Cílem práce je přiblížit problematiku syndromu CAN, proto charakterizuje sociální a pedagogicko-psychologické aspekty syndromu, dále pak specifikuje práci s dětmi vykazující týrání, zneužívání a zanedbávání, objasňuje fungování Fondu ohrožených dětí a Klokánka v Pardubicích jako zástupce organizace zabývajícími se dětmi se syndromem CAN. Také přibližuje sebereflexi žáků základních škol o kvalitě života dětí vykazující syndrom CAN.
Empirická část se zaměřuje na aktuální znalosti, zkušenosti, informovanost a případnou pomoc směřovanou od žáků základní školy k dětem vykazující syndrom CAN. Práce proto využije kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření s dětmi osmých a devátých ročníků základní školy, předpoklad výzkumného vzorku je kolem 80 respondentů, doplňkovou vybranou metodou je skupinová diskuze dětí na základní škole o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí.
Anotace v angličtině
The present work approaches the issue of quality of life of children exhibiting CAN syndrome in Pardubice region. The work is a reflection of the change in quality of life in social, psychological and educational site due to the current existence in its natural habitat. The goal is to reveal the knowledge, skills, experience and possible assistance and protection targeted from elementary schools to children with signs of torture, abuse and neglect. First, as the determinativ of pupils' awareness syndrome CAN in its theoretical, social, empirical, medical and legal level, where the questionnaire was used. All information is elaborated by contingency tables and graphs, and verbally interpreted. The second part provides an in-depth orientation
to obtain information through final discussion with eighth and ninth
grades of primary school children about the quality of life showing the CAN syndrome.
Klíčová slova
Syndrom CAN, rodina, dítě, změna kvality života, Fond ohrožených dětí a Klokánek
Klíčová slova v angličtině
Abuse, neglect, child, family, change quality of life, institution Fond ohrožených dětí and Klokánek
Rozsah průvodní práce
100 s. (196 041 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je přiblížit problematiku syndromu CAN, proto charakterizuje sociální a pedagogicko-psychologické aspekty syndromu, dále pak specifikuje práci s dětmi vykazující týrání, zneužívání a zanedbávání, objasňuje fungování Fondu ohrožených dětí a Klokánka v Pardubicích jako zástupce organizace zabývajícími se dětmi se syndromem CAN. Také přibližuje sebereflexi žáků základních škol o kvalitě života dětí vykazující syndrom CAN.
Empirická část se zaměřuje na aktuální znalosti, zkušenosti, informovanost a případnou pomoc směřovanou od žáků základní školy k dětem vykazující syndrom CAN. Práce proto využije kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření s dětmi osmých a devátých ročníků základní školy, předpoklad výzkumného vzorku je kolem 80 respondentů, doplňkovou vybranou metodou je skupinová diskuze dětí na základní škole o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí.
Anotace v angličtině
The present work approaches the issue of quality of life of children exhibiting CAN syndrome in Pardubice region. The work is a reflection of the change in quality of life in social, psychological and educational site due to the current existence in its natural habitat. The goal is to reveal the knowledge, skills, experience and possible assistance and protection targeted from elementary schools to children with signs of torture, abuse and neglect. First, as the determinativ of pupils' awareness syndrome CAN in its theoretical, social, empirical, medical and legal level, where the questionnaire was used. All information is elaborated by contingency tables and graphs, and verbally interpreted. The second part provides an in-depth orientation
to obtain information through final discussion with eighth and ninth
grades of primary school children about the quality of life showing the CAN syndrome.
Klíčová slova
Syndrom CAN, rodina, dítě, změna kvality života, Fond ohrožených dětí a Klokánek
Klíčová slova v angličtině
Abuse, neglect, child, family, change quality of life, institution Fond ohrožených dětí and Klokánek
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přiblížit problematiku syndromu CAN, proto charakterizuje sociální a pedagogicko-psychologické aspekty syndromu, dále pak specifikuje práci s dětmi vykazující týrání, zneužívání a zanedbávání, objasňuje fungování Fondu ohrožených dětí a Klokánka v Pardubicích jako zástupce organizace zabývajícími se dětmi se syndromem CAN. Také přibližuje sebereflexi žáků základních škol o kvalitě života dětí vykazující syndrom CAN.
Empirická část se zaměřuje na aktuální znalosti, zkušenosti, informovanost a případnou pomoc směřovanou od žáků základní školy k dětem vykazující syndrom CAN. Práce proto využije kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření s dětmi osmých a devátých ročníků základní školy, předpoklad výzkumného vzorku je kolem 80 respondentů, doplňkovou vybranou metodou je skupinová diskuze dětí na základní škole o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přiblížit problematiku syndromu CAN, proto charakterizuje sociální a pedagogicko-psychologické aspekty syndromu, dále pak specifikuje práci s dětmi vykazující týrání, zneužívání a zanedbávání, objasňuje fungování Fondu ohrožených dětí a Klokánka v Pardubicích jako zástupce organizace zabývajícími se dětmi se syndromem CAN. Také přibližuje sebereflexi žáků základních škol o kvalitě života dětí vykazující syndrom CAN.
Empirická část se zaměřuje na aktuální znalosti, zkušenosti, informovanost a případnou pomoc směřovanou od žáků základní školy k dětem vykazující syndrom CAN. Práce proto využije kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření s dětmi osmých a devátých ročníků základní školy, předpoklad výzkumného vzorku je kolem 80 respondentů, doplňkovou vybranou metodou je skupinová diskuze dětí na základní škole o problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vyd. Praha : Karolinum, 2008. 372 s. ISBN 978-80-246-0139-7.
DUNOVSKÝ, J. A KOL. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1995. 248. s. ISBN 80-7169-192-5.
JEŘÁBEK, H. Úvod do sociologického výzkumu. 2. vyd. Praha : Karolinum, 1992. 169 s. ISBN 80-7248-119-3.
KOLEKTIV AUTORŮ. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. 1. vyd. Praha : Ireas, 2007. 236 s. ISBN 978-80-86684-47-5.
MATOUŠEK, O., A KOL. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 351 s. ISBN 80-7367-002-X.
SLANÝ, J. Syndrom CAN ? syndrom týraného dítěte. 1. vyd. Ostrava : Univerzitas Ostraviensis, 2008. 156 s. ISBN 978-80-7368-474-7.
HARTWIG, L., HENSEN G. Sexueller Missbrauch und Jugendhilfe. Möglichkeiten und Grenzen sozialpädagogischen Handelns im Kinderschutz. 2. aktualisierte und erweiterte Auflage. Weinheim : Juventa Verlag, 2008. 183 Seiten. ISBN 978-3-7799-0735-0.
Seznam doporučené literatury
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. vyd. Praha : Karolinum, 2008. 372 s. ISBN 978-80-246-0139-7.
DUNOVSKÝ, J. A KOL. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1995. 248. s. ISBN 80-7169-192-5.
JEŘÁBEK, H. Úvod do sociologického výzkumu. 2. vyd. Praha : Karolinum, 1992. 169 s. ISBN 80-7248-119-3.
KOLEKTIV AUTORŮ. Syndrom CAN a způsob péče o rodinný systém. 1. vyd. Praha : Ireas, 2007. 236 s. ISBN 978-80-86684-47-5.
MATOUŠEK, O., A KOL. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 351 s. ISBN 80-7367-002-X.
SLANÝ, J. Syndrom CAN ? syndrom týraného dítěte. 1. vyd. Ostrava : Univerzitas Ostraviensis, 2008. 156 s. ISBN 978-80-7368-474-7.
HARTWIG, L., HENSEN G. Sexueller Missbrauch und Jugendhilfe. Möglichkeiten und Grenzen sozialpädagogischen Handelns im Kinderschutz. 2. aktualisierte und erweiterte Auflage. Weinheim : Juventa Verlag, 2008. 183 Seiten. ISBN 978-3-7799-0735-0.