Práce je věnována koncepci ručně poháněného vozidla pro osoby s postižením, či ztrátou dolních končetin, určeného do lehkého terénu, tedy na polní cesty travnaté plochy a další podobné vyjížďky do přírody mimo zpevněné komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the concept of manually driven vehicles for people who have a physical handicap or have lost legs.The vehicle is designated for the light terrain, the lawn and other similar rides in the countryside outside the paved road.
Klíčová slova
Handbike, paraplegik, postižení dolních končetin, lehký terén
Práce je věnována koncepci ručně poháněného vozidla pro osoby s postižením, či ztrátou dolních končetin, určeného do lehkého terénu, tedy na polní cesty travnaté plochy a další podobné vyjížďky do přírody mimo zpevněné komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the concept of manually driven vehicles for people who have a physical handicap or have lost legs.The vehicle is designated for the light terrain, the lawn and other similar rides in the countryside outside the paved road.
Klíčová slova
Handbike, paraplegik, postižení dolních končetin, lehký terén
1. Úvod
2. Konstrukční návrh a výpočty
3. Technologické zpracování
4. Povrchová úprava
5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Konstrukční návrh a výpočty
3. Technologické zpracování
4. Povrchová úprava
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] LEINVEBER J., ŘASA J., VÁVRA P., Strojnické tabulky, třetí doplněné vydání, Praha : Scientia, 2000, 985 stran, ISBN 80-7183-164-6
[2] VLK FRANTIŠEK, Dynamika motorových vozidel : jízdní odpory, hnací charakteristika, brzdění, odpružení, řízení, ovladatelnost, stabilita, 2. vyd., Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk, 2005, 434 stran, ISBN 80-239-0024-2
[3] VLK FRANTIŠEK, Podvozky motorových vozidel, 3. aktualizované vydání, Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk, 2000, 464 stran, ISBN 80-239-6464-X (brož.)
[4]GRAY DANIEL, HOA SUONG.V, Composite materials design and applications, second edition, New York: CRC Press, 548 stran, ISBN 1-4200-4519-9
[5] BENEŠ LIBOR, BORKOWSKI STANISLAV, ŠVANDA PAVEL, ULEWICZ ROBERT, SELEJDAK JACEK, Technické materiály (nejen) pro dopravní techniku, Pardubice : Univerzita Pardubice, 2010, 203 stran, ISBN 978-80-7395-248-8
[6] Hliník a slitiny hliníku - Chemické složení a druhy tvářených výrobků - část 3: Chemické složení a druhy výrobků, ČSN EN 573-3 42 1401, Praha : XEROX ČR. s.r.o, 2008, 40 stran
[7] Hliník a slitiny hliníku - Lisované tyče, trubky a profily - část 2: Mechanické vlastnosti, ČSN EN 755-2 42 4086, Praha : Český normalizační institut, 1999, 48 stran
[8] Vhodné podklady firem vyrábějících jízdní kola
Seznam doporučené literatury
[1] LEINVEBER J., ŘASA J., VÁVRA P., Strojnické tabulky, třetí doplněné vydání, Praha : Scientia, 2000, 985 stran, ISBN 80-7183-164-6
[2] VLK FRANTIŠEK, Dynamika motorových vozidel : jízdní odpory, hnací charakteristika, brzdění, odpružení, řízení, ovladatelnost, stabilita, 2. vyd., Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk, 2005, 434 stran, ISBN 80-239-0024-2
[3] VLK FRANTIŠEK, Podvozky motorových vozidel, 3. aktualizované vydání, Brno : Nakladatelství a vydavatelství Vlk, 2000, 464 stran, ISBN 80-239-6464-X (brož.)
[4]GRAY DANIEL, HOA SUONG.V, Composite materials design and applications, second edition, New York: CRC Press, 548 stran, ISBN 1-4200-4519-9
[5] BENEŠ LIBOR, BORKOWSKI STANISLAV, ŠVANDA PAVEL, ULEWICZ ROBERT, SELEJDAK JACEK, Technické materiály (nejen) pro dopravní techniku, Pardubice : Univerzita Pardubice, 2010, 203 stran, ISBN 978-80-7395-248-8
[6] Hliník a slitiny hliníku - Chemické složení a druhy tvářených výrobků - část 3: Chemické složení a druhy výrobků, ČSN EN 573-3 42 1401, Praha : XEROX ČR. s.r.o, 2008, 40 stran
[7] Hliník a slitiny hliníku - Lisované tyče, trubky a profily - část 2: Mechanické vlastnosti, ČSN EN 755-2 42 4086, Praha : Český normalizační institut, 1999, 48 stran
[8] Vhodné podklady firem vyrábějících jízdní kola
Při obhajobě diplomant komisi seznámil s diplomovou prací, ve které řešil konstrukční návrh vozidla typu handbike, včetně výpočtů rozměrů některých částí podvozku, které budou univerzální. V práci kompletně řešil koncepci vozidla a koncepci konstrukčních částí tak, aby vozidlo umožnilo paraplegikům komfortní pohyb mimo zpevněné vozovky.
Na otázky oponenta i členů komise odpovídal věcně správně.