Bakalářská práce se zabývá tématem s názvem ?Crash testy automobilů?. Práce je rozdělena do devíti částí (kapitol), které popisují a analyzují současný stav této oblast. Je pojednáno o prvních historických pokusech v praxi a detailně zpracována problematika provedení crash testů v současnosti. V závěru této práce je zamyšlení nad realizací crash testů v letech budoucích včetně konkrétních návrhů jejich možných změn.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of Car crash tests. The Paper is divided into nine parts (chapters), that describe and analyze the current status of the topic. It discusses the first practical experiments in the history. It also describes in details current crash tests processes. The Summary of the Paper reflects on the implementation of crash tests in the future including specific proposals of possible changes.
Klíčová slova
crash testy, automobil, bezpečnost, rychlost, vozidlo, karoserie, ochrana, dopravní nehody
Bakalářská práce se zabývá tématem s názvem ?Crash testy automobilů?. Práce je rozdělena do devíti částí (kapitol), které popisují a analyzují současný stav této oblast. Je pojednáno o prvních historických pokusech v praxi a detailně zpracována problematika provedení crash testů v současnosti. V závěru této práce je zamyšlení nad realizací crash testů v letech budoucích včetně konkrétních návrhů jejich možných změn.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of Car crash tests. The Paper is divided into nine parts (chapters), that describe and analyze the current status of the topic. It discusses the first practical experiments in the history. It also describes in details current crash tests processes. The Summary of the Paper reflects on the implementation of crash tests in the future including specific proposals of possible changes.
Klíčová slova
crash testy, automobil, bezpečnost, rychlost, vozidlo, karoserie, ochrana, dopravní nehody
1. Úvod
2. Vývoj cash testů
3. Vývoj pevnosti automobilů
4. Rozdělení deformačních zón automobilů
5. Ochrana cestujících a chodců
6. Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti
7. Nárazy z do boční části, do přední části, a do zadní části automobilů
8. Nejnebezpečnější nárazy
9. Směřování bezpečnosti do budoucna
10. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Vývoj cash testů
3. Vývoj pevnosti automobilů
4. Rozdělení deformačních zón automobilů
5. Ochrana cestujících a chodců
6. Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti
7. Nárazy z do boční části, do přední části, a do zadní části automobilů
8. Nejnebezpečnější nárazy
9. Směřování bezpečnosti do budoucna
10. Závěr
Seznam doporučené literatury
BRADÁČ, Albert, et al. Soudní inženýrství. První. Brno : Cerm s.r.o, 1999. 725 s. ISBN 80-7204-057-X.
VALA, Mitoslav ; TESAŘ, Miroslav. Teorie a konstrukce silničních vozidel I. první. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2002. 229 s. ISBN 80-7194-503-X.
RÁBEK, Vlastimil. Vybrané postupy analýzy dopravních nehod. Žilina : EDIS, 2009. 217 s.
VLK, František. Dynamika motorových vozidel. Brno : Prof. Ing. František Vlk, DrSc., 2005. 434 s.
VLK, František. Asistenční a informační systémy. Brno : Prof. Ing. František Vlk, DrSc., 2006. 269 s.
Euroncap [online]. 2010 [cit. 2010-12-17]. Dostupné z WWW: .
Autembezpecne [online]. 2010 [cit. 2010-12-17]. Dostupné z WWW: .
Seznam doporučené literatury
BRADÁČ, Albert, et al. Soudní inženýrství. První. Brno : Cerm s.r.o, 1999. 725 s. ISBN 80-7204-057-X.
VALA, Mitoslav ; TESAŘ, Miroslav. Teorie a konstrukce silničních vozidel I. první. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2002. 229 s. ISBN 80-7194-503-X.
RÁBEK, Vlastimil. Vybrané postupy analýzy dopravních nehod. Žilina : EDIS, 2009. 217 s.
VLK, František. Dynamika motorových vozidel. Brno : Prof. Ing. František Vlk, DrSc., 2005. 434 s.
VLK, František. Asistenční a informační systémy. Brno : Prof. Ing. František Vlk, DrSc., 2006. 269 s.
Euroncap [online]. 2010 [cit. 2010-12-17]. Dostupné z WWW: .
Autembezpecne [online]. 2010 [cit. 2010-12-17]. Dostupné z WWW: .
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student komisi při obhajobě seznámil s prací, ve které se zabýval problematikou realizace crash testů, vývojem vlastní bezpečnosti, deformačními zónami automobilů a problematikou jejich vlivu na řidiče. V úvodu komisi seznámil s historickým vývojem těchto testů a vývojem karoserií z konstrukčního pohledu. Rovněž komisi seznámil s jednotlivými prvky pasivní a aktivní bezpečnosti. V závěru prezentace shrnul získané poznatky a jejich vyhodnocením.
Na otázky vedoucího práce i členů komise odpověděl věcně správně.