Práce se zabývá metodou Efficient Consumer Response. Popisuje důvody jejího vzniku a její vývoj, její výhody a zároveň bariéry bránící jejímu širšímu rozšíření. Rozebírá jednotlivé strategie, které metoda využívá, a obecné fungování metody. Navrhuje aplikaci metody pro zlepšení nákupu vybraného potravinářského produktu.
Anotace v angličtině
This paper deals with the method Efficietn Consumer Response. It describes the reasons for its establishment and development, its advantages as well as barriers to its wider expansion. It analyzes the various strategies that the method used and the general functioning of the method. Proposed application methods of improving purchase of the selected food product.
Supply Chain Management (SCM), Efficient Consumer Response (ECR), Food Industry
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá metodou Efficient Consumer Response. Popisuje důvody jejího vzniku a její vývoj, její výhody a zároveň bariéry bránící jejímu širšímu rozšíření. Rozebírá jednotlivé strategie, které metoda využívá, a obecné fungování metody. Navrhuje aplikaci metody pro zlepšení nákupu vybraného potravinářského produktu.
Anotace v angličtině
This paper deals with the method Efficietn Consumer Response. It describes the reasons for its establishment and development, its advantages as well as barriers to its wider expansion. It analyzes the various strategies that the method used and the general functioning of the method. Proposed application methods of improving purchase of the selected food product.
Supply Chain Management (SCM), Efficient Consumer Response (ECR), Food Industry
Zásady pro vypracování
1. Metoda ECR (Efficient Consumer Response) - důvody vzniku, podstata metody. Category Management a Efficient Replenishment jako prvky metody ECR.
2. Vztah metody ECR k metodě CPFR.
3. Zmapování způsobu nákupu vybraného potravinářského výrobku - zmapování hloubky a způsobu spolupráce odběratele s dodavatelem při plánování a realizaci nákupu, a to včetně způsobu doplňování zásoby u vybraného potravinářského produktu.
4. Analýza problémů vyplývajících ze současného způsobu nakupování vybraného potravinářského produktu.
5. Doporučení pro zlepšení nákupu vybraného potravinářského produktu. Závěr.
Zásady pro vypracování
1. Metoda ECR (Efficient Consumer Response) - důvody vzniku, podstata metody. Category Management a Efficient Replenishment jako prvky metody ECR.
2. Vztah metody ECR k metodě CPFR.
3. Zmapování způsobu nákupu vybraného potravinářského výrobku - zmapování hloubky a způsobu spolupráce odběratele s dodavatelem při plánování a realizaci nákupu, a to včetně způsobu doplňování zásoby u vybraného potravinářského produktu.
4. Analýza problémů vyplývajících ze současného způsobu nakupování vybraného potravinářského produktu.
5. Doporučení pro zlepšení nákupu vybraného potravinářského produktu. Závěr.
Seznam doporučené literatury
1. Christopher M.: Logistika v marketingu. 1.vyd. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-7261-007-4.
2. Gros, I. Logistika. 1. vyd. Praha, Vydavatelství VŠCHT, 1996. ISBN 80-7080-262-6.
3. Pernica, P.: Logistika (supply Chin management) pro 21 století. 1.vyd. Praha, Radix, 2005. ISBN 80-86031-59-4.
4. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
5. Derrouiche, R. Neubert, G., Bouras, A. Supply chain management: a framework to characterize the collaborative strategies. International Journal of Computer integrated manufacturing. 2008, vol. 21, no. 4, p. 426-439.
6. Alvarado, U.Y., Kotzab. H.: Supply Chain management - The integration of logistics in marketing. Industrial Marketing Management. 2001, vol. 30, no. 2, p. 183-198.
7. Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.
Seznam doporučené literatury
1. Christopher M.: Logistika v marketingu. 1.vyd. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-7261-007-4.
2. Gros, I. Logistika. 1. vyd. Praha, Vydavatelství VŠCHT, 1996. ISBN 80-7080-262-6.
3. Pernica, P.: Logistika (supply Chin management) pro 21 století. 1.vyd. Praha, Radix, 2005. ISBN 80-86031-59-4.
4. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
5. Derrouiche, R. Neubert, G., Bouras, A. Supply chain management: a framework to characterize the collaborative strategies. International Journal of Computer integrated manufacturing. 2008, vol. 21, no. 4, p. 426-439.
6. Alvarado, U.Y., Kotzab. H.: Supply Chain management - The integration of logistics in marketing. Industrial Marketing Management. 2001, vol. 30, no. 2, p. 183-198.
7. Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.