Předmětem této diplomové práce je vnitřní analýza image města Světlá nad Sázavou. Diplomová práce je rozdělena celkem do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na obecnou charakteristiku pojmů image, image města a městský marketing. Druhá kapitola pak obsahuje informace z oblasti analýzy image. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou konkrétní image města Světlá nad Sázavou. Čtvrtá kapitola se zase zabývá výsledky dotazníkového šetření mezi občany města Světlá nad Sázavou. Hlavním cílem této kapitoly je zjistit, jak občané vnímají své město. Na základě výsledků jsou pak navržena obecná doporučení.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is inner analysis of the image of the town Světlá nad Sázavou. This diploma thesis is divided into four chapters. The first chapter is focused on the general characteristic of the concepts of image, image of the city and city management. The second chapter contains the information about the image analysis. The third chapter deals with characteristic of the concrete image of the town Světlá nad Sázavou. The fourth chapter deals with the results of the questionnaire survey among the citizens of the town Světlá nad Sázavou. The aim of this chapter is to determine how citizens perceive their city. Based on these results, general recommendations are proposed.
Klíčová slova
Image, image města, městský marketing, analýza image, město Světlá nad Sázavou.
Klíčová slova v angličtině
Image, image of the town, city management, image analysis, town of Světlá nad Sázavou.
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je vnitřní analýza image města Světlá nad Sázavou. Diplomová práce je rozdělena celkem do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na obecnou charakteristiku pojmů image, image města a městský marketing. Druhá kapitola pak obsahuje informace z oblasti analýzy image. Třetí kapitola se zabývá charakteristikou konkrétní image města Světlá nad Sázavou. Čtvrtá kapitola se zase zabývá výsledky dotazníkového šetření mezi občany města Světlá nad Sázavou. Hlavním cílem této kapitoly je zjistit, jak občané vnímají své město. Na základě výsledků jsou pak navržena obecná doporučení.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is inner analysis of the image of the town Světlá nad Sázavou. This diploma thesis is divided into four chapters. The first chapter is focused on the general characteristic of the concepts of image, image of the city and city management. The second chapter contains the information about the image analysis. The third chapter deals with characteristic of the concrete image of the town Světlá nad Sázavou. The fourth chapter deals with the results of the questionnaire survey among the citizens of the town Světlá nad Sázavou. The aim of this chapter is to determine how citizens perceive their city. Based on these results, general recommendations are proposed.
Klíčová slova
Image, image města, městský marketing, analýza image, město Světlá nad Sázavou.
Klíčová slova v angličtině
Image, image of the town, city management, image analysis, town of Světlá nad Sázavou.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza image města Světlá nad Sázavou z pohledu jeho obyvatel. Smyslem práce je, na základě výsledků dotazníkového šetření, poukázat na problémové oblasti image města Světlá nad Sázavou a případně navrhnout možná konkrétní řešení.
Práce bude obsahovat:
- Charakteristiku základních pojmů.
- Současnou image města Světlá nad Sázavou.
- Dotazníkové šetření.
- Zhodnocení výsledků dotazníkového šetření.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza image města Světlá nad Sázavou z pohledu jeho obyvatel. Smyslem práce je, na základě výsledků dotazníkového šetření, poukázat na problémové oblasti image města Světlá nad Sázavou a případně navrhnout možná konkrétní řešení.
Práce bude obsahovat:
- Charakteristiku základních pojmů.
- Současnou image města Světlá nad Sázavou.
- Dotazníkové šetření.
- Zhodnocení výsledků dotazníkového šetření.
Seznam doporučené literatury
BERÁNKOVÁ, Jana a kol. Historie a současnost podnikání na Havlíčkobrodsku. 1. vyd. Praha : Sociopress, 1997. 271 s. ISBN 80-902260-1-9.
Česko. Zákon č. 128/2000 Sb. ze dne 12. dubna 2000 o obcích (obecní zřízení). In Sbírka zákonů České republiky. 2000, částka 38, s. 1737-.
DOUBEK, Eduard. Světlá nad Sázavou v zrcadle dějin. 1. vyd. Praha : Panorama, 1992. 155 s. ISBN 80-7038-284-8.
FORETOVÁ, Věra. Komunikující město. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1996. 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations . 1. vyd. Praha : Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
LYNCH, Kevin. Obraz města. The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha : Polygon, 2004. 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
NOVÝ, Ivan; SURYNEK, Alois. Sociologie pro ekonomy a manažery. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a. s., 2002. 192 s. ISBN 80-247-0384-X.
Profil města. [online]. [cit. 2009-11-28]. Dostupný z WWW:
WEINGÄRTNEROVÁ, Věra, a kol. Sociální služby pro seniory a zdravotně postižené občany ve městě Světlá nad Sázavou. 1.vyd. Světlá nad Sázavou : Městský úřad ve Světlé nad Sázavou ? Odbor sociálních věcí, 2004. 38 s.
Seznam doporučené literatury
BERÁNKOVÁ, Jana a kol. Historie a současnost podnikání na Havlíčkobrodsku. 1. vyd. Praha : Sociopress, 1997. 271 s. ISBN 80-902260-1-9.
Česko. Zákon č. 128/2000 Sb. ze dne 12. dubna 2000 o obcích (obecní zřízení). In Sbírka zákonů České republiky. 2000, částka 38, s. 1737-.
DOUBEK, Eduard. Světlá nad Sázavou v zrcadle dějin. 1. vyd. Praha : Panorama, 1992. 155 s. ISBN 80-7038-284-8.
FORETOVÁ, Věra. Komunikující město. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1996. 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, Lidmila, VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
KOHOUT, Jaroslav. Veřejné mínění, image a metody public relations . 1. vyd. Praha : Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
LYNCH, Kevin. Obraz města. The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha : Polygon, 2004. 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
NOVÝ, Ivan; SURYNEK, Alois. Sociologie pro ekonomy a manažery. 1. vyd. Praha : Grada Publishing a. s., 2002. 192 s. ISBN 80-247-0384-X.
Profil města. [online]. [cit. 2009-11-28]. Dostupný z WWW:
WEINGÄRTNEROVÁ, Věra, a kol. Sociální služby pro seniory a zdravotně postižené občany ve městě Světlá nad Sázavou. 1.vyd. Světlá nad Sázavou : Městský úřad ve Světlé nad Sázavou ? Odbor sociálních věcí, 2004. 38 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem diplomové práce. Následně odpovídala na otázky
vedoucího práce:
1) V práci se zabýváte tématem image. Myslíte, že všeobecně dochází k jeho přeceňování, podceňování nebo reálnému hodnocení? Jak, se domníváte, je to s image měst?
2) Vaše dotazníkové šetření je využitelné i pro potřeby města. Víte již, jak jej město konkrétně využilo? Co přineslo šetření Vám osobně?
oponenta práce:
1) Kdybyste měla rozšířit svůj dotazník - jakou položku byste ve vztahu občanů k identifikaci s obcí, vytvořila?
2) V závěru práce uvádíte případnou možnost využití Vaší práce při aktualizaci strategického plánu rozvoje města. Jaká témata byste v takovém případě doporučila?
V průběhu diskuse byly položeny následující otázky:
Jaká odvětví průmyslu jsou ve Světlé nad Sázavou?
Z jakého souboru se rekrutovali respondenti průzkumu?
Je vhodné se na image ptát obyvatel města?