Obsahem práce je ověření použité metodiky tahové dynamické zkoušky, uskutečněné v návaznosti na prvotní experiment. Těžištěm práce bylo testování vlivu rychlosti zatěžování na únosnost bodových odporových svarů a identifikace mechanizmů porušení.
Anotace v angličtině
The work contains a verification of the used impact tensile test methodology, which was performed after a beginning experiment. The work was focused on the testing of the dotted resisted welds capacity influenced by different loading speed and on the failure mode identification.
weldability, dynamic tensile tests, dotted resisted welds, high stress steels
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem práce je ověření použité metodiky tahové dynamické zkoušky, uskutečněné v návaznosti na prvotní experiment. Těžištěm práce bylo testování vlivu rychlosti zatěžování na únosnost bodových odporových svarů a identifikace mechanizmů porušení.
Anotace v angličtině
The work contains a verification of the used impact tensile test methodology, which was performed after a beginning experiment. The work was focused on the testing of the dotted resisted welds capacity influenced by different loading speed and on the failure mode identification.
weldability, dynamic tensile tests, dotted resisted welds, high stress steels
Zásady pro vypracování
1. Vliv rychlosti zatížení, resp. rychlosti deformace na pevnost materiálu.
2. Perspektivní způsoby spojování bezpečnostních prvků karoserií.
3. Vlivy na pevnost bodových odporových svarů vysokopevných ocelí.
4. Vyhotovení experimentálních bodových odporových svarů martenzitické oceli, návrh metody hodnocení dynamické pevnosti svarů.
5. Experimentální hodnocení vybrané vysokopevné martenzitické oceli při zvýšené rychlosti zatížení.
6. Vyhodnocení výsledků ve srovnání se statickými parametry oceli.
7. Hodnocení průběhu lomů ve vazbě na dosaženou pevnost svarů.
8. Souhrnné posouzení výsledků při použití dané metodiky, diskuse možností hodnocení podle stávajících norem.
Zásady pro vypracování
1. Vliv rychlosti zatížení, resp. rychlosti deformace na pevnost materiálu.
2. Perspektivní způsoby spojování bezpečnostních prvků karoserií.
3. Vlivy na pevnost bodových odporových svarů vysokopevných ocelí.
4. Vyhotovení experimentálních bodových odporových svarů martenzitické oceli, návrh metody hodnocení dynamické pevnosti svarů.
5. Experimentální hodnocení vybrané vysokopevné martenzitické oceli při zvýšené rychlosti zatížení.
6. Vyhodnocení výsledků ve srovnání se statickými parametry oceli.
7. Hodnocení průběhu lomů ve vazbě na dosaženou pevnost svarů.
8. Souhrnné posouzení výsledků při použití dané metodiky, diskuse možností hodnocení podle stávajících norem.
Seznam doporučené literatury
1. Abbashian R., Abbashian L., Reed-Hill R.E.: Physical Metallurgy Principles, Stamford, USA, 2010,
ISBN: 978-0-495-43851-9
2. Koutský, J.- Jandoš, F.-Karel, V.: Lomy ocelových částí, Praha 1976, SNTL
3. Kuncipál, J.: Teorie svařování, SNTL, 1986
Seznam doporučené literatury
1. Abbashian R., Abbashian L., Reed-Hill R.E.: Physical Metallurgy Principles, Stamford, USA, 2010,
ISBN: 978-0-495-43851-9
2. Koutský, J.- Jandoš, F.-Karel, V.: Lomy ocelových částí, Praha 1976, SNTL
3. Kuncipál, J.: Teorie svařování, SNTL, 1986
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předmětem diplomové práce, se kterou diplomant seznámil komisi při její obhajobě, bylo studium dynamického chování svarových spojů, které se používají u bezpečnostních vzorků autokaroserií. Užším zaměření diplomové práce bylo hodnocení vlivu svařování, resp. vyskytujících se vad spojů na lomové chování martenzitické vysocepevnostní oceli.
Na otázky oponenta i členů komise při rozpravě odpovídal věcně správně.