Tato Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na výživu dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuji funkci rodiny, především oblasti návyku správného stravování. Další část je zaměřena na působení reklamy na člověka, jakým způsobem ji vnímá a jak se tento jev odráží při samotném nákupu potravin. Zabývala jsem se i vlivem reklamy v jednotlivých médiích, převážně v televizi. Do teoretické části jsem zahrnula také oblast výživy, popisuji jednotlivé složky potravy a jejich vhodné podávání dětem předškolního věku.
Výzkumná část práce je zaměřena na získávání informací od rodičů dětí předškolního věku, které jsem získala pomocí dotazníků. V diskusi jsou jednotlivé cíle a výzkumné otázky vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This work deals with an impact of commercial on nutrition of pre-school age children.The theoretical parts of the work are dedicated to the function of family, especially the problem of right habits in food and feeding. The next part of the work is specialized in functioning of commercial on people, by how way people react on the advertisement and by how way this phenomenon is reflected on shopping a food. In addition concern with the influence advertisement in separate media, mainly in television. Also the problems of nutrition are involved into theoretical parts too, the single components of food are described, as well as suitable conditions of giving this to the pre-school children.
The investigative part of this work is specialized in obtaining of informations from parents of pre-school children, which are being realised by questionaire method. In discussion are evaluated individual aims and investigative questions.
Klíčová slova
výživa, reklama, dítě, rodina, média
Klíčová slova v angličtině
nutrition, commercial, children, family, media
Rozsah průvodní práce
54 s. (63 647 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato Bakalářská práce se zabývá vlivem reklamy na výživu dětí předškolního věku. V teoretické části se věnuji funkci rodiny, především oblasti návyku správného stravování. Další část je zaměřena na působení reklamy na člověka, jakým způsobem ji vnímá a jak se tento jev odráží při samotném nákupu potravin. Zabývala jsem se i vlivem reklamy v jednotlivých médiích, převážně v televizi. Do teoretické části jsem zahrnula také oblast výživy, popisuji jednotlivé složky potravy a jejich vhodné podávání dětem předškolního věku.
Výzkumná část práce je zaměřena na získávání informací od rodičů dětí předškolního věku, které jsem získala pomocí dotazníků. V diskusi jsou jednotlivé cíle a výzkumné otázky vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This work deals with an impact of commercial on nutrition of pre-school age children.The theoretical parts of the work are dedicated to the function of family, especially the problem of right habits in food and feeding. The next part of the work is specialized in functioning of commercial on people, by how way people react on the advertisement and by how way this phenomenon is reflected on shopping a food. In addition concern with the influence advertisement in separate media, mainly in television. Also the problems of nutrition are involved into theoretical parts too, the single components of food are described, as well as suitable conditions of giving this to the pre-school children.
The investigative part of this work is specialized in obtaining of informations from parents of pre-school children, which are being realised by questionaire method. In discussion are evaluated individual aims and investigative questions.
Klíčová slova
výživa, reklama, dítě, rodina, média
Klíčová slova v angličtině
nutrition, commercial, children, family, media
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury na téma: Vliv reklamy na výživu dětí předškolního věku.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím bakalářské práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury na téma: Vliv reklamy na výživu dětí předškolního věku.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných otázek.
4. Konzultace vybrané metodiky výzkumu s vedoucím bakalářské práce.
5. Realizace výzkumu.
6. Analýza a interpretace získaných výsledků.
7. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1456-8.
2. FRÜHAUF, P. Fyziologie a patologie dětské výživy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0069-2.
3. GREGORA, M. Výživa malých dětí. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-9022-X.
4. NEVORAL, J. a kol. Výživa v dětském věku. 1. vyd. Jinočany : H&H, 2003. ISBN 80-806022-93-5.
5. VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 3. rozšířené a aktualizované vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
1. DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1456-8.
2. FRÜHAUF, P. Fyziologie a patologie dětské výživy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0069-2.
3. GREGORA, M. Výživa malých dětí. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-9022-X.
4. NEVORAL, J. a kol. Výživa v dětském věku. 1. vyd. Jinočany : H&H, 2003. ISBN 80-806022-93-5.
5. VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. 3. rozšířené a aktualizované vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře mínus
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jaký byl důvod toho, že jste pracovala s tak malým množstvím literárních pramenů?
2. Ověřila jste si věrohodnost internetových zdrojů, které v práci často uvádíte?
3. Jaké jsou podle Vás výhody a nevýhody použití dotazníku při výzkumu?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.