Diplomová práce se zabývá spokojeností občana - voliče, který se svou pozicí na poptávkové straně nachází v roli spotřebitele statků poskytovaných veřejným sektorem. Stručně je v této souvislosti popsána úloha veřejného sektoru, význam veřejné volby a preferencí. Na to plynule navazuje úloha sociologického průzkumu a jeho praktická aplikace ve formě dotazníkového šetření, jehož výsledky tvoří významný základ pro následné analýzy. Závěru práce je věnován shrnutí, vybraným zjištěním a doporučením.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a citizen satisfaction ? a voter who is found on the demand side happens to be in the role of goods consumer provided by the public sector. The role of the public sector is being described briefly and also the importance of public election and preferences. These have been followed by the role of a sociological research and its practical application in the form of a survey. Its results constitute a significant base for the subsequent analyses. The end of the thesis is dedicated to a summary, selected findings and recommendations.
Klíčová slova
Veřejný sektor, dotazníkové šetření, průzkumy veřejného mínění, koeficient spokojenosti, společnost
Klíčová slova v angličtině
Public sector, survey, opinion poll, coefficient of happiness, society
Rozsah průvodní práce
109 s., 20 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá spokojeností občana - voliče, který se svou pozicí na poptávkové straně nachází v roli spotřebitele statků poskytovaných veřejným sektorem. Stručně je v této souvislosti popsána úloha veřejného sektoru, význam veřejné volby a preferencí. Na to plynule navazuje úloha sociologického průzkumu a jeho praktická aplikace ve formě dotazníkového šetření, jehož výsledky tvoří významný základ pro následné analýzy. Závěru práce je věnován shrnutí, vybraným zjištěním a doporučením.
Anotace v angličtině
The thesis deals with a citizen satisfaction ? a voter who is found on the demand side happens to be in the role of goods consumer provided by the public sector. The role of the public sector is being described briefly and also the importance of public election and preferences. These have been followed by the role of a sociological research and its practical application in the form of a survey. Its results constitute a significant base for the subsequent analyses. The end of the thesis is dedicated to a summary, selected findings and recommendations.
Klíčová slova
Veřejný sektor, dotazníkové šetření, průzkumy veřejného mínění, koeficient spokojenosti, společnost
Klíčová slova v angličtině
Public sector, survey, opinion poll, coefficient of happiness, society
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat skupiny občanů z hlediska spokojenosti se službami poskytovanými veřejným sektorem v České republice. Dílčí cíle jsou v této oblasti definice úlohy veřejného sektoru, deskripce oblastí veřejného sektoru z hlediska kritéria potřeb, analýza aktuální situace v České republice a analýza výsledků dotazníkového šetření.
Diplomová práce bude obsahovat tyto okruhy problémů:
- analýza služeb ve veřejném sektoru,
- veřejná volba v České republice,
- dotazníkové šetření: popis, průběh, analýza, interpretace výsledků a vyvození dílčích závěrů,
- aplikace kvantifikativních procedur na vybrané atributy výsledků dotazníkového šetření,
- formulování možných doporučení a opatření.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikovat skupiny občanů z hlediska spokojenosti se službami poskytovanými veřejným sektorem v České republice. Dílčí cíle jsou v této oblasti definice úlohy veřejného sektoru, deskripce oblastí veřejného sektoru z hlediska kritéria potřeb, analýza aktuální situace v České republice a analýza výsledků dotazníkového šetření.
Diplomová práce bude obsahovat tyto okruhy problémů:
- analýza služeb ve veřejném sektoru,
- veřejná volba v České republice,
- dotazníkové šetření: popis, průběh, analýza, interpretace výsledků a vyvození dílčích závěrů,
- aplikace kvantifikativních procedur na vybrané atributy výsledků dotazníkového šetření,
- formulování možných doporučení a opatření.
Seznam doporučené literatury
BAILEY, J., Stephen. Veřejný sektor: Teorie, politika a praxe. I. vydání. Praha : Eurolex Bohemia, 2004.455 s. ISBN 80-86432-61-0.
OCHRANA, František. Veřejný sektor a efektivní rozhodování. Vydání 1. Praha : Management Press, 2001. 246 s. ISBN 80-7261-018-X.
STIGLITZ, E., Joseph. Ekonomie veřejného sektoru: z amerického originálu přeložili Ondřej Schneider a Tomáš Jelínek. Praha : Grada, 1997. 661 s. ISBN 80-7169-454-1.
TETŘEVOVÁ, Liběna. Veřejná ekonomie. První vydání. Praha : Professional Publishing, 2008. 185 s. ISBN 978-80-86946-79-5.
VESELÁ, Jana. Sociologický výzkum. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2000. 59 s. ISBN 80-7194-313-4.
WALLACE, Mike; FERTIG, Michael; SCHNELLER, Eugene Stewart. Managing change in the public services. Malden : Blackwell, 2007. 238 s. ISBN 978-1-4051-3548-1.
Seznam doporučené literatury
BAILEY, J., Stephen. Veřejný sektor: Teorie, politika a praxe. I. vydání. Praha : Eurolex Bohemia, 2004.455 s. ISBN 80-86432-61-0.
OCHRANA, František. Veřejný sektor a efektivní rozhodování. Vydání 1. Praha : Management Press, 2001. 246 s. ISBN 80-7261-018-X.
STIGLITZ, E., Joseph. Ekonomie veřejného sektoru: z amerického originálu přeložili Ondřej Schneider a Tomáš Jelínek. Praha : Grada, 1997. 661 s. ISBN 80-7169-454-1.
TETŘEVOVÁ, Liběna. Veřejná ekonomie. První vydání. Praha : Professional Publishing, 2008. 185 s. ISBN 978-80-86946-79-5.
VESELÁ, Jana. Sociologický výzkum. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2000. 59 s. ISBN 80-7194-313-4.
WALLACE, Mike; FERTIG, Michael; SCHNELLER, Eugene Stewart. Managing change in the public services. Malden : Blackwell, 2007. 238 s. ISBN 978-1-4051-3548-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil členy komise se svou diplomovou prací na téma "Analýza spokojenosti zákazníka (občana) u vybraných služeb veřejného sektoru". Autor se ve své práci zabýval spokojeností občana - voliče, který se svou pozicí na poptávkové straně nachází v roli spotřebitele statků poskytovaných veřejným sektorem. Stručně byla v této souvislosti popsána úloha veřejného sektoru, význam veřejné volby a preferencí. Na to plynule navázala úloha sociologického průzkumu a jeho praktická aplikace ve formě dotazníkového šetření, jehož výsledky utvořily významný základ pro následné analýzy práce. Autor práce v průběhu obhajoby zodpověděla následující položené otázky: "Jaké jsou podle vás příčiny nedostatečného uplatňování institutu veřejné kontroly v České republice?", "Jaké determinanty mají největší vliv podle názoru studenta na spokojenost občanů s veřejným sektorem?", "Co by student doporučil veřejnému sektoru, aby zvýšil spokojenost svých zákazníků (občanů)?"