Tato práce se zabývá projektem Fondu ohrožených dětí - Klokánkem a dětským domovem, tedy zařízeními s přechodnou rodinnou péčí, které jsou si vzájemně podobné, přesto však, je mezi nimi velký rozdíl, který jsem se snažil svým výzkumem objasnit.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a project of The Found for children in need ? Klokánek and children´s home. These institution with transitional family care are mutually similar, nevertheless there is a big difference between them, which I tried to clarify by my research.
Klíčová slova
Rodina, přechodná rodinná péče, děti, výchova, vzdělání, dětský domov, integrace
Klíčová slova v angličtině
Family, temporary family care, children, upbringing, education, children?s home, integration
Rozsah průvodní práce
44
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá projektem Fondu ohrožených dětí - Klokánkem a dětským domovem, tedy zařízeními s přechodnou rodinnou péčí, které jsou si vzájemně podobné, přesto však, je mezi nimi velký rozdíl, který jsem se snažil svým výzkumem objasnit.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a project of The Found for children in need ? Klokánek and children´s home. These institution with transitional family care are mutually similar, nevertheless there is a big difference between them, which I tried to clarify by my research.
Klíčová slova
Rodina, přechodná rodinná péče, děti, výchova, vzdělání, dětský domov, integrace
Klíčová slova v angličtině
Family, temporary family care, children, upbringing, education, children?s home, integration
Zásady pro vypracování
Student šetrným způsobem vzledem k etickým otázkám provede výzkum, jehož cílem je odpovědět na výzkumné otázky. Jak jsou svěřenci připravení na samostatný život a jaké je jejich začlenění do společnosti? Jsou nějaké rozdíly v přístupu ke svěřeným dětem v soukromém a státním dětském domově?
Zásady pro vypracování
Student šetrným způsobem vzledem k etickým otázkám provede výzkum, jehož cílem je odpovědět na výzkumné otázky. Jak jsou svěřenci připravení na samostatný život a jaké je jejich začlenění do společnosti? Jsou nějaké rozdíly v přístupu ke svěřeným dětem v soukromém a státním dětském domově?
Seznam doporučené literatury
Dítě, rodina a stát: Úvahy nad právním postavením dítěte, M.Hrušáková, Brno: Masarykova univerzita, 1993
Dítě v náhradní rodině, Caroline Archer, 1.vydání, Praha: Portál, 2001
Dítě v osobním pojetí, zdeněk Helus, 2., přepracované vydání, Praha: Portál, 2009
Etika, D.Banhoeffer, 1.vydání, Praha: Kalich, 2007
Etika pro pomáhající profese, Jiří Jankovský, 1.vydání, Praha: Triton, 2003
Jak nevychovat dítě s pocitem méněcennosti, Patricia H. Berneová, Louis M. Savary, 1.vydání, Praha: Portál, 1998
Osoba a etika: k základům morální teologie, H. Rotter, 1. vydání, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1997
Romové a etika multikulturní výchovy, Jaroslav Balvín a kolektiv, 1. vydání, Ústí nad Labem, Hnutí R, 1997
Seznam doporučené literatury
Dítě, rodina a stát: Úvahy nad právním postavením dítěte, M.Hrušáková, Brno: Masarykova univerzita, 1993
Dítě v náhradní rodině, Caroline Archer, 1.vydání, Praha: Portál, 2001
Dítě v osobním pojetí, zdeněk Helus, 2., přepracované vydání, Praha: Portál, 2009
Etika, D.Banhoeffer, 1.vydání, Praha: Kalich, 2007
Etika pro pomáhající profese, Jiří Jankovský, 1.vydání, Praha: Triton, 2003
Jak nevychovat dítě s pocitem méněcennosti, Patricia H. Berneová, Louis M. Savary, 1.vydání, Praha: Portál, 1998
Osoba a etika: k základům morální teologie, H. Rotter, 1. vydání, Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1997
Romové a etika multikulturní výchovy, Jaroslav Balvín a kolektiv, 1. vydání, Ústí nad Labem, Hnutí R, 1997