Tato bakalářská práce se zabývá činností obce vůči MŠ a ZŠ, které zřizuje, a právním rámcem, v němž se tento vztah odehrává. Cílem práce je zhodnocení vztahu vybrané obce a obcí zřizovaných škol.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the activities of the village towards kindergartens and elementary schools to establishes and legal framework in which this relationship takes place. The aim is to evaluate the relation chosen municipality and municipalities established schools.
Klíčová slova
školství, právní rámec školství, působnost územních samosprávných celků, financování školství, mateřské školy, základní školy
Klíčová slova v angličtině
education system, the legal framework of education, the responsibilities of local governments, funding for education, kindergartens, elementary schools
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá činností obce vůči MŠ a ZŠ, které zřizuje, a právním rámcem, v němž se tento vztah odehrává. Cílem práce je zhodnocení vztahu vybrané obce a obcí zřizovaných škol.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the activities of the village towards kindergartens and elementary schools to establishes and legal framework in which this relationship takes place. The aim is to evaluate the relation chosen municipality and municipalities established schools.
Klíčová slova
školství, právní rámec školství, působnost územních samosprávných celků, financování školství, mateřské školy, základní školy
Klíčová slova v angličtině
education system, the legal framework of education, the responsibilities of local governments, funding for education, kindergartens, elementary schools
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá činností obce vůči MŠ a ZŠ, které zřizuje, a právním rámcem, v němž se tento vztah odehrává. Cílem práce je zhodnocení vztahu vybrané obce a obcí zřizovaných škol.
Obsah práce:
- Vzdělávací soustava ČR.
- Obec jako zřizovatel škol a školských zařízení.
- Obec jako zřizovatel mateřských škol.
- Obec jako zřizovatel základních škol.
Zásady pro vypracování
Práce se zabývá činností obce vůči MŠ a ZŠ, které zřizuje, a právním rámcem, v němž se tento vztah odehrává. Cílem práce je zhodnocení vztahu vybrané obce a obcí zřizovaných škol.
Obsah práce:
- Vzdělávací soustava ČR.
- Obec jako zřizovatel škol a školských zařízení.
- Obec jako zřizovatel mateřských škol.
- Obec jako zřizovatel základních škol.
Seznam doporučené literatury
PEKOVÁ, Jitka; PILNÝ, Jaroslav; JETMAR, Marek. Veřejná správa a finance veřejného sektoru. 3., aktual. a rozš. vyd. Praha : ASPI, 2008. 712 s. ISBN 978-80-7357-351-5.
PROVAZNÍKOVÁ, Romana. Financování měst, obcí a regionů : teorie a praxe. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2009. 304 s. ISBN 978-80-247-2789-9.
KOUDELKA, Zdeněk. Samospráva. Praha : Linde, 2007. 399 s. ISBN 978-80-7201-665-5.
Česko. Zákon č. 561/2004 Sb. : o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). In Sbírka zákonů, Česká republika. 2008, 103, s. 2-77. ISSN 1211-1244.
Česko. Zákon č. 250/2000 Sb. : o rozpočtových pravidlech územního rozpočtu. In Sbírka zákonů, Česká republika. 2000, 073, s. 125-135.
Seznam doporučené literatury
PEKOVÁ, Jitka; PILNÝ, Jaroslav; JETMAR, Marek. Veřejná správa a finance veřejného sektoru. 3., aktual. a rozš. vyd. Praha : ASPI, 2008. 712 s. ISBN 978-80-7357-351-5.
PROVAZNÍKOVÁ, Romana. Financování měst, obcí a regionů : teorie a praxe. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2009. 304 s. ISBN 978-80-247-2789-9.
KOUDELKA, Zdeněk. Samospráva. Praha : Linde, 2007. 399 s. ISBN 978-80-7201-665-5.
Česko. Zákon č. 561/2004 Sb. : o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). In Sbírka zákonů, Česká republika. 2008, 103, s. 2-77. ISSN 1211-1244.
Česko. Zákon č. 250/2000 Sb. : o rozpočtových pravidlech územního rozpočtu. In Sbírka zákonů, Česká republika. 2000, 073, s. 125-135.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bakalantka se ve své práci zaměřila na problematiku vztahu mateřských a základních škol a obce (jakožto jejich zřizovatele). Cílem práce bylo zhodnocení tohoto vztahu na příkladu vybrané obce (města Hradec Králové).