Bakalářská práce je věnována autoritě pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce se zabývá vymezením základních pojmů, vztahem autority a výchovy a dále vztahem učitele a žáka jako činiteli výchovně vzdělávacího procesu. V praktické části je proveden vlastní výzkum se studenty Labské hotelové střední odborné školy a odborného učiliště. Cílem celé práce je zjistit, jak studenti autoritu pedagoga vnímají.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the authority of the teacher in the educational process. The work defines the basic terms, relationship of authority and education and the relationship between the teacher and the pupil as agents of the educational process. In the practical part is conducted survey with students of Labská hotel school and professional school. The aim of this thesis is to determine how students perceive the teacher's authority.
Klíčová slova
autorita, výchova, pedagog, učitel, žák
Klíčová slova v angličtině
Authority, Education, Pedagogue, Teacher, Student
Rozsah průvodní práce
56 s. (65 600 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována autoritě pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce se zabývá vymezením základních pojmů, vztahem autority a výchovy a dále vztahem učitele a žáka jako činiteli výchovně vzdělávacího procesu. V praktické části je proveden vlastní výzkum se studenty Labské hotelové střední odborné školy a odborného učiliště. Cílem celé práce je zjistit, jak studenti autoritu pedagoga vnímají.
Anotace v angličtině
The thesis is devoted to the authority of the teacher in the educational process. The work defines the basic terms, relationship of authority and education and the relationship between the teacher and the pupil as agents of the educational process. In the practical part is conducted survey with students of Labská hotel school and professional school. The aim of this thesis is to determine how students perceive the teacher's authority.
Klíčová slova
autorita, výchova, pedagog, učitel, žák
Klíčová slova v angličtině
Authority, Education, Pedagogue, Teacher, Student
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přiblížit současnou problematiku autority pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu a následně zmapovat, jak studenti autoritu pedagoga vnímají. V teoretické části se práce bude zabývat vymezením základních pojmů, kritérii členění autorit, vztahem autority a výchovy a dále vztahem učitele a žáka jako činiteli výchovně vzdělávacího procesu. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum, jehož nástrojem bude dotazníkové šetření. Výzkum bude realizován v Labské hotelové střední odborné škole se 100-110 respondenty a výsledky zde budou interpretovány.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přiblížit současnou problematiku autority pedagoga ve výchovně vzdělávacím procesu a následně zmapovat, jak studenti autoritu pedagoga vnímají. V teoretické části se práce bude zabývat vymezením základních pojmů, kritérii členění autorit, vztahem autority a výchovy a dále vztahem učitele a žáka jako činiteli výchovně vzdělávacího procesu. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum, jehož nástrojem bude dotazníkové šetření. Výzkum bude realizován v Labské hotelové střední odborné škole se 100-110 respondenty a výsledky zde budou interpretovány.
Seznam doporučené literatury
VALIŠOVÁ, Alena, et al. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. 135 s. ISBN 80-7184-624-4.
VALIŠOVÁ, Alena, et al. Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. 185 s. ISBN 80-7184-857-3.
VALIŠOVÁ, Alena. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada, 2008. 141 s. ISBN 978-80-247-2282-5.
HRABAL, Vladimír; PAVELKOVÁ, Isabella. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. 239 s. ISBN 978-80-7367-755-8.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. 154 s. ISBN 80-7178-621-7.
Seznam doporučené literatury
VALIŠOVÁ, Alena, et al. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. 135 s. ISBN 80-7184-624-4.
VALIŠOVÁ, Alena, et al. Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. 185 s. ISBN 80-7184-857-3.
VALIŠOVÁ, Alena. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada, 2008. 141 s. ISBN 978-80-247-2282-5.
HRABAL, Vladimír; PAVELKOVÁ, Isabella. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. 239 s. ISBN 978-80-7367-755-8.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. 154 s. ISBN 80-7178-621-7.