Diplomová práce se zabývá problematikou veletrhů a výstav jako jedním z nástrojů marketingové komunikace. Je zde analyzován vývoj výstavnictví na českém trhu, dále je pak proveden výzkum zájmu o účast na výstavách a veletrzích z pohledu vystavovatelů, konkrétně stavebních společností, a také z pohledu pořadatelů. V práci je zpracována situační analýza společnosti PSJ, a.s. a vytvořen konkrétní plán účasti této společnosti na veletrhu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the definition of fairs and exhibitions which are considered as one of tools of marketing communication. Development of exhibitions in the Czech market is analysed there. Furthermore a research of interest is made, aimed at the specific degree of participation at trade fairs and exhibitions from exhibitors´ and organizers´ point of view. The thesis is focused primarily on building companies. Situational analysis of PSJ, a.s. is invented and the specific procedure how the company might participate at exhibition, is created.
Klíčová slova
Výstava, veletrh, marketingová komunikace, PSJ
Klíčová slova v angličtině
Fair, exhibition, marketing communication, PSJ
Rozsah průvodní práce
108 s., 16 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou veletrhů a výstav jako jedním z nástrojů marketingové komunikace. Je zde analyzován vývoj výstavnictví na českém trhu, dále je pak proveden výzkum zájmu o účast na výstavách a veletrzích z pohledu vystavovatelů, konkrétně stavebních společností, a také z pohledu pořadatelů. V práci je zpracována situační analýza společnosti PSJ, a.s. a vytvořen konkrétní plán účasti této společnosti na veletrhu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the definition of fairs and exhibitions which are considered as one of tools of marketing communication. Development of exhibitions in the Czech market is analysed there. Furthermore a research of interest is made, aimed at the specific degree of participation at trade fairs and exhibitions from exhibitors´ and organizers´ point of view. The thesis is focused primarily on building companies. Situational analysis of PSJ, a.s. is invented and the specific procedure how the company might participate at exhibition, is created.
Klíčová slova
Výstava, veletrh, marketingová komunikace, PSJ
Klíčová slova v angličtině
Fair, exhibition, marketing communication, PSJ
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Vymezení základních pojmů
2. Analýza zájmu o účast na výstavách a veletrzích
3. Zpracování návrhu pro zvýšení zájmu stavebních firem o výstavnictví
4. Situační analýza postoje PSJ, a.s. k výstavám a veletrhům
5. Zpracování návrhu pro organizaci účasti stavební společnosti PSJ, a.s. na veletrhu
6. Zhodnocení analýz a návrhů
Závěr
Použitá literatura
Přílohy
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Vymezení základních pojmů
2. Analýza zájmu o účast na výstavách a veletrzích
3. Zpracování návrhu pro zvýšení zájmu stavebních firem o výstavnictví
4. Situační analýza postoje PSJ, a.s. k výstavám a veletrhům
5. Zpracování návrhu pro organizaci účasti stavební společnosti PSJ, a.s. na veletrhu
6. Zhodnocení analýz a návrhů
Závěr
Použitá literatura
Přílohy
Seznam doporučené literatury
Boučková, J. a kol. Základy marketingu. Praha: Oeconomica, 2002
Foret, M., Stávková, J. Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003
Kotler, P. Marketing management - Millenium Edition. Tenth Edition. Prentice-Hall, Inc., 2002
Kotler, P., Keller, K.L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007
Palsmacker, P. a kol. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003
Pavlů, D. Veletrhy a výstavy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009
Přikrylová, J., Jahodová, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010
Svoboda, V. Public Relations - moderně a účinně. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2009
Vaculík, J. Základy marketingu. 2. upravené vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
Zamazalová, M. a kol. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H.Beck, 2010
Seznam doporučené literatury
Boučková, J. a kol. Základy marketingu. Praha: Oeconomica, 2002
Foret, M., Stávková, J. Marketingový výzkum - Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2003
Kotler, P. Marketing management - Millenium Edition. Tenth Edition. Prentice-Hall, Inc., 2002
Kotler, P., Keller, K.L. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007
Palsmacker, P. a kol. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003
Pavlů, D. Veletrhy a výstavy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009
Přikrylová, J., Jahodová, H. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010
Svoboda, V. Public Relations - moderně a účinně. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2009
Vaculík, J. Základy marketingu. 2. upravené vydání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2004
Zamazalová, M. a kol. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H.Beck, 2010
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem diplomové práce. Cílem práce bylo posouzení výstav a veletrhů v marketingové komunikaci firem s aplikací poznatků do komunikační strategie konkrétního podnikatelského subjektu. Komise byla seznámena s výsledky dotazníkového šetření. Studentka odpověděla na otázky položené vedoucím práce a oponentem:
1. Jaká by měla být četnost účasti firmy na veletrhu během určitého časového úseku?
2. Jaký význam je přiřazován doprovodným programům a v čem se zásadně projevuje jejich účinnost?
3. Společnost PSJ, a.s. rozvíjí svoji činnost také v zahraničí. V čem by se lišila příprava a vlastní organizace zahraničního veletrhu oproti tuzemsku?