Diplomová práce se zaměřuje na situaci nemocničních ombudsmanů v českých nemocnicích. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je popsána historie vzniku institutu ombudsmana obecně, dále se práce zaměřuje na nemocničního ombudsmana v českých nemocnicích. Teoretická část obsahuje také kapitolu věnovanou kvalitě péče o pacienty. Praktická část analyzuje provedený výzkum kvalitativně ? kvantitativního charakteru. První část výzkumu je zaměřena na rozhovory s konkrétními nemocničními ombudsmany a část kvantitativní se zabývá četností informovanosti pacientů a veřejnosti o existenci nemocničního ombudsmana.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis focuses on the situation of hospital Ombudsmen in Czech hospitals. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the history of the Ombudsman Institute in general and also the work of the hospital ombudsman in Czech hospitals. The theoretical part contains a chapter dedicated to the quality of patients care. The practical part also analyzes the qualitative and quantitative research that was carried out. The first part concentrates on interviews with specific hospital ombudsmen and the quantitative section deals with the patients and public awareness of the existence of the hospital ombudsman.
hospital ombudsman, quality of care, complaints, health service, informedness
Rozsah průvodní práce
89 s., xxxi
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na situaci nemocničních ombudsmanů v českých nemocnicích. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V části teoretické je popsána historie vzniku institutu ombudsmana obecně, dále se práce zaměřuje na nemocničního ombudsmana v českých nemocnicích. Teoretická část obsahuje také kapitolu věnovanou kvalitě péče o pacienty. Praktická část analyzuje provedený výzkum kvalitativně ? kvantitativního charakteru. První část výzkumu je zaměřena na rozhovory s konkrétními nemocničními ombudsmany a část kvantitativní se zabývá četností informovanosti pacientů a veřejnosti o existenci nemocničního ombudsmana.
Anotace v angličtině
This Diploma Thesis focuses on the situation of hospital Ombudsmen in Czech hospitals. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the history of the Ombudsman Institute in general and also the work of the hospital ombudsman in Czech hospitals. The theoretical part contains a chapter dedicated to the quality of patients care. The practical part also analyzes the qualitative and quantitative research that was carried out. The first part concentrates on interviews with specific hospital ombudsmen and the quantitative section deals with the patients and public awareness of the existence of the hospital ombudsman.
hospital ombudsman, quality of care, complaints, health service, informedness
Zásady pro vypracování
1. Seznámení s teoretickými východisky a poznatky o dané problematice
2. Nastudování metodických východisek
3. Studium literatury, rešerže a sběr teoretických dat
4. Kvalitativní výzkum - strukturovaný rozhovor
5. Kvantitativní výzkum - dotazník
6. Statistické zpracování získaných dat obecnými statistickými metodami
7. Sepsání diplomové práce (teoretická, výzkumná část)
Zásady pro vypracování
1. Seznámení s teoretickými východisky a poznatky o dané problematice
2. Nastudování metodických východisek
3. Studium literatury, rešerže a sběr teoretických dat
4. Kvalitativní výzkum - strukturovaný rozhovor
5. Kvantitativní výzkum - dotazník
6. Statistické zpracování získaných dat obecnými statistickými metodami
7. Sepsání diplomové práce (teoretická, výzkumná část)
Seznam doporučené literatury
1. GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví : ekonomika zdravotnictví, řízení lidských zdrojů ve zdravotnictví, kvalita zdravotní péče a její vyhodnocování. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
2. MARX, D.; VLČEK, F. Národní akreditační standardy pro nemocnice. 2. vyd. Praha : SAK ČR : Tigis, 2008. 103 s. ISBN 978-80-903750-6-2.
3. BÍLKOVÁ, D.; BUDÍNSKÝ, P. Pravděpodobnost a statistika. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7380-224-0.
4. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
5. DĚDINA, J.; CEJTHAMR, V. Management a organizační chování. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 339 s. ISBN 80-247-1300-4.
6. MADAR, J. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení: vážně i nevážně k prosperitě nemocnic a spokojenosti pacientů. 1. vyd. Praha : Grada , 2004. 248 s. ISBN 80-247-0585-0.
Seznam doporučené literatury
1. GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví : ekonomika zdravotnictví, řízení lidských zdrojů ve zdravotnictví, kvalita zdravotní péče a její vyhodnocování. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
2. MARX, D.; VLČEK, F. Národní akreditační standardy pro nemocnice. 2. vyd. Praha : SAK ČR : Tigis, 2008. 103 s. ISBN 978-80-903750-6-2.
3. BÍLKOVÁ, D.; BUDÍNSKÝ, P. Pravděpodobnost a statistika. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. 639 s. ISBN 978-80-7380-224-0.
4. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
5. DĚDINA, J.; CEJTHAMR, V. Management a organizační chování. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. 339 s. ISBN 80-247-1300-4.
6. MADAR, J. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení: vážně i nevážně k prosperitě nemocnic a spokojenosti pacientů. 1. vyd. Praha : Grada , 2004. 248 s. ISBN 80-247-0585-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Funkce ombudsmana by měla být nezávislá, myslíte si, že je šťastným řešením situace, kdy je ombudsman zaměstnancem instituce, na jejíž konto má řešit stížnosti?
2. Existuje způsob odvolání proti výsledku šetření nemocničního ombudsmana?
3. Je pro nemocničního ombudsmana výhodnější zdravotnická, nebo právnická kvalifikace?
Obhajoba diplomové práce s prezentací výborná.