- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině, Anotace, Anotace v angličtině, Klíčová slova, Klíčová slova v angličtině
Hlavní téma
Bikulturní identita v románu Julie Alvarez How the García Girls Lost Their Accents
Hlavní téma v angličtině
Bi-Cultural Identity in Julia Alvarez´s How the García Girls Lost Their Accents
Název dle studenta
Bi-Cultural Identity in Julia Alvarez´s How the García Girls Lost Their Accents
Název dle studenta v angličtině
-
Souběžný název
Bikulturní identita v románu Julie Alvarez How the García Girls Lost Their Accents
V úvodu práce studentka stručně uvede zvolenou práci a její autorku do širšího kontextu americké literatury a také pojedná o historických okolnostech souvisejících s tematikou díla (Trujillova diktatura v Dominikánské Republice, vlna dominikánské emigrace do USA, postavení hispánské menšiny, apod.). Jádrem práce bude analýza románu How the García Girls Lost Their Accents jednak z hlediska jeho formální struktury (využití retrospekce, střídání vypravěčů a vypravěčských úhlů pohledu, použitá symbolika, ap.), jednak z hlediska tematického - studentka se zaměří především na otázky dvou-kulturnosti, dvou-jazyčnosti, emigrace, asimilace, střetu kultur, apod. Závěrem studentka vysloví obecnější závěry o způsobu, jímž Alvarezová v románu téma dvou-kulturní identity zachytila.
Zásady pro vypracování
V úvodu práce studentka stručně uvede zvolenou práci a její autorku do širšího kontextu americké literatury a také pojedná o historických okolnostech souvisejících s tematikou díla (Trujillova diktatura v Dominikánské Republice, vlna dominikánské emigrace do USA, postavení hispánské menšiny, apod.). Jádrem práce bude analýza románu How the García Girls Lost Their Accents jednak z hlediska jeho formální struktury (využití retrospekce, střídání vypravěčů a vypravěčských úhlů pohledu, použitá symbolika, ap.), jednak z hlediska tematického - studentka se zaměří především na otázky dvou-kulturnosti, dvou-jazyčnosti, emigrace, asimilace, střetu kultur, apod. Závěrem studentka vysloví obecnější závěry o způsobu, jímž Alvarezová v románu téma dvou-kulturní identity zachytila.
Seznam doporučené literatury
Abalos, David. La Comunidad Latina in the United States: Personal and Political Strategies for Transforming Culture. Westport, CT : Praeger, 1998.
Alvarez, Julia. How the Garcia Girls Lost Their Accent. London : Bloomsbury, 1991.
Fishman, Joshua. Handbook of language and ethnic identity. New York : Oxford University Press, c1999.
Fusco, Coco. English is Broken Here: Notes on Cultural Fusion in the Americas. New York City : New Press, 1995.
Leistyna, Pepi. Cultural studies: from theory to action. Oxford : Blackwell, 2005.
Sedgwick, Peter. Cultural theory: the key concepts. London : Routledge, 2002.
Seznam doporučené literatury
Abalos, David. La Comunidad Latina in the United States: Personal and Political Strategies for Transforming Culture. Westport, CT : Praeger, 1998.
Alvarez, Julia. How the Garcia Girls Lost Their Accent. London : Bloomsbury, 1991.
Fishman, Joshua. Handbook of language and ethnic identity. New York : Oxford University Press, c1999.
Fusco, Coco. English is Broken Here: Notes on Cultural Fusion in the Americas. New York City : New Press, 1995.
Leistyna, Pepi. Cultural studies: from theory to action. Oxford : Blackwell, 2005.
Sedgwick, Peter. Cultural theory: the key concepts. London : Routledge, 2002.