.
7. Analýza a interpretace získaných výsledků.
8. Zhodnocení práce.
Seznam doporučené literatury
1. BAŠKOVÁ, Martina. Výchova k zdraviu. Martin : Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-320-2.
2. HAVLÍK, Radomír; KOŤA, Jaroslav. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.
3. HOLČÍK, Jan; KAŇOVÁ, Pavlína; PRUDIL, Lukáš. Systém péče o zdraví a zdravotnictví: východiska, základní pojmy a perspektivy. 1. vyd. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. ISBN 80-7013-417-8.
4. NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. 3. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-267-6.
5. PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky, úvod do studia oboru. 3. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
Seznam doporučené literatury
1. BAŠKOVÁ, Martina. Výchova k zdraviu. Martin : Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-320-2.
2. HAVLÍK, Radomír; KOŤA, Jaroslav. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-635-7.
3. HOLČÍK, Jan; KAŇOVÁ, Pavlína; PRUDIL, Lukáš. Systém péče o zdraví a zdravotnictví: východiska, základní pojmy a perspektivy. 1. vyd. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. ISBN 80-7013-417-8.
4. NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. 3. vyd. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-267-6.
5. PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky, úvod do studia oboru. 3. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře mínus
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Vysvětlete pojem "sazeč" , který uvádíte na str. 12.
2. Na str. 14 popisujete kompetence školní sestry. O jaké kompetence se jedná, ve kterém, státě jsou takto definovány, když tento obor u nás není uzákoněn?
3. Znáte některé mezinárodní studie, ze kterých se můžete dozvědět o rizikovém chování českých dětí a mládeže v mezinárodním kontextu? Jmenujte alespoň dvě, vysvětlete jejich zaměření a stručně prezentujte jejich poslední výsledky.
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.