Tématem bakalářské práce je informovanost žen o cvičení dětí kojeneckého věku v České republice.
V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj kojence, vliv a důležitost pohybu pro jedince, možnosti cvičení pro kojence ? plavání a babygymnastika, a možnost přispění porodních asistentek k vyšší informovanosti žen o cvičení pro svého kojence.
Ve výzkumné části je pomocí dotazníkového šetření zjišťována informovanost žen o cvičení, typ žen, které navštěvují kurzy nejčastěji, a místo, kde získávají informace o kurzech.
Anotace v angličtině
This bachelor work subject is foreknowledge of women about training with infants in Czech Republic.
The theoretical part defines the psychomotor development of infant, the importance of movement for person, possibilities of training for infant ? swimming and babygymnastic, and possibilities for midwife to inform women about training with infant.
In experimental part is recognition of foreknowledge of women about training with infant, which type of women participate the curses and where they get the information.
Klíčová slova
kojenec, pohyb, psychomotorický vývoj kojence
Klíčová slova v angličtině
infant, movement, psychomotor development of infant
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je informovanost žen o cvičení dětí kojeneckého věku v České republice.
V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj kojence, vliv a důležitost pohybu pro jedince, možnosti cvičení pro kojence ? plavání a babygymnastika, a možnost přispění porodních asistentek k vyšší informovanosti žen o cvičení pro svého kojence.
Ve výzkumné části je pomocí dotazníkového šetření zjišťována informovanost žen o cvičení, typ žen, které navštěvují kurzy nejčastěji, a místo, kde získávají informace o kurzech.
Anotace v angličtině
This bachelor work subject is foreknowledge of women about training with infants in Czech Republic.
The theoretical part defines the psychomotor development of infant, the importance of movement for person, possibilities of training for infant ? swimming and babygymnastic, and possibilities for midwife to inform women about training with infant.
In experimental part is recognition of foreknowledge of women about training with infant, which type of women participate the curses and where they get the information.
Klíčová slova
kojenec, pohyb, psychomotorický vývoj kojence
Klíčová slova v angličtině
infant, movement, psychomotor development of infant
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury na téma cvičení dětí kojeneckého věku.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných záměrů.
4. Výběr metody výzkumu. Příprava dotazníku pro výzkum.
5. Konzultace vybrané metody výzkumu a skupiny respondentů s vedoucím bakalářské práce.
6. Provedení výzkumu, sběr dat.
7. Analýza a interpretace získaných výsledků.
8. Zhodnocení práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a studium literatury na téma cvičení dětí kojeneckého věku.
2. Stanovení cílů práce.
3. Stanovení výzkumných záměrů.
4. Výběr metody výzkumu. Příprava dotazníku pro výzkum.
5. Konzultace vybrané metody výzkumu a skupiny respondentů s vedoucím bakalářské práce.
6. Provedení výzkumu, sběr dat.
7. Analýza a interpretace získaných výsledků.
8. Zhodnocení práce.
Seznam doporučené literatury
1. ČECHOVSKÁ, I. Plavání dětí s rodiči. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1635-0.
2. FORBES, R. Beginning to Play. 1st ed. McGraw-Hill Education, 2004. ISBN 0-335-21432-0.
3. LANGMEIER, J. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
4. LEIFER, G. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0668-7.
5. MERENSTEIN, G.B.; KAPLAN, D.W.; ROSENBERG, A.A. Handbook of Pediatrics. 8th ed. McGraw-Hill Professional Publishing, 1996. ISBN 978-08-385-3627-6.
6. ZUKUNFT-HUBER, B. Cvičení s miminkem: baby gymnastika. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1713-5.
Seznam doporučené literatury
1. ČECHOVSKÁ, I. Plavání dětí s rodiči. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1635-0.
2. FORBES, R. Beginning to Play. 1st ed. McGraw-Hill Education, 2004. ISBN 0-335-21432-0.
3. LANGMEIER, J. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
4. LEIFER, G. Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0668-7.
5. MERENSTEIN, G.B.; KAPLAN, D.W.; ROSENBERG, A.A. Handbook of Pediatrics. 8th ed. McGraw-Hill Professional Publishing, 1996. ISBN 978-08-385-3627-6.
6. ZUKUNFT-HUBER, B. Cvičení s miminkem: baby gymnastika. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1713-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře mínus
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč jste volila u otázky č. 12 "Pozorujete u Vašeho dítěte rozvoj psychomotorických vlastností vlivem cvičení?" položku "nevím" a čím si vysvětlujete, že více než 43% žen tuto položku vybralo?
2. Co jste myslela pojmem ostatní děti v otázce "Jestliže máte více jak 1 dítě, cvičela jste s ostatními dětmi?"
3. Setkala jste se s pojmem "létání miminek"? Pokud ano, co si o této aktivitě myslíte.
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.