Práce se věnuje nalezení a následnému zobrazení nejkratší cesty mezi dvěma body na mapě. Teoretická část objasňuje základní pojmy z teorie grafů a datových struktur použitých při tvorbě aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis was created to help find and view shortest possible path between two
points on the map. The theoretic part explains basic concepts of graph theory and data structures used for application development.
Klíčová slova
Dijkstrův, Floydův, Bellmanův-Fordův, algoritmus, teorie grafů, graf, cesty v grafu
Klíčová slova v angličtině
Dijkstra, Floyd, Bellman-Ford, algorithm, graph theory, graph, paths in a graph
Rozsah průvodní práce
46 s. (51 497 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje nalezení a následnému zobrazení nejkratší cesty mezi dvěma body na mapě. Teoretická část objasňuje základní pojmy z teorie grafů a datových struktur použitých při tvorbě aplikace.
Anotace v angličtině
This thesis was created to help find and view shortest possible path between two
points on the map. The theoretic part explains basic concepts of graph theory and data structures used for application development.
Klíčová slova
Dijkstrův, Floydův, Bellmanův-Fordův, algoritmus, teorie grafů, graf, cesty v grafu
Klíčová slova v angličtině
Dijkstra, Floyd, Bellman-Ford, algorithm, graph theory, graph, paths in a graph
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření aplikace pro vyhledání a zobrazení nejkratší cesty v definované mapě.
Teoretická část:
Vysvětlení základních pojmů z teorie grafů a datových struktur. Vysvětlení např. Dijkstrova a Floyd-Warshallova algoritmu. Popis technologií a nástrojů pro tvorbu GUI a Java ME aplikací.
Implementační část:
V Javě pomocí vybrané datové struktury a vhodných algoritmů navrhnout a realizovat aplikaci pro vyhledání nejkratší cesty.
V desktopové aplikaci bude realizována dopravní síť (orientovaný graf) nad vybranou mapou města. Síť s mapou bude nahrána do mobilního zařízení, ve kterém bude aplikace pro vyhledání nejkratší cesty mezi dvěma zadanými body.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření aplikace pro vyhledání a zobrazení nejkratší cesty v definované mapě.
Teoretická část:
Vysvětlení základních pojmů z teorie grafů a datových struktur. Vysvětlení např. Dijkstrova a Floyd-Warshallova algoritmu. Popis technologií a nástrojů pro tvorbu GUI a Java ME aplikací.
Implementační část:
V Javě pomocí vybrané datové struktury a vhodných algoritmů navrhnout a realizovat aplikaci pro vyhledání nejkratší cesty.
V desktopové aplikaci bude realizována dopravní síť (orientovaný graf) nad vybranou mapou města. Síť s mapou bude nahrána do mobilního zařízení, ve kterém bude aplikace pro vyhledání nejkratší cesty mezi dvěma zadanými body.
Seznam doporučené literatury
*Volek, J. Operační výzkum I. Skripta DFJP , Pardubice 2002.
*Eckel, B. Myslíme v jazyku Java. Knihovna zkušeného programátora. Grada Publishing, 2001.
*Petzold, C. Programování Microsoft Windows v jazyce C. SoftPress, 2003.
Seznam doporučené literatury
*Volek, J. Operační výzkum I. Skripta DFJP , Pardubice 2002.
*Eckel, B. Myslíme v jazyku Java. Knihovna zkušeného programátora. Grada Publishing, 2001.
*Petzold, C. Programování Microsoft Windows v jazyce C. SoftPress, 2003.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba bakalářské práce byla ohodnocena klasifikačním stupněm výborně minus. Dle vedoucího je práce přehledná, struktura vyvážená a působí uceleným dojmem. Práce je zčásti teoretická, hlavní důraz však spočívá na vlastní reálné aplikaci, která je zpracována na velmi dobré úrovni.