Tato bakalářská práce je zaměřena na vyuţití metody učení se akcí pro rozvoj manaţerů. V první části se pojednává o rozvoji manaţerů a metodách jejich rozvoje, mezi které patří také metoda učení se akcí. Bakalářská práce se soustřeďuje na firemní vzdělávání, které se k rozvoji manaţerů úzce váţe. V druhé části se tato práce zabývá samotným podnikem Matrix, a. s. a také analyzuje systém vzdělávání tohoto podniku. V poslední části se detailně rozebírá implementace metody učení se akcí do podniku. Práce je ukončena doporučením pro další rozvoj této metody v podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor work focuses on using the Action Learning Method for managers? development. The first part disserts on managers? development and methods for achieving said development, including the method of Action Learning. Then it targets company education, which is adherent to managers? development. The second part of this work presents an overview of a company called Matrix, a. s. and also an analysis of education the system in this company. The last part dissects the Action Learning Method implementation into company. The work is concluded by a recommendation concerning further development of this method in a company.
Klíčová slova
Metoda učení se akcí, rozvoj manaţerů, manaţer, metody pro rozvoj manaţerů, firemní vzdělávání, systém vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Action Learning Method, managers? development, manager, methods for managers? development, company education, education systém.
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na vyuţití metody učení se akcí pro rozvoj manaţerů. V první části se pojednává o rozvoji manaţerů a metodách jejich rozvoje, mezi které patří také metoda učení se akcí. Bakalářská práce se soustřeďuje na firemní vzdělávání, které se k rozvoji manaţerů úzce váţe. V druhé části se tato práce zabývá samotným podnikem Matrix, a. s. a také analyzuje systém vzdělávání tohoto podniku. V poslední části se detailně rozebírá implementace metody učení se akcí do podniku. Práce je ukončena doporučením pro další rozvoj této metody v podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor work focuses on using the Action Learning Method for managers? development. The first part disserts on managers? development and methods for achieving said development, including the method of Action Learning. Then it targets company education, which is adherent to managers? development. The second part of this work presents an overview of a company called Matrix, a. s. and also an analysis of education the system in this company. The last part dissects the Action Learning Method implementation into company. The work is concluded by a recommendation concerning further development of this method in a company.
Klíčová slova
Metoda učení se akcí, rozvoj manaţerů, manaţer, metody pro rozvoj manaţerů, firemní vzdělávání, systém vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Action Learning Method, managers? development, manager, methods for managers? development, company education, education systém.
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů práce
1. Rozvoj manažerů a možnosti jeho podpory
2. Firemní vzdělávání manažerů
3. Profil podniku Matrix, a.s.
4. Analýza a zhodnocení systému vzdělávání v podniku Matrix, a.s.
5. Implementace metody učení se akcí do systému vzdělávání v podniku Matrix, a.s., doporučení pro další rozvoj
6. Formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů práce
1. Rozvoj manažerů a možnosti jeho podpory
2. Firemní vzdělávání manažerů
3. Profil podniku Matrix, a.s.
4. Analýza a zhodnocení systému vzdělávání v podniku Matrix, a.s.
5. Implementace metody učení se akcí do systému vzdělávání v podniku Matrix, a.s., doporučení pro další rozvoj
6. Formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha : Grada Publishing a.s., 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
KUN-BUCZKO, Magdalena; BOLIŃSKA, , Monika. Adult education on quality management and other cross-sectional aspects of public administration. Białystok : Libra s.c. Wydawnictwo, 2003. 214 s. ISBN 83-88463-25-X.
VODÁK, Josef; KUCHARČÍKOVÁ, Alžběta. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7.
Výroční zpráva podniku Matrix, a.s., 2009
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Praha : Grada Publishing a.s., 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
KUN-BUCZKO, Magdalena; BOLIŃSKA, , Monika. Adult education on quality management and other cross-sectional aspects of public administration. Białystok : Libra s.c. Wydawnictwo, 2003. 214 s. ISBN 83-88463-25-X.
VODÁK, Josef; KUCHARČÍKOVÁ, Alžběta. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha : Grada Publishing a.s., 2007. 212 s. ISBN 978-80-247-1904-7.
Výroční zpráva podniku Matrix, a.s., 2009
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Objasněte pojem aktivní metody. Jaký je jejich přínos při podpoře vzdělávání a rozhodování manažerů? Doplňte konkrétní příklady.
2. Jaké jsou dosavadní zkušenosti s uplatněním metody učení se akcí ve sledovaném podniku? Jaký další vývoj v této oblasti očekáváte?