Diplomová práce je zaměřena na konkurenceschopnost značek, které podporují kvalitu a také český původ výroby potravin. Teoretická část zahrnuje marketing a management značky, konkurenceschopnost podniku a problematiku z oblasti výroby potravin. Praktická část je orientována na konkurenceschopnost národní značky Klasa, kterou zkoumá z pohledu spotřebitelů a výrobců, kteří jsou oceněny touto značkou.
Anotace v angličtině
This diploma work focuses on competitiveness of brands that support quality and Czech origin of food production. The theoretical part covers marketing and management of the brand, competitiveness of the production plant and issues from the field of food production. The practical part aims at competitiveness of the national brand ?Klasa? and it explores this brand from the point of view of consumers and producers that are awarded this brand.
Klíčová slova
Značka, konkurenceschopnost podniku, národní značka Klasa
Klíčová slova v angličtině
Brand, competitiveness of the production plant, national brand Klasa
Rozsah průvodní práce
94
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na konkurenceschopnost značek, které podporují kvalitu a také český původ výroby potravin. Teoretická část zahrnuje marketing a management značky, konkurenceschopnost podniku a problematiku z oblasti výroby potravin. Praktická část je orientována na konkurenceschopnost národní značky Klasa, kterou zkoumá z pohledu spotřebitelů a výrobců, kteří jsou oceněny touto značkou.
Anotace v angličtině
This diploma work focuses on competitiveness of brands that support quality and Czech origin of food production. The theoretical part covers marketing and management of the brand, competitiveness of the production plant and issues from the field of food production. The practical part aims at competitiveness of the national brand ?Klasa? and it explores this brand from the point of view of consumers and producers that are awarded this brand.
Klíčová slova
Značka, konkurenceschopnost podniku, národní značka Klasa
Klíčová slova v angličtině
Brand, competitiveness of the production plant, national brand Klasa
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
1. Marketing značky a konkurenceschopnost
2. Český potravinový průmysl
3. Charakteristika vybraných značek, kritéria pro jejich udělení
4. Výrobci-analýza vlivu značky
5. Obchodní řetězce
6. Spotřebitelé
7. Zhodnocení konkurenceschopnosti jednotlivých značek
Formulování závěrů
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
1. Marketing značky a konkurenceschopnost
2. Český potravinový průmysl
3. Charakteristika vybraných značek, kritéria pro jejich udělení
4. Výrobci-analýza vlivu značky
5. Obchodní řetězce
6. Spotřebitelé
7. Zhodnocení konkurenceschopnosti jednotlivých značek
Formulování závěrů
Seznam doporučené literatury
DE CHERNATONY, Leslie. Značka : od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
THOMPSON, John; MARTIN, Frank. Strategic management : awareness and change. London : Thomson Learning, 2005. xxx, 873 s. ISBN 1-84480-083-0.
TOMEK, Gustav; VÁVROVÁ, Věra. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Vyd. 1. Praha : C.H. Beck, 2009. xvii, 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0.
VIZJAK, Andrej, & tým A.T. Kearney . Žraloci a malé ryby: Kostka růstu pro konkurenční boj založený na velikosti. Vyd. 1. Praha: Grada: ATKEARNEY, 2009. 335 s. ISBN 978-80-247-3189-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
DE CHERNATONY, Leslie. Značka : od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. xiii, 315 s. ISBN 978-80-251-2007-1.
THOMPSON, John; MARTIN, Frank. Strategic management : awareness and change. London : Thomson Learning, 2005. xxx, 873 s. ISBN 1-84480-083-0.
TOMEK, Gustav; VÁVROVÁ, Věra. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Vyd. 1. Praha : C.H. Beck, 2009. xvii, 240 s. ISBN 978-80-7400-098-0.
VIZJAK, Andrej, & tým A.T. Kearney . Žraloci a malé ryby: Kostka růstu pro konkurenční boj založený na velikosti. Vyd. 1. Praha: Grada: ATKEARNEY, 2009. 335 s. ISBN 978-80-247-3189-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al. Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem a cílem diplomové práce. Diplomová práce je zaměřena na konkurenceschopnost značek, které podporují kvalitu a také český původ výroby potravin. Teoretická část zahrnuje marketing a management značky, konkurenceschopnost podniku a problematiku z oblasti výroby potravin. Praktická část je orientována na konkurenceschopnost národní značky Klasa, kterou zkoumá z pohledu spotřebitelů a výrobců, kteří jsou oceněny touto značkou. Komise byla seznámena s výsledky práce a studentka odpověděla na otázky položené vedoucím práce a oponentem:
1. Z vašeho marketingového průzkumu vyplývá, že používání značky (konkrétně Klasa) pozitivně ovlivňuje spotřebitele při nákupu a tedy představuje pro podnik konkurenční výhodu. Má používání značek pro spotřebitele také nějaké nevýhody?V čem byste je spatřovala a jak by se daly odstranit?
2. Ovlivnil nějakým způsobem dle Vašeho názoru způsob šíření dotazníků na Facebooku výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na spotřebitele?
3. V rámci doporučení pro získání konkurenční výhody značky Klasa doporučujete zlepšit propagaci značky. Jaké konkrétní formy propagace a aktivity byste provedla?