Bakalářská práce se zabývá procesem demand planning. Uvádí, kam demand planning v rámci podniku zařadit. Zabývá se informačními zdroji, které jsou v rámci procesu demand planning využívány. Jsou zde uvedeny výhody a nevýhody zavedení procesu demand planning v podniku. V bakalářské práci je zmapován proces předpovídání a plánování poptávky ve vybraném podniku. Je uvedeno, jak se tento proces v podniku realizuje.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the demand planning process. It describes where the demand planning can be situated in the company. The project features resources that are in demand planning process used. The project shows, how a demand planning process both positively and negatively affect all processes in the company. The thesis is analyzed the process of forecasting and demand planning in the chosen company. It shows how the whole process in fact takes place.
Klíčová slova
demand planning, demand management, prognózování, POS data
Klíčová slova v angličtině
demand planning, demand management, forecasting, POS data
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá procesem demand planning. Uvádí, kam demand planning v rámci podniku zařadit. Zabývá se informačními zdroji, které jsou v rámci procesu demand planning využívány. Jsou zde uvedeny výhody a nevýhody zavedení procesu demand planning v podniku. V bakalářské práci je zmapován proces předpovídání a plánování poptávky ve vybraném podniku. Je uvedeno, jak se tento proces v podniku realizuje.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the demand planning process. It describes where the demand planning can be situated in the company. The project features resources that are in demand planning process used. The project shows, how a demand planning process both positively and negatively affect all processes in the company. The thesis is analyzed the process of forecasting and demand planning in the chosen company. It shows how the whole process in fact takes place.
Klíčová slova
demand planning, demand management, prognózování, POS data
Klíčová slova v angličtině
demand planning, demand management, forecasting, POS data
Zásady pro vypracování
1. Principy a podstata demand planningu v podniku (literární rešerše).
2. Procesní přístup k demand planningu a jeho využití v dalších podnikových procesech (literární rešerše).
3. Popis procesu předpovídání a plánování prodejů ve vybraném podniku.
4. Zmapování využití předpovědi a plánu prodejů ve vybraném podniku.
5. Shrnutí a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Principy a podstata demand planningu v podniku (literární rešerše).
2. Procesní přístup k demand planningu a jeho využití v dalších podnikových procesech (literární rešerše).
3. Popis procesu předpovídání a plánování prodejů ve vybraném podniku.
4. Zmapování využití předpovědi a plánu prodejů ve vybraném podniku.
5. Shrnutí a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. Crum, C.; Palmatier, G. E.: Demand management best practises: process, principles, and collaboration. 1. vyd., Florida: J. Ross Publishing, 2003, 239 s. ISBN 1-932159-01-0.
2. Gros, Ivan: Logistika. 1. vyd., Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 1996, 228 s. ISBN 80-7080-262-6.
3. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 12. vyd., Praha: Grada, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
4. Lancaster, G., Jobber, D.: Management prodeje. 1. vyd., Praha : Computer Press, 2001, 424 s. ISBN 80-7226-533-4.
5. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005, 347 s. ISBN 1-4129-0571-0.
6. Stadtler, H.; Kilger, C.: Supply chain management and advanced planning. 4. vyd. Berlin: Springer, 2008, 556 s. ISBN 978-3-540-74511-2.
7. Synek, M.: Manažerská ekonomika. 4. vyd., Praha: Grada Publishing, 2007, 452 s. ISBN 80-247-1992-4.
8. Veber, J.: Management: Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualiz. vyd., Praha: Management Press, 2009, 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
Seznam doporučené literatury
1. Crum, C.; Palmatier, G. E.: Demand management best practises: process, principles, and collaboration. 1. vyd., Florida: J. Ross Publishing, 2003, 239 s. ISBN 1-932159-01-0.
2. Gros, Ivan: Logistika. 1. vyd., Praha: Vysoká škola chemicko-technologická, 1996, 228 s. ISBN 80-7080-262-6.
3. Kotler, P.; Keller, K. L.: Marketing management. 12. vyd., Praha: Grada, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
4. Lancaster, G., Jobber, D.: Management prodeje. 1. vyd., Praha : Computer Press, 2001, 424 s. ISBN 80-7226-533-4.
5. Mentzer, J. T.; Moon, M. A.: Sales forecasting management: A demand management approach. 2. vyd., Thousand Oaks: Sage Publications. 2005, 347 s. ISBN 1-4129-0571-0.
6. Stadtler, H.; Kilger, C.: Supply chain management and advanced planning. 4. vyd. Berlin: Springer, 2008, 556 s. ISBN 978-3-540-74511-2.
7. Synek, M.: Manažerská ekonomika. 4. vyd., Praha: Grada Publishing, 2007, 452 s. ISBN 80-247-1992-4.
8. Veber, J.: Management: Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualiz. vyd., Praha: Management Press, 2009, 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Existuje nějaký software produkt, který by předpovídání poptávky pomohl?
Pořád trváte na tom, že bude mnoho těchto softwarů?
Myslíte, že jsou v tomto případě nutné marketingové výzkumy?
Jaká je spolupráce zahraničních řetězců? Jaký je základní problém u těch zahraničních řetězců?
Reaguje tato metoda na makroekonomická data?