Předložená práce se zabývá tématem průzkumu trhu. Toto bylo navrženo německou firmou Ritec agrar, která chce vstoupit na český trh s náhradními díly na zemědělské stroje. Této problematice je práce také přizpůsobena. V teoretické části jsou popsány základy průzkumu trhu a dotazování. Je provedena analýza českého trhu, která informuje jak o obecném ekonomickém prostředí tak i konkrétně o trhu s náhradními díly na zemědělské stroje. V praktické části je zpracována analýza zákazníka a konkurence, aby mohla být přesněji určena atraktivita odbytového trhu. Toto se uskutečnilo pomocí ankety, která byla rozdělena mezi prodejci a opravnami. Výsledky průzkumu trhu shrnuje závěrečná zpráva.
Anotace v angličtině
The present thesis deals with market research. This theme was proposed by German firm. Ritec agrar that wants to enter the Czech market in spare parts for agricultural machinery. The thesis is also adapted to this issue. In the theoretical part, the basics of market research and interviewing are described. The analysis of the Czech market, which informs both about the general economic environment and, specifically, about the market in spare parts for agricultural machinery, is carried out. The practical part deals with the analysis of customers and competitors so that the attractiveness of the sales market could be determined more precisely. This was performed by means of questionnaires, which were distributed among dealers and repair shops. The final report summarizes the results of the market research.
Market research, agriculture market, spare parts, Winkler, Ritec Agrar, theory of inquiry, questionnaire, analysis of client, analysis of competitors
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
NE
Anotace
Předložená práce se zabývá tématem průzkumu trhu. Toto bylo navrženo německou firmou Ritec agrar, která chce vstoupit na český trh s náhradními díly na zemědělské stroje. Této problematice je práce také přizpůsobena. V teoretické části jsou popsány základy průzkumu trhu a dotazování. Je provedena analýza českého trhu, která informuje jak o obecném ekonomickém prostředí tak i konkrétně o trhu s náhradními díly na zemědělské stroje. V praktické části je zpracována analýza zákazníka a konkurence, aby mohla být přesněji určena atraktivita odbytového trhu. Toto se uskutečnilo pomocí ankety, která byla rozdělena mezi prodejci a opravnami. Výsledky průzkumu trhu shrnuje závěrečná zpráva.
Anotace v angličtině
The present thesis deals with market research. This theme was proposed by German firm. Ritec agrar that wants to enter the Czech market in spare parts for agricultural machinery. The thesis is also adapted to this issue. In the theoretical part, the basics of market research and interviewing are described. The analysis of the Czech market, which informs both about the general economic environment and, specifically, about the market in spare parts for agricultural machinery, is carried out. The practical part deals with the analysis of customers and competitors so that the attractiveness of the sales market could be determined more precisely. This was performed by means of questionnaires, which were distributed among dealers and repair shops. The final report summarizes the results of the market research.
Market research, agriculture market, spare parts, Winkler, Ritec Agrar, theory of inquiry, questionnaire, analysis of client, analysis of competitors
Zásady pro vypracování
Autorka provede nejdříve speciální analýzu českého trhu zaměřenou na potřebu zemědělských strojů a náhradních dílů na pozadí celkové problematiky českého zemědělského sektoru a poté zhodnotí potencionální potřeby tohoto segmentu národního hospodářství a jeho perspektivy s ohledem na odbytové možnosti producentů agrární techniky.
Zásady pro vypracování
Autorka provede nejdříve speciální analýzu českého trhu zaměřenou na potřebu zemědělských strojů a náhradních dílů na pozadí celkové problematiky českého zemědělského sektoru a poté zhodnotí potencionální potřeby tohoto segmentu národního hospodářství a jeho perspektivy s ohledem na odbytové možnosti producentů agrární techniky.
Seznam doporučené literatury
Jens Graumann, Arnold Weissman: Konkurrenzanalyse und Marktforschung preiswert selbstgemacht: Grundlagen, Methoden, Konzepte, 1998, Landsberg
Prof. Kuss Alfred, Dr.: Marktforschung, 1990, Hagen
Berenkoven Ludwig: Marktforschung, 1996, Wiesbaden
Hilda Bártová, Vladimír Bárta: Marktforschung in deutscher Sprache, 2007, Praha
Seznam doporučené literatury
Jens Graumann, Arnold Weissman: Konkurrenzanalyse und Marktforschung preiswert selbstgemacht: Grundlagen, Methoden, Konzepte, 1998, Landsberg
Prof. Kuss Alfred, Dr.: Marktforschung, 1990, Hagen
Berenkoven Ludwig: Marktforschung, 1996, Wiesbaden
Hilda Bártová, Vladimír Bárta: Marktforschung in deutscher Sprache, 2007, Praha