Tato bakalářská práce se zabývá logistickou technologií Efficient Consumer
Response (ECR). První část práce je zaměřena na pojem ECR, podstatu této technologie,
její cíle a úkoly. Další část je věnována obsahu technologie ECR, informačním systémům
jako je např. EDI, automatická identifikace. Dále je tu zmíněn systém CPFR, který
rozpracovává koncepci ECR. Poslední část se zabývá omezeními při přijetí a přínosy
technologie ECR. Praktická část je zaměřena na zmapování prodejního procesu a znalosti
metody a jejích principů v daném podniku.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the logistics technology Efficient Consumer
Response (ECR). The first part focuses on the concept of ECR, the essence of this
technology, its goals and objectives. Another section is devoted to the contents of the ECR
technology, information systems such as EDI, automatic identification. Furthermore, there
is mentioned CPFR system, which is developing the concept of ECR. The last section
discusses the constraints on technology adoption and benefits of ECR. The practical part is
focused on mapping out the sales process and knowledge of methods and its principles in
the selected business.
Klíčová slova
logistické technologie, logistický řetězec, technologie ECR, informační systémy
Klíčová slova v angličtině
logistics technologies, logistics chain, ECR technology, information systems
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá logistickou technologií Efficient Consumer
Response (ECR). První část práce je zaměřena na pojem ECR, podstatu této technologie,
její cíle a úkoly. Další část je věnována obsahu technologie ECR, informačním systémům
jako je např. EDI, automatická identifikace. Dále je tu zmíněn systém CPFR, který
rozpracovává koncepci ECR. Poslední část se zabývá omezeními při přijetí a přínosy
technologie ECR. Praktická část je zaměřena na zmapování prodejního procesu a znalosti
metody a jejích principů v daném podniku.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the logistics technology Efficient Consumer
Response (ECR). The first part focuses on the concept of ECR, the essence of this
technology, its goals and objectives. Another section is devoted to the contents of the ECR
technology, information systems such as EDI, automatic identification. Furthermore, there
is mentioned CPFR system, which is developing the concept of ECR. The last section
discusses the constraints on technology adoption and benefits of ECR. The practical part is
focused on mapping out the sales process and knowledge of methods and its principles in
the selected business.
Klíčová slova
logistické technologie, logistický řetězec, technologie ECR, informační systémy
Klíčová slova v angličtině
logistics technologies, logistics chain, ECR technology, information systems
Zásady pro vypracování
1. Metoda ECR (Efficient Consumer Response) - pojem a podstata metody. Obsah ECR.
2. Informační technologie v systémech ECR.
3. Vztah metody ECR k metodě CPFR.
4. Zmapování prodejního procesu (zejména předpovídání poptávky a prodejů, plánování a realizace prodeje) ve vybraném podniku z pohledu uplatnění principů dané metody.
5. Zmapování znalosti metody a jejích principů v daném podniku.
6. Zhodnocení a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Metoda ECR (Efficient Consumer Response) - pojem a podstata metody. Obsah ECR.
2. Informační technologie v systémech ECR.
3. Vztah metody ECR k metodě CPFR.
4. Zmapování prodejního procesu (zejména předpovídání poptávky a prodejů, plánování a realizace prodeje) ve vybraném podniku z pohledu uplatnění principů dané metody.
5. Zmapování znalosti metody a jejích principů v daném podniku.
6. Zhodnocení a závěry.
Seznam doporučené literatury
1. Christopher M.: Logistika v marketingu. 1.vyd. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-7261-007-4.
2. Pernica, P.: Logistika (supply Chin management) pro 21 století. 1.vyd. Praha, Radix, 2005. ISBN 80-86031-59-4.
3. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
4. Derrouiche, R. Neubert, G., Bouras, A. Supply chain management: a framework to characterize the collaborative strategies. International Journal of Computer integrated manufacturing. 2008, vol. 21, no. 4, p. 426-439.
5. Alvarado, U.Y., Kotzab. H.: Supply Chain management - The integration of logistics in marketing. Industrial Marketing Management. 2001, vol. 30, no. 2, p. 183-198.
6. Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.
Seznam doporučené literatury
1. Christopher M.: Logistika v marketingu. 1.vyd. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-7261-007-4.
2. Pernica, P.: Logistika (supply Chin management) pro 21 století. 1.vyd. Praha, Radix, 2005. ISBN 80-86031-59-4.
3. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
4. Derrouiche, R. Neubert, G., Bouras, A. Supply chain management: a framework to characterize the collaborative strategies. International Journal of Computer integrated manufacturing. 2008, vol. 21, no. 4, p. 426-439.
5. Alvarado, U.Y., Kotzab. H.: Supply Chain management - The integration of logistics in marketing. Industrial Marketing Management. 2001, vol. 30, no. 2, p. 183-198.
6. Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Tvrdil jste, že zákazníci nevědí, co chtějí za produkty. Problém je však jinde - kde?
V jaké pozici na trhu je zkoumaný podnik?
Student na otázky odpověděl.